Kara delik nedir?

Sedat Atmaca 17 Eylül 2014
    Kara delik,enerjisi tükenen yıldızların patlamasıyla oluşur.Yani daha da açarsak:Bir yıldızını enerjisi tükenir ve patlar.Buna süpernova denir.Süpernovalardan sonra oluşan yıldız parçaları kendiliğinden merkezine doğru çekilir.Ve böylece yıldız parçaları yoğunlaşır.İyice içine çöktükten sonra çok ama çok güçlü bir çekim alanına sahip kara delikleri oluşur.Kara delikler o kadar yoğundur ki dünyanın kütlesiyle aynı olan bir karadeliğin boyutu bir sinek kadardır.Şuan bilim adamları bir kara delik görmemiştir fakat teorilerde var olduğu ispatlanabilir.Kara deliğin çekim kuvveti o kadar güçlüdür ki saniyede 300000km hızla giden ışığı bile kendi merkezıne doğru çekebilir.Hatta karadelikler kendi radyasyonunu bile içine çeker.Karadelikler kütlesi nedeniyle uzayı bükmez,tamamen yırtar.Karadeliğin içinde olan bir uzaylı için zaman durur.Çünkü karadeliklerdeki kütleçekim kuvveti zamanı da büker ve durdurur.Karadeliğin içinden geçen nesneler başka bir evrende akdelik olarak adlandırılan bir delikle çıkar.Akdelik ve karadelik arasındaki yola solucan deliği denir.Şuan karadelik hakkında bildiklerim bu kadar.
    Mr.Physics 18 Eylül 2014
    çok büyük kütlelili bir yıldızın içinde süren füzyon biter ve yıldızın dışarı verdiği radyasyonik basınç artık kütleçekime karşı koyamaz ve yıldız dayanamayarak patlar etrafına gama ışın patlayıcılarını verir. ardından oluşan (büyük kütlesinden ötürü) bir uzay zaman bölgesidir . ve kütleçekimi çok büyüktür. biz buna karadelik ismini veririz.
    mertali mutlu 23 Eylül 2014
    karadelik bir noktada inanılmaz derecede kütlenin toplanması olayıdır. İster kütleçekim isterse uzayın bükülmesi deyin bir noktada bir galaksi kütlesi varsa herşeyi içerisine çekmesi tahmin edilemez birşey değildir.
    Kara delik, astrofizikte, çekim alanı her türlü maddesel oluşumun ve ışınımın kendisinden kaçmasına izin vermeyecek derecede güçlü olan, kütlesi büyük bir kozmik cisimdir. Kara delik, uzayda belirli nicelikteki maddenin bir noktaya toplanması ile meydana gelen bir nesnedir de denilebilir. Bu tür nesneler ışık yaymadıklarından kara olarak nitelenirler. Kara deliklerin, "tekillik"leri dolayısıyla, üç boyutlu olmadıkları, sıfır hacimli oldukları kabul edilir. Karadeliklerin içinde zamanın ise yavaş aktığı veya akmadığı tahmin edilmektedir. Kara delikler Einstein'ın genel görelilik kuramıyla tanımlanmışlardır. Doğrudan gözlemlenememekle birlikte, çeşitli dalga boylarını kullanan dolaylı gözlem teknikleri sayesinde keşfedilmişlerdir. Bu teknikler aynı zamanda çevrelerinde sürüklenen oluşumların da incelenme olanağını sağlamıştır. Örneğin, bir kara deliğin potansiyel kuyusunun çok derin olması nedeniyle yakın çevresinde oluşacak yığılım diskinin üzerine düşen maddeler diskin çok yüksek sıcaklıklara erişmesine neden olacak, bu da diskin (ve dolaylı olarak kara deliğin) yayılan x-ışınları sayesinde saptanmasını sağlayacaktır. Günümüzde, kara deliklerin varlığı, ilgili bilimsel topluluğun (astrofizikçiler ve kuramsal fizikçilerden oluşan) hemen hemen tüm bireyleri tarafından onaylanarak kesinlik kazanmış durumdadır.
    gürcan ışık 13 Ekim 2014