Karanlık enerji teorisi tahmin edelim.

muzaffer borazan 13 Temmuz 2014
    Neden haddimize olmasın? Fiziğin hesaplarını bilmiyor, formüllerini unutmuş olabiliriz.
    Ama eğer bilimsel tekniklerle analiz yapmayı ve düşünmeyi biliyorsak ve bu şekilde bir şeyler bulmaya çalışırsak elbette doğru sonuçlar üretebiliriz.
    Kaldı ki bizim sorunumuz doğru sonuçlar üretmekten ziyade, ürettiğimiz sonuçların doğru ya da yanlış olduğunu inceleyip anakliz edecek ve bilgi verecek teknik bir-bir kaç kişinin burada olmaması.
    Ben formülleri bilimiyorum. ama okuyorum ve anlamaya çalışıyorum. Bazı sonuçlar üretiyorum. Bu sonucun "kendi içinde tutarlı" olduğunu düşünüyorum.
    İşte bu nokta da tartışma panosunda bir kaç arkadaş,i benim göremediğim noktalarda tutarsızlıklarımı ve nedenlerini ortaya koyuyor. Düzeltiyorum böylece. Ya da başka biri düzeltiyor, ekliyor. Fark etmez. Ekip işi oluyor tartışma panosu ile aslında..

Bir de işi bilen birisi gelip, önerileri formüllere oturtsa ve uygulama bulup bulamayacağını belirtse fena mı olurdu ?

O zaman daha sağlam bakışlar geliştirirdik...

Bizim haddimize! Kimseden eksiğimiz yok.

Bir nokta hariç; eksiğimizi tamamlayacak kişilerin sayısı çok az.

Kendi fikirlerimize gelince...
    Bu tartışma panosunda hoşlanmadığım ve hatalı bir nokta var. Herkes bir soru soruyor. Sonra o soruya verilen cevaplarla ilgileniyor. Soru orada kalıyor. Cevaplar orada kalıyor.
    Kendi sorusundan başka sorularla ilgilenmiyor. Başka cevapları gözlemlemiyor. Dilerim Muzaffer Bey'in sorusu da böyle kalmaz.

Kendi adıma karanlık enerji
    1) Zamanın ta kendisidir. Genişlemenin ana sonucudur.
    2) Bir akdelikten çıkan madde ve enerjinin yansımasıdır.
    3) Bir ilk kuvvettir. İlk genişleme hızını başlatmış ve orada kalmıştır.
    4) 1 ile 3 aslında aynı. Bu madde de ise farklı olarak evrenin ilk varoluşunda sabir bir nokta var. Evrenin kuantum dalgalanmasında, bu sabit noktaya sürekli ve düzenli buran evren-zaman dokusunun oluşturduğu bir dalgalanımın etkisi olabilir.

Burtay Mutlu 14 Temmuz 2014
    Haddimize değil derken, şahsen ben matematik mezunuyum. Önemli bi fizik eğitimi almadım. Ama bu konulara aşırı ilgim var.Sürekli takip ederim.

Ama zaten karanlık enerji gibi konularda teknik fizik bilgisi gerekmeyebilir.Daha çok yaratıcı ve mantıklı düşünceyle alakalı çözüm üretilebilir.

1. maddenizi beğendim. Hiç o açıdan bakmamıştım.Muhtemelen bilim adamlarının da aklına gelmiştir. 2. madde benim görüşüme de benziyor.

Eğer bir gün karanlık enerjinin sırrı çözülürse ve benim önerilerimle benzer çıkarsa, ' ben daha önce söylemiştim' derim hiç olmazsa.:)
    muzaffer borazan 14 Temmuz 2014
    Haklısınız... Yeden göğe kadar... Zaten bende karanlık maddenin ve enerjinin ne olduğunu çözdüm. Ve Söyledim... Yazdım. Şimdi geliştiriyorum. Kabul görmedim ama bir gün anlayacaklar haklı olduğumu. :-)))
    Şaka bir yana gerilemeye çalışan bir toplumun, ileri çıkış arayan bireyleri olarak elbirliğimiz şart.
    Çorba da tuzumuz olsun bizimde...

Olayları farklı bakış açılarından gördükçe, kendi olgularımızı da geliştirebildiğimiz için bu site bize bir şans.

Ve haddimize... Tamam, benim değil.
    Şahsi olarak eğitimini almadığım bir alanda fikir beyan ediyorum. Belki, 1-2 kişide “şimşekler çaktırırım” diye.
    Bir gün bu sitedeki daha genç ve eğitimini almış birisi muhakkak başaracak… :-)
    2nci maddedeki görüş mesela bu sitedeki Mertali Mutlu isimli bir arkadaştan aldım. Kaynağı o..
    Ben daha çok birinci madde çerçevesinde geliştiriyorum bakışımı…
    Sizinkini de öğrenmeyi çok isterdim…

Burtay Mutlu 15 Temmuz 2014
    Biraz anlattım. Benimki daha çok karanlık enerjinin evrenin içinde değil dışında olduğuyla ilgili. Ama evren dışı konularda fizik çıkmaz sokağa giriyor maalesef.

Belgesellerde kolay anlaşılması için evrenin genişlemesini balon genişlemesine benzetirler. Balonun üzerine galaksi sembolleri çizilerek. Analojimi de oradan esinlenerek oluşturdum.Balonun genişlemesine neden olan şey delik olduğu için evrenin de genişlemesi belki karadelikler veya sizin görüşüsünüzdeki akdeliklerle ilgili olabilir.

Karanlık maddenin sırrının çözülmesine ömrümüz yetebilir belki ama karanlık enerjiyi belki de insanlık geleceği bile çözemeyecek.
    muzaffer borazan 15 Temmuz 2014
    Açıkçası aynı şeyleri tekrar tekrar yazmak zor geliyor.
    Bu amaçla " http://burtaym.blogspot.com.tr/2014/05/fizikist-sitesindeki-yorumlarm.html " adresinde tartışma yanıtlarımı topluyorum... İlginizi çekerse bakabilirsiniz.

Bu arada evren modelinizi oluştururken, çember değil küre düşünün. Mesela su küresi...
    Galaksileri de yüzeyinde değil, içinde serpilmiş olarak düşünün...
    Kavrayışınız farklılaşacak.
    Burtay Mutlu 16 Temmuz 2014
    Tabiki küre olarak tasavvur ediyorum. Balon örneğini belgesellerde çok kullanıldığı için söyledim. Sitenize baktım çok hoş yazılar var.

Evrenin 3 boyutlu küreye benzeyen fakat 2 boyutlu hologramın yansıması olabileceği teorisi var bir de. Mantıksız değil.

Teşekkürler fikirleriniz ve yorumlarınız için.
    muzaffer borazan 16 Temmuz 2014
    porofsercan porofser 20 Temmuz 2014
    Sicimler neye göre ve nasıl küçülüyor? Konuya ilginç bir bakış , bu nedenle değerli ve dinlenmeli.
    Burtay Mutlu 21 Temmuz 2014