• -1

Karanlık madde karanlık enerji arasındaki ilişki

oguzhan kanat 04 Ekim 2016
    Büyük patlamadan sonra muhtemelen ilk 5 milyar yıl karanlık maddenin çekim gücü evrenin hakimi iken sonrasında karanlık enerji evrenin mutlak hakimi konumuna yükselmiş. Nasıl oluyor bir
    oguzhan kanat 04 Ekim 2016
    Aralarında doğrudan bir ilişki yok. Karanlık maddenin var olduğundan şüpheliyiz. Son yapılan araştırmalarda, galaksilerin karanlık madde olmaksızın stabil kalabileceği hesaplandı.

Bir ilişki olarak şöyle görebiliriz. Karanlık madde evreni bir arada tutmaya çalışan yapışkan, karanlık enerji ise evreni her yöne parçalamaya çalışan, sürekli güçlenen bir etki.
    Görkem Seven 04 Ekim 2016
    Güçlenmesi nasıl oluyor
    oguzhan kanat 04 Ekim 2016
    Sanirim buyuk cisimler(gezegenler galaksiler filan) uzaklastikca kutlecekimin kuvveti azaliyo ondan dolayi gucleniyo olabilir
    denizuzun 05 Ekim 2016
    Karanlık enerji evreni genişletirken,karanlık madde galaksi merkezinden uzaklaşmamaları için yıldızları bir arada tutar.
    Mr.Physics 05 Ekim 2016
    Bir avuç kum alın. Fırlatın. Yavaş çekimde hareketini izleyin, Birbirine yakın olan kum grupları niye dağılmıyor? Sebeplerine bakın. Karanlık maddenin cevabı orada (akışkan içinde hareket eden parçacıkların durumu, aralarındaki basınç ilişikisi)

Karanlık enerji farlı bir konu.