• +1

Kuantum Bilgisayarın Normail Bilgisayardan Farkı ?

PYSKOPHAT 09 Eylül 2016
  • +2
    Klasik bilgisayar ile kuantum bilgisayar arasında ki farkı kanada başkanı bile biliyor fakat benim bahsettiğim fark şu ki ; bir denklem düşünün bu denklemin adı TANRININ FORMÜLÜ olsun ve bu denklemin misal 1073741824 tane değişkeni var , bu denklemi çözmek için tüm değişkenleri göz ardı etmememiz gerekir değil mi ? Matematikçiler bilir, bir denklemi çözebilmek için tüm değişkenleri bilmek gerekir yoksa tam anlamıyla sonuca ulaşma olasılığımız çok azdır . Klasik bir bilgisayar ile bu denklemi çözmek için 1073741824 tane bit'e ihtiyacınız var ve klasik mantık kapılarına . Kuantum bilgisayar ile ise sadece 30 qubit'e ihtiyacınız var .! Nasıl nöronlarımız birbiri ile hızlı bir iletişim kuruyorsa , kuantum bilgisayarlarda fiber optik bağlantılar ile neredeyse ışık hızında iletişim kurabiliyor . Klasik bilgisayarlarda çok daha fazla transistör kullanıldığı için ( nano teknoloji handikapına rağmen ) sistem bir süre sonra kendine tetikleme sinyali yollamak zorunda olduğu için hız düşüyor . Sonuç olarak kuantum bilgisayarlar klasik bilgisayarlardan hızlı değildir . Sadece '' özel paralel '' işlem gerektiren yerlerde kuantum bilgisayarları kullanılır .
    @MrNobody Saol :)