Okul hakkında

İhsan Karataylı 04 Ağustos 2014
    mesela hangisini istiyorsun ?
    porofsercan porofser 05 Ağustos 2014
    Öncelikle merhaba...
    Fizikle ilgili bir okula gitme şansın çok yüksek.
    Çünkü ülkemizde ne yazık ki temel bilimler ekonomik getirileri nedeniyle tercih sırasında gerilerde kalıyor.
    Ülkemizde fizikçi ya öğretmen oluyor ya da öğretim üyesi (şanslı ise) ...
    Ancak bu alanda yetişmiş bilgili insanlara da ciddi ihtiyacımız var...

Önemli nokta şu; bu işi seviyor musun? Çünkü insan eğer işini seviyorsa hangi iş olursa olsun başarılı olur ve tatmin edici (maddi, manevi) sonuçlar alır.

Seçiiminde kafan kadar kalbinde söz konusu olmalı. Şu an revaçta olan üniversiteler hangisi bilmiyorum ama (ODTÜ fizik dersleri çok eğlenceliydi.) eski ve dışarıdan öğretim üyesi olan ve öğretim üyesi yollayan üniverstieler daha iyi olur.

Bu arada eğer araştırmacı değilsen, soru sormayı sevmiyorsan, sadece not alıp sınav geçmeyi düşünüyorsan fizik yerine başka bölüm düşün. Hatalı olmayı kabul edebilecek olgunlukta olmayanlar için fizik uygun bir bölüm değil çünkü. Önemli olan hata yaptığın ispatlandığı zaman bile mutlu olup, yeni yollar arayacak kadar bu işi sevmen ve zevk alman.
    O zaman kimse seni tutamaz.
    Burtay Mutlu 05 Ağustos 2014
    Burtay mutlu bey galiba bu forumda en sevdigim kişi sizdiniz dahada sevmeye başladım sizi :) şunu belirteyim ben fizikle alakalı içinde fizik geçen herşeyi seviyorum ve ugraşmak için can atıyorum. Parası hiç önemli degil diyelim daha yüksek biryere gittigimde 2500tl maaş alacaksam fizk bölümüne gidip 1000Tl maaş alırım ama sevdigim iş olur kesinlikle para sıkıntım degil. Şunuda söylemek isterimki gerçekten araştırmacı biriyimdir soru sormasınıda cevaplamasınıda severim zaten size facebook sayfamı atmıştım orada hem insanların sorunlarına cevap verip hemde kendim konu paylaşarak bilgi edinmiş oluyorum. Ayrıca yaptıgım hataları böbürlenmeden söyleyen insanları severim. Sonuçta bir söz vardır nekadar hata yaparsan okadar çok şey ögrenirsin. Galiba böleydi :)
    İhsan Karataylı 06 Ağustos 2014
    Belki ODTÜ seviyeme yüksek gelebilir fakat bu sene sırf düzgün fizikle alakalı üniversiteye gidebilmek için derslerime agırlık vermeyi düşünüyorum. Bu sene ingilizce agırlıklı olarak çalışmayı düşünüyorum lise sonuna dogru gircegimiz sınavlarda ingilizce çok işe yarayacakmş öle diyorlardı bir kaç tanıdıgım.
    İhsan Karataylı 06 Ağustos 2014
    Tekrar Merhaba:-)
    ODTÜ fizik gözünde büyümesin, yapabileceğine inanıyorum... ODTÜ'nün farkı sorgulayan bir eğitim sistemi oluşu. Hacettepe Beytepe kampüsü de hiç fena değil bu konuda.
    Bana kalırsa fizik sevgin, seni yurt dışına da taşıyacaktır.
    (Alacağın parayı düşünme boşver. Bunu çok sonra düşüneceksin. Okul, askerlik biter. İş ihtiyacın olur, o zaman.) İşsiz olan fizikçilerin çoğu sevgiyle değil, mantıkla "fiziği" tercih edenler. Dolayısıyla da edilgenler.
    Sen seviyorsun, etkensin.
    Biyolojiyi çok seven bir dostum, okula birincilikle girdi, 3 yılda bitirdi. ABD'ye gitti. Bir kaç yıl sonra da tam kendi ilgi alanına göre bir kürsüde de çalışmaya başladı. ( Böceklerin genetiği ile alakalı bir dal). Zekiydi ama benden, senden çok da zeki değildi. Ama işini seviyordu. Öğrenmeyi seviyordu. Öğrenmek ve çalışmak zor gelmiyordu. İşin bütün sırrı bu. İngilizce bir basamak bu konuda ve gerekli... Ama başkalarından (edilgen olma) bekleme. Kendin çalış. Üzerine kazanacağın ekstra imkanlar geliştirmeni sağlar.
    Düşşünceni İngilizce ifade edebilmek için, orta düzey İngilizce gramer bilgisi ve 2000 kadar kelime yeter başlangıçta. Zamanla kavramlar zaten yerleşecek.

Bu adrese bak ve kayıt olmaya çalış: https://www.coursera.org/ dersler ücretsiz. Online ve sertifka da alabiliyorsun. Ayrıca zamanla kendine bu alnada çok faklı kapılar açma imkanın var.
    Her branştan, konudan eğitim alabilirsin. İngilizcem yetersiz diye düşünme. Olanla başla.
    Kaybedeceğin bir şey yok. Not yok, değerlendirme yok, atılma yok. Aynı dersi istersen 10 defa al. :-) Kalma yok. Niye yapamıyorsun diyen yok.
    Burtay Mutlu 07 Ağustos 2014
    Daha yeni açılmış bir ders var mesela...

İstersen yakın gelecekte açılacak derslerden kendine program oluşturabilirsin.
    Daha önce başlamış derslere yetişmen zor olabilir.

Burtay Mutlu 07 Ağustos 2014
    Uzun zaman internete baglanadım tekrardan dönüş yaptıgınız için çok teşekür ederim. Zaten benim aklımdada ingilizce dersler veren siteler vardı bir çok sitede reklam olarak rastlıyordum ama aramaya fırsatım olmamıştı yeniden bu fikri bana hatırlattınız ve yaşıma bakmadan bana bukadar özen göstererek uzunca yazılar yazdınız her yazdıgımda sizi tebrik edeyorum şuandada çok teşekür ediyorum. Bu arada siteyi deneyecegim.
    İhsan Karataylı 11 Ağustos 2014
    Rica ederim... Benim için zevk.
    Bütün ümidim; "belki bir faydası olur" düşüncesi.

Uzun uzun yazmaya gelince, kuşak farkı :-) Şimdiki mesajlaşma kültürü bizim dönemimizden çok daha az kelime ve kavram ile işi bitiriyor.

Bir de değeceğine inanınca yazmak zor gelmiyor.
    Saygılarımla