Maddeler sıkıştırılamıyorsa kara delik veya yıldızların çekirdek kısmındaki maddelerin yoğunluğu nasıl bu kadar büyük değerlere ulaşabiliyor ?

Kimyada katı ve sıvılar sıkıştırılamaz diyor ( sıvıların sıkışması çok küçük değerlerde olduğu için sıkıştırılamaz kabul ediliyormuş) yıldız ve kara deliklerin çekirdeklerindeki maddelerin yoğun basıçdan dolayı yoğunluğunun çok yüksek seviyelere çıktığını biliyoruz o maddeler başka bir halde mi? ( örnk plazma, gaz) beni aydınlatırsanız sevinirim internetde bir şey bulamadım
    Dediğin Maddeler Bence Gaz Halinde Olabilir.
    PYSKOPHAT 25 Ekim 2016
    Kimya maddenin plazma hali ile ilgili sıkıştırılamaz diye bir şey demez . Karadeliklerin veya yıldızların maddesel hali plazmadır diye biliyorum .
    Karadelikten önce daha iyi anlamak için nötron yıldızına bakmanız faydalı olacaktır. Kütlr çekiminin yarattığı devasa basınç altında elektron ve protonların nötronlara dönüşmesi ve aşırı yoğun bir hale gelmeleri sonucu oluşurlar. Bunun da devamı pauli dışarlama ilkesi gereği çökmeye direnen kuvvetin hala var olmasıdır. Ancak güneş kütlesinin 5 katı ve üzeri çekim bu kuvveti yenerek karadelik oluşmasına neden oluyor. Bundan sonra elektron proton veya nötronlar imkansız olarak aynı noktayı işgal edebiliyorlar. Maddenin halini ise bilmemekle birlikte bu kadar yüksek basınçlarda bir önemi olduğunu düşünmüyorum.
    Vide supra 25 Ekim 2016
    Maddeyi sadece bildiğimiz şekilleri ile ele almanız. bakış açısımızı daraltıyor olabilir.
    Katı, sıvı, gaz ve hatta plazma hali bile (ki plazma hali konusunda bilgim pek yok), maddenin geçerli halleri olamaz. Maddenin başka formları da olası ki zamanla bunlarıda tanımlarız diye düşünüyorum.
    Bildiğimiz hangi formu olursa olsun. bildiğimiz maddeyi atomlardan ve atomaltı parçacıklardan oluştuğunu biliyoruz. Nötron yıldızı, sayın Cemaleddin Karakaş'ın belirttiği gibi önemli bir örnek ve ara bir durum.
    Eğer atom boyutunda ele alsak bile, madddeyi oluşturan parçacıklar arasında, boyutlarına oranla devasa boşluklar mevcut. Parçacıklar'ın içine baktığımız zaman bile gene büyük oranda boşluklardan oluştuğunu düşünüyoruz.
    Aslında bunun nedeni parçacıkların aslında katı parçacıklardan değil, alanlardan oluşuyor olması.
    Madde dediğimiz zaman, biz bu alanları kapsadıkları bu boşluklarla bir arada, bir bütün olarak ele alıyoruz.
    Sıkışan maddeler de ise bu alanların boş kısımları azalıyor. Buna karşılık içerdikleri varlık azalmıyor.
    Varlıkları ne derseniz, bu enerji'dir. Madde dediğimiz şey yoğunlaşmış bir enerji alanı sisteminden başka bir şey değildir özünde.

Bazen yoğunlaşan kütle içindeki boşluklar o kadar azalıyorki, nötron yıldızlarını oluşturan nötron yapıları bile çökmüş oluyor. Nötron (alanları) içindeki boşluklarda daralıyor. Tabii bunun için özel şart, yoğunlaşan kütle miktarının yüksek olması gerekiyor. Yoksa oluşan kütle çekimi, parçacıkları sıkıştırmaya yetmiyor.

Karadelik içindeki yoğunluğu bilemiyoruz. Oluşturduğu kütle çekimini, hacmine oranlayarak böyle bir varsayımda bulunuyoruz. Yani olaya 3 boyutlu bir nesne açısından bakıp hüküm veriyoruz. Oysa karadelik 3 boyutlu nesneler bile değildir.

Yıldızların merkezindeki durum ise farklı. Orada madde parçacıkları hala 3 boyutlu durumdadırlar. Maddenin plazma haline dönüşüp, elektronlardan oluşan alanlarını kaybetmeleri, atom olarak ihtiyaç duydukları alanları azaltmış olabilir. Yine de temel parçacıklarını korudukları için, birleşerek daha büyük atom çekirdekleri oluştururlar.
    Yani bir nötron yıldızına oranla bu çok düşük bir sıkışmadır bu. (Atom çekirdeği bile eziliyor nötron yıldızında) Karadelik olayı farklı olduğu için, kıyaslamıyorum bile...

bu link ne için anlamadım benim soruma cevap olarak verilmiş bir makale olamaz ?