1

Bence; Diğer sorunuzla da birleştirirsek \"... ışık hızının sabit kalmasını sağlayan ve sınırlayan şey nedir?\"... Bence Işık hızı ölçümü göreceli bir sabittir. Yani uzayda hareketsiz iken ölçülen ışık hızı, fotonun \"belli bir süre aralığında aldığı, belli bir mesafeye\" göre saptıyorsunuz. Eğer hareketli iseniz, hızınıza göre \"zaman genişlemesi\" söz konusu oluyor. Bu zaman genişlemesine uğradığınız şartlar altında, (zaman sizin için yavaşlamış olsa bile) size göre zaman ölçünüz sizin 1 saniyenize göre oluyor. Bu süreye göre fotonun hızını, aldığı mesafeye göre ölçüyorsunuz. Buradan mesafe ölçüsü olarak aldığınız mesafenin de uzamsal boyutta değiştiğini düşünebiliriz. Burada asıl sorun, hareketli nesne ile çevresindeki uzayı iç içe değerlendirmemizde. Yani bir kısım şartları ve ölçüleri bizim uzayımıza göre tanımlarken, diğer bir kısım şartları hareketli nesneye göre tanımlıyoruz. İkisini karıştırıyoruz. Örneğin 3 ışık yılı uzaklıktaki bir yıldıza ışık hızının %70\'i ile giden uzay gemisindeki gözlemci, bu yıldızı biz 3 ışık yılı uzaklıkta tespit ederken, onunda 3 ışık yılı uzaklıkta tespit etmesini umuyoruz. Oysa o, 1.5 ışık yılı uzaklıkta tespit eder bence... O yüzden ışık hızını değerlendirirken, fotonun hızını bağlı olduğu sistemi referans alarak ölçmek gerektiğini düşünüyorum... Çünkü bence, hareketli her nesne (bizim uzaydaki ) hızına göre farklı bir referans sistemine dahil oluyor. Aynı hızdakiler, aynı referans dilimindeler ve aynı ölçümleri yapıyorlar. Yani her hareketli nesnenin, içinde bulunduğu makro evrenden ayrı koşullarda bir mikro evren olduğunu da iddia edebilirim. Basit anlatımla, Işık hızına yakın bir araç içinde, fotonu ölçerken aracın bulunduğu sistemde araç sisteme göre hareketsizdir. Işık hızı sabittir. Işık sistemi terk ettikten sonra, içinde bulunduğu makro sisteme göre aynı değerli sabit hızdadır. Araçtaki gözlemcinin onu 2 kat hızlanmış olarak ölçmesinin hiç bir yolu yok. Yani o fotondan hiç bir şekilde geribesleme bilgisi alamaz. Kanıtlanmış mı, evet hassas ölçümlerle kanıtlanmış. Işık hızı her gözlemci için aynıdır. Peki bunu sınırlayan, belirleyen şey nedir? demişsiniz. Fotonun içinde bulunduğu evrenin dokusudur. Daha doğrusu enerji yoğunluğudur. Bu noktadan sonra eğer ilginizi çektiyse, bu sitedeki daha önceki yazışmalara bakın. Arkadaşlarında güzel ve ilginç önerileri oldu. Bakışımın özet hali ise ; http://evreneyenibirbakis.blogspot.com.tr/2016/02/isk.html adresinde var.