Galaksi merkezimizde karadelk var. Karadelik etrafında uzaklığa göre zaman değişiyor. Dünya karadeliğe ilerliyor ama hala aynı zamanı kullanıyoruz. Nedennn????

Bunun nedeni dünyamızın kara deliğe yaklaşmaması olabilir. Çünkü karadeliğin etrafında döndüğümüz için karadeliğe zıt yönde bir merkezkaç mevcut. Bu merkezkaç ile karadeliğin bizi çekmesi birbirini dengelemekte. Zaten karadeliğe yaklaşıyor olsaydık zamanın yavaşladığını farkedemezdik sadece dışarıdan bizi gözlemleyenler zamanımızda oluşan değişimleri gözlemleyebilirdi.
    Ufuk Oktay 02 Ocak 2017
    Nasıl karadeliğe ilerlemiyoruz?? güneş sistemimizle merkeze Doğru yaklaşmıyormuyuz?? dünyanın güneş etrafında dönmesi gibi düz bir eksendemi gidiyoruz?? Ben merkeze yaklaşıyoruz diye biliyordum
    Ozaman güneş merkeze sabit uzaklıkta dönüyorsa merkezde belli bir hızla dönüyordur??
    Nedim GARİP 02 Ocak 2017
    Soruyu kısa ve net cümlelerle yazmam gerekti kelime sınırı vardı çünkü :D TEORİ konusunda hemfikirim sıkıntı yok :D zaman algısı haklısın fark edemeyiz. Zaten merkeze doğruda ilerlemiyormuşuz :D hayır yani buna neden sevindim anlamadım benim yaşamım evrende bir kum tanesinin kapladığı yer kadar bile değilken merkeze çekilmememize sevindim :D
    Eğer bir yıldız ile o yıldızın sisteminin hareketini konuşsaydın sana her gezegenin belirli yörüngelerde yakınlaşıp uzaklaştığını söylerdi . Fakat o milyarlarca yıldız sisteminin içinde bulunduğu bir galaksi ile konuşsaydın sana farklı şeyler söylerdi . Merkezkaç kuvveti yada açısal momentum ile açıklayamayacağın şeyler vardır . Misal ; güneşe yakın gezegenler , güneş etrafında daha hızlı döner yada daha uzak gezegenler daha yavaş dönerler . Ama galaksi merkezi etrafında ki yıldızlar için bu kurallar tamamı ile geçerli değildir çünkü bu noktada galaksiye ve tüm evrene '' homojen '' bir şekilde dağılmış kara madde tüm yasaları değiştirir .
    yaşamımızın bir kum tanesi kadar yer kaplaması fikride bence şimdilik sadece bir fikirdir :) ....hayat zannettiklerimizden daha farklı anlamlara sahip olabilir .. tabi hayatlarımız bir kum tanesi kadar yerde kaplayan pekte önemi olmayan bir şeyde olabilir ...ben konu hayat olunca neyin gerçek olduğunu yaşayarak ve görerek öğreneceğimizi düşünüyorum...şimdilik mavi bir gezegendeyiz :) .... tuğba sakallıoğlu