• +1

İnsanlar arasındaki IQ seviyesindeki değişiklik neye bağlıdır ?Daha çok genlerden mi geçer yoksa çalışılarak mı kazanılır ?

Berkay 18 Eylül 2016
  • +2
    % 50 genetiktir %50 çevresel dir . Fakat bu oranlar '' akıl '' denen şey için geçerlidir . Zeka çok farklı bir kavramdır ve zeka'yı ölçebilecek bir programı yada cihazı yaratabilecek bir zeka yoktur .( Tanrı'nın zekası bile küçücük kalırdı '' Diğer yandan nasıl diğer kaslarını çok kullandığında gelişiyor ise bu kural beyninde de geçerlidir . Trade-off ilkesi bunu gerçek kılar . Kullanmadığın organ ya körelir yada evrim geçirir . Zeka için bir başarısı ölçütüde gösteremezsin mesela ; Gezegenin en büyük yaratıcı zekası olan Albert Eınsteın adlı bilim insanının matematiksel yada analitik zekası ( beynin sol yarım küresi ) belkide dünya'nın %40 ' ından iyidir . Eınsteın'ın matematiği çokta iyi değilde hatta matematikçi arkadaşından yardım almıştır . Yani zekayı ölçemezsin , belirleyemezsin . Ama bazen bir insan çıkar ve tanrısal vede yaratıcı bir şey yapar , geliştirir , ortaya atar ve tüm gezegeni büyüler ise belki o insana zeki diyebilirdik ..
  • +1
    @nobody'in dediği gibi %50 si genetik %50 si ise insanın kendi izlediği yoldan ve zekasını kullanma şekline göredir.
    YinYang 18 Eylül 2016
    @nobdy e katılıyorum
    PYSKOPHAT 18 Eylül 2016
    Ben de katılıyorum fakat Einstein'ın matematiği hakkında yanlış bir bilgi verilmiş. Einstein'ın ilkokulda ileri düzeyde matematik problemleri çözdüğü çoğu biyografi kitabında var. (Benim kaynağım ise: Einsten Yaşamı ve Evreni-Walter Isaacson)
    Özlem Gümüş 18 Eylül 2016
    Dediğimi eınsteın'ın matematiği kötüdür anlamında algıladıysanız evet yanlış bilgidir fakat ben çok iyi bir matematiği yoktu anlamında söylüyorum . ( Mıcho Kaku - Eınsteın'ın Evreni , Neden emc2 ? , Bir dahinin güncesi , Tanrı zar atmaz , Eınsteın'ın Evreninde zamanda yolculuk , Fizikte felsefi kavramlar üzerine . Ve aklıma gelmeyen 2-3 kitap daha var ) Benim de kaynaklarım bunlar , yazdıklarımı bunlara dayanarak yazdım , iyi günler )
    Trade off evrimsel biyolojide kullandığın organın gelişmesi ya da kullanmadığının körelmesi değildir. Basitçe sadece evrimsel avantaj sağlayan gelişimlerin bir bedeli olduğundan bahseder. Büyük beyin fazla enerji tüketir. Büyük boynuzlar üremeyi garantileyebilir ama hareket konusunda bir dezavantaj doğurabilir. Kabuk kuvvetli olabilir ama hareketi kısıtlar ve enerji gerekir. Konu için çok fazla araştırma ve makale var kaynaklara ulaşabilirsin ama çoğu 3/4 civarı genler diğer kısım için ise çevresek etkenlerin etkisinden bahsetmektedir.
    Vide supra 18 Eylül 2016
  • +1
    Bana kalırsa Zeka genlerden geliyor ise sınırlı bir oluşumdur. Ama sınırsızlığı sağlıyor ise bu başka bir şey dir. Ve bence bu başka bir şey. Eğer değil ise de genlerden %50 si geçiyor diyorsunuz araştırdığınız bilgilere göre yani olabilirliğinden bahsediyorsunuz. Bu durum da % 50 lik bir oluşumun %50 sini de kullanmak için çevresel etkenlerini olabildiğince geliştirmek ve kullanmak geliyor ki bu durumda da çalışkanlık kimliği ön plandadır. Bu da ayrı bir genetik durum olabilir tabi. Yani %50 gelen gen kadar zeki isek onun %50 sini de kullanmak için çalışkan olmak gerekiyor. Çevresel etkenler ne kadar iyiyse %50 yi kullanmak o kadar iyi dir demek istiyorum.
    Kabuto 19 Eylül 2016
    '' Akıl '' için o oranlar geçerli evet . Zeka için değil ama . @ishak
    Zeka, % 80 genlerden gelir.
    Ama bu hayattaki başarı ve mutluluk ile doğru orantılı değildir.
    Zeka, % 80 genlerden gelir.
    Ama bu hayattaki başarı ve mutluluk ile doğru orantılı değildir.
    Devrimci Hareket 19 Eylül 2016
    Zeka Bana Göre %75 Çalışarak %25 İse Gen.
    EvrenTeoristi 19 Eylül 2016
    Insan onceden zeki veya alanina ilgili olabilmeli ki basarili olsun.Yani once haritayi cizebilmeli.Bunu da kendi 0 zekasiyla yapabilmeli.
    m.ali 20 Eylül 2016
    Ayrica sans faktoru de onemli.Bir muzik dahisi futbol konusunda cok basarili bir ailede dogarsa ilerlemesi zor.3.faktor sans olmali.
    m.ali 20 Eylül 2016
    %50 gen %50 çevresel faktörler şu an için inanılan durum fakat, genin zeka üzerindeki etkisi ikizler deneyi ile sınırlı diye biliyorum ki bu çok yetersiz bir durum, onun dışında yaş ilerledikçe genin etkisi de artıyor, çalışmak fazla işe yaramıyor IQ testlerinde, elinde ne varsa onu kullanıyorsun ama bu dediği 30'lu yaşlardan sonra olmaya başlıyor ama kendi görüşümü belirtmem gerekirse IQ testlerine çok takılmamak lazım sonuçta tarihi 1905 olan ve göçmenleri aşağılamak ve ülkede köle niyetine kullanmak amacıyla ortaya çıkan bir test ayrıca her testin bir kültürel yapısı olur bu yüzden psikologlar kendi ülkeleri için testleri uygun hale getirmek için çalışırlar tabi ne kadar başarılılar bilemeyiz çünkü ne yazık ki ülkemizde psikologlar için bir meslek yasası yok bu yüzden bir denetleme merciside bulunmuyor.
    anıl çapraz 21 Eylül 2016