Einstein'ın "hayatımda yaptığım en büyük hata" dediği kozmolojik sabit konsepti günümüzde neden kabul görüyor?

Ahmet Yılmaz 14 Ocak 2017
    Şuan ki uzay-zaman da kozmolojik sabit kabul görmez çünkü evrenin genişleme hızı evrenin her yerinde farklı ölçülüyor . Kozmolojik sabit fikrini , edwin hubble'ın keşfinden sonra düzeltmiştir zaten .
    genişlemeye göre biz güneşten uzaklaştığımızda kozmolojik saat geçerliliğini yitirimi?
    Ali Yıldırım 15 Ocak 2017
    '' Kozmolojik saat '' kavramı şuan gözlemlediğimiz uzay-zaman yapısında mantıksız bir kavramdır .
    Evrenin içindeki tüm madde ve enerji için sabit herhangi bir saat yada referans noktası yoktur vede evrenin şekli ve dokusu yüzünden de olamaz . Güneşe 147 ve 152 milyon km mesafelerde yaklaşır veya uzaklaşırız bunun akabinde mevsimler oluşur . Yani güneşe yakınlaşıp uzaklaşmamız sadece dünya gezegenindeki periyotları etkiler , tüm kozmosu değil .
    Edwin Hubble yaptığı gözlemler sonrasında kozmolojik sabit fikri terk edilmişti ancak son yıllarda yapılan gözlemler sonrasında tekrar kabul görmeye başladı. Merak ettiğim neden farklı bir fikir geliştirmek yerine yeniden kozmolojik sabit fikrine geri dönülüyor?

Ahmet Yılmaz 15 Ocak 2017
    Evet benim tanımım tam olarak doğru değil , eksen eğikliğinin oluşu kuzey ve güney yarım kürelerde farklı iklimler olmasını sağlar fakat güneşe yakınlaşıp uzaklaşma ile mevsimlerin oluşması tanımı yanlış değil ama eksik bir tanımdır .