1

Aslında olayı şu şekilde düşündüm. İvmeleren bir nesne tek boyutlu - yönlü olarak kütleçekimine benzer etki yaşıyor. Hareket yönünün tersine doğru oluşan kuvvetin etkisi altına giriyor. Bu kuvvet sadece hareket yönüyle aynı doğrultuda ve zıt yönlü. Yerçekimi de aynı etkiyi yapıyor. Normalde uzay istasyonlarında, istasyona verilen rotasyon ile böyle bir yapay etki oluşturulabiliyor. Aslında rotasyondan kaynaklanan bu ivme ile yerçekiminin ortak noktaları ne? Yapay yerçekimi sorusunun ana cevabı, bu soruda gizli. İlk hatamız, yerçekimini bir bütün olarak algıladığımızdan, bir bütün olarak çözmeye çalışmamız. İkinci hatamız ise, yer çekimini hareket nesnenin hareketi ile bağımlı olarak görmemiz. Aslında mevcut önerileri biraz daha farklı bir açıyla ele alırsak; yerçekiminin kütlenin tümünü etkilemediğini fark ederiz. Yerçekiminin etkilediği, kütleyi oluşturan temel parçacıklara olan etkisi. Bizim ölçümlediğimiz, bu etkilerin sinerjisi yani toplam sonucu. Yani kütle çekimine sebep olan etkenin, her bir atom altı parçacıktan başlayarak oluşan etkilerinin toplamı bize yerçekimi değerini veriyor. Çözümde buradan başlıyor olmalı. Yapay yerçekimi için tüm kütleyi değil, bu kütlenin temel parçacıklarını etkileyecek bir sistem düşünmek gerekiyor. Biz bu sistemin sinerjik sonucunu kütle çekimi olarak tanımlayacağız sadece... Atom altı parçacıkları etkileyecek ama aralarındaki yapıyı bozmayacak kadar etkin bir yapı ancak çok yüksek frekansta ve düşük dalga boyunda bir elektromanyetik dalga yaymak ile mümkün olabilir: Fotonların momentumları ile bir itme gücü oluşturduğunu biliyoruz. (Güneş yelkenlisi uzay gemisi projeleri). Mikro dalga fırın örneği gibi, kısa dalga boyları ile enerji aktarımı da mümkün. Yapay yerçekimi; direk nesneyi değil, nesnenin atomları arasındaki boşluklardan sızacak derecede küçük, ama temel parçacıklar üzerinde basınç (tek yönlü hareket için ivme) sağlayacak kadar da yoğun bir elektromanyetik dalga alanı oluşturarak mümkün olacaktır. Bu bilgi \"çekici ve itici ışınların\" üretilmesi içinde temel olacaktır. BENCE...