Sizce 'Uzay' Gerçekten Sonsuz mu? Yoksa Çok Çok Büyük Olduğu İçin Bize Sonsuz Gibi Geliyor?Uzay'ın da İçinde Olduğu Bir Sistemin Varlığı Mümkün mü?

Fatih AKBULUT 17 Kasım 2016
    İç içe geçmiş evrenler teorisi bunu mümkün kılar . Diğer yandan bu evrenlerin içinde bulunduğu ortama '' Hiper Uzay '' tarzı bir şeyde diyebiliriz . Her evrenin '' karanlık enerjisi ve karanlık maddesi '' farklı olacağından , sadece en doğru oran olan evren oluşacaktır .
    Sürekli büyüyen uzayın sonu vardır diyemeyiz.
    Berkay 17 Kasım 2016
    @berkay büyüyor ise sınırı olması gerekmezmi sınırı olmayan şey için büyüme küçülme algısı nasıl oluşabilir ?
    Emin Erdal 17 Kasım 2016
    EMİN,
    iyiydi!
    Fatih AKBULUT 17 Kasım 2016
    @Emin NASA, 2013 yılında Evren’in 0,4 hata payıyla düz olduğunu duyurdu.Evren ya sınırlıdır yada sonsuzdur.Sınırlı bir evrende uzay kavislidir; öyle ki, düz bir çizgi boyunca milyarlarca ışıkyılı ilerlersin sonunda başladığın noktaya geri dönersin.Peki uzayın sınırı neresi ?
    Berkay 17 Kasım 2016
    Evren sonsuz değildir sadece genişler ayrıca evrenin başlangıcı olduğu için sonuda olacağı için evrene sonsuz diyemeyiz.
    PYSKOPHAT 17 Kasım 2016
    böyle bir soru sormuştum bakabilirsin
    PYSKOPHAT 17 Kasım 2016
    Big bang teori yi baz alıyorsak evrenin bir başlangıcı olduğunu söylüyor dolayısıyla sonu da olmalı gibi bir algı ortaya koyuyor.
    Yani bir örnekle açıklarsak matematiksel bir önerme olan 0-1 arasındaki sayılar sonsuzdur tezinin ispatı yada yalanlaması yapılamıyor ise bu sonsuzdur algısı ortaya çıkar burdan yola çıkarsak uzayın sonsuz olduğu yorumunu yapabiliriz diye düşünüyorum şu an ki teknolojik imkanlar bize bunu söylüyor.
    Yani bilimin güzel yanı da bu kesin asla konuşmaz biri bir tez öne sürer gerekli araştırmalarla desteklenir ise bu hipotez olur ölçüp gözlemleyebilir istekte bu teoriye dönüşür süreç böyle işler ve gelişen teknoloji ile bu teoriler doğrulanır yada daha kesin başka bir teori ile yer değiştirilir ve BİLİM bizi sürekli olarak ileriye götürmüş olur...
    dark matter 17 Kasım 2016
    Dark,

Big-Bang Teorisi evrenin değil dünyanın başlangıcı.
    Fatih AKBULUT 18 Kasım 2016
    Nasıl ? biraz daha açıklayıcı olsan "Fatih akbulut,,
    dark matter 18 Kasım 2016
    Dark ,
    ''Big bang teori yi baz alıyorsak evrenin bir başlangıcı olduğunu söylüyor '' diye cümleye başladınız ya,
    Big-Bang Teorisi evrenin değil dünyanın başlangıcı olduğunu söylüyor diyorum. Yani bu teori Dünyanın var oluşunu açıklamakta Evrenin değil.
    Fatih AKBULUT 18 Kasım 2016