MERHABA Arkadaşlar; Sizce foton ile araç hareket ettirilebilir mi ?

Emrecan Işçi 09 Kasım 2016
    LED ile çalışan araba devresi buna basit bir örnek aslında . Tabi dolaylı bir hareket olacaktır bu . Bu devreyi yaptım fakat buraya ISIS devresini atamıyorum o yüzden sözel anlatmak durumundayım . Işık ( 400 nm - 700 nm ) arasında ki dalga boylarına göre ayarlanıyor bu potansiyometre ile yapılıyor ( POT-HG ) . Işığın direncine göre motor aktif yada pasif oluyor .
    Uzay araçları vakumda fotonların itme gücünden etkileniyor. Yan evet ışığı itme gücüyle herhangi bir şey hareket ettirilebilir.
    Emin Akben 09 Kasım 2016
    Öncelikle itme olayını biraz irdelemek gerekiyor.
    İtme, bir kuvvet aktarımıdır. Yani bir nesneden, başka bir nesneye enerji aktarımı yapılmaktadır.
    Uzaydaki itmeyi, belli bir yöne doğru nesneye enerji verilerek (bu yöndeki kıvrık boyutun önü açılarak-kıvrık boyut uzatılarak :-) nesnenin hareket kazanmasıdır.

İtme'yi belirlenmiş bir yöne doğru bir enerji aktarımı olarak ele alırsanız, burada başka bir durum öne çıkıyor.
    Momentum...
    Momentum; kütlenin hız ile kazandığı yeni enerji durumunuda gösterir. (Momentum= kütle x hız)
    Fotonların kütlesi yoktur. Ancak enerji köpüğü olarak, bir minimum enerji değerleri vardır.
    Ve bir de asla değişmeyen muhteşem hızları...
    Bu durumda fotonların bir momentumu olduğunu söylemek yanlış olmaz. Ki zaten öyle...

Fotonlar sahip oldukları momentum ile nesneye temas ettiklerinde bu enerjilerinin önemli bir kısmını, yeni nesneye aktarırlar. Yani iterler... Basit etki-tepki meselesi tüm olay.

Sadece boş uzayda değil, her yerde ve her ortamda mümkündür bu. Uzay'ın özelliği, hareket için aktarılan bu enerjiyi, sönümleyecek bir ortamın (sürtünme ya da direnç) olmayışıdır.
    Mesela dünya da bu baskı çok daha düşükktür. (Atmosfersiz ortamda, güneş değirmenleri yapmışlar 200 yıl evvel) .Çünkü foton miktarı, direnci aşabilecek kadar çok enerji aktaramamaktadır.

Eğer uzay ortamında nesneyi itecekseniz, çok miktarda foton toplamanız gerekiyor. Üstelik fotonları da en yüksek enerjiyi taşıyan dalga boylarından seçmeniz gerekiyor.

Zamanla ivmelenerek ışık hızının %25'i civarına kadar çıkabileceğini tahmin ediyorlar diye hatırlıyorum.
    Bir adet ilginç cevabı saymazsak soru cevaplanmış ama aracın gerçek hali için istersen buraya bakabilirsin. http://sail.planetary.org/
    Vide supra 09 Kasım 2016
    Zaten hareket ettiriliyorlar. Elektrikli araçları hareket ettiren şey fotonlardır. Mıknatıslar metalleri fotonlar ile çekerler ve iterler. Yani foton deyince sadece aklınıza ışık gelmesin. Mıknatısların birbirini çektiği/ittiği fotonlar ile ışık fotonları arasındaki tek fark dalga boylarıdır, yani temelde aynı şeydir.
    Mehmet Ali 10 Kasım 2016
    Mıknatısları ve manyetik alanı bahsettiğiniz şekilde düşünmek çok ilginç geldi. Mıknatıslar bir şekilde foton kaynağıysa eğer etki alanları nasıl şekilli yani kutuplu olabiliyor? Ya da elektirik ve manyetizma arasında direk bağ kurmadan ek bir açıklama mı getirmek gerek bu konuda acaba.
    Vide supra 11 Kasım 2016
    Ayrıca alt konu olarak bununla alakalı güzel bir videoya denk geldim merak eden için https://aeon.co/videos/how-would-the-world-look-if-we-could-see-the-magnetic-fields-around-us
    Vide supra 11 Kasım 2016
    Güzel bir örnek vermek isterim eğer teknoloji yanılmıyorsa bundan 20 yıl sonra Starshot projesi ile lazerler yardımıyla yıldızlara ilk yolculuk başlayacak.
    Varyemez Bilimci 13 Kasım 2016