• +2

    Hissetmek nedir? Gerçekten hisseder miyiz yoksa bir yanılgı mıdır? Neler düşünürsünüz?

    Buket Gökpınar 06 Eylül 2016
  • +2
    Ben '' duyumsamak '' kelimesini daha çok tercih ediyorum . Duyumsamak demek verilerin bilinçsizce algılanması durumudur bence . Bebek iken görürüz , hissederiz , tadarız , duyarız ama bunları aslında algılamayız . Yada algı yanılgısına düşeriz .
  • +1
    daha da açıklar mısın :) @nobody
    Buket Gökpınar 06 Eylül 2016
  • +2
    Duygu olarak mutluluk üzüntü gibi şeyleri hissetmek mi ? Yoksa nörolojik hissetme yani mesela bardağa dokunduğumuzda bardağı sinirlerimiz sayesinde hissetmemiz veya elimiz kesildiğinde sinirler sayesinde acıyı hissetmemiz gibi hissetmek mi ?
    sa 06 Eylül 2016
  • +2
    Duygu , mutluluk , ve üzüntü somatik duyusal kortkes tarafından anlamlandırılır . Yani merkezi sinir sisteminde @B efec .
  • 0
    B_efeC'in bahsettiği gibi hangi türden hissetmekten bahsedildiği önemli, fakat temelde hissetmek algılamak, uyarılmaktır. Duygular da hafıza, hormonlar veya mekanik görme, temas gibi uyarıcı etkiler sayesinde aktifleşir. Hissetmek gerçektir, ama her hissedilen şey gerçek olmayabilir. Mesala kafadan bir canavar uydurursak, mükemmel bir eş uydurursak ya da gerçekten karşılaştığımız biri hakkında fanteziler kurarsak onlardan korkabilir, sevebilir, çekinebiliriz. Çünkü bilinçaltı(omirlik) denen bilincimiz dışında bilgiyi işleyen bir bölüm vardır ve her bir makine gibi davrandığı için her bilgiye aynı derece de yaklaşır..
  • 0
    @altan , omuriliğin , reflekslerimiz ve hareketlerimizi senkronize edişi ve otonum sinir sisteminin zemini oluşturan vede beyinden organlara bilgi dağılımını yapan bölge olduğunu biliyordum . Kaynağını paylaşır mısın . Çünkü bilinçaltını orayla alakalı olmadığını biliyordum
  • 0
    Bu senin kanaatin Mr. Nobody.. bilinçaltının merkezini ben orası olarak düşünüyorum dayandığım temel o kısımın sadece otonom refleks ve hareketlerimizle ilgili değil, otonom bilgi işlemleri de yapar o kısım.. Her türlü kaynaktan dayandığım temeli bulabilirsin.. Sanırım sence bilinçaltı beyinin organize çalışmasının bir sonucu olmasına benzer gibi bir şeydir, bu da yanlış değil.
  • 0
    Nörolojiden çok anlamam ama duygusal hissetme beynin kısımları ve hormonlarla ilgili olduğunu duymuştum.Genel olarak hisler bence sadece beyindeki hasarlardan dolayı yanıltıcı olabilir.En büyük örneği şizofreni hastalığı .Olmayan şeyleri görüp, duyup hissedebiliyolar.Yani hisleri ve duyu organları beynindek hasar yüzünden yalan söylüyor .
    sa 06 Eylül 2016
  • 0
    Yanlış demedim altan , sadece eğer dediğin gibi bir durum varsa bundan emin olup öğrenmek istiyorum . Bilimsel olarakta kaynak istemem doğal bir istek . @altan .
  • 0
    Bende onu yaptım nobody..
  • 0
    Ben bir kaynak istedim ki , o kaynağa göre seni teyit edeyim @altan . Hala o kaynağı yollamadın .
  • -1
    Çok kişilik, şizofreni gibi hastalıkların aslında hastalık olduğunu düşünmüyorum. Dili keşfettikten sonra insanın evrimsel yönü haline gelmiş bir durum olarak görüyorum. Mesala düşünürken anadilimizle birisiyle konuşuyor gibiyizdir. Evrimsel süreçle bu konuştuğumuz kişi tepki veren, daha iyi muhakeme yapmamızı sağlayabilecek nesnel ama sanal bir varlık olarak bilinçaltımız tarafından yaratılıyor. Yani bilinçaltımızda bilinç kazanma durumuna evrimleşiyor. Karabasan gördüm deriz, mesala karabasan bilinçaltımızın bedenimizin kötü bir durumda olduğunu bize görsel olarak yansıtmasıdır.
  • 0
    Duygusal hissetmenin yanıltıcılığının en büyük örneğide panik atak hastalığıdır.Panik atağın nedenide psikolojik bozukluklardır.Ortada hiçbir şey yokken stres duygusuna girerler ve ciddi şeyler olabilir.İlginç hastalıktır.Bizim tanıdğımız yatağında uzanırken panik atak geçirmişti ve nasıl strese kapıldıysa pencereden atlamıştı.Neyseki ilk katta oturuyolardı.Yani kısaca hisler yanıltıcıysa bir hastalık yüzündendir.
    sa 06 Eylül 2016
  • 0
    Ana Britanica Omirliğin geçtiği cilt Mr. Nobody... Özel olarak bu kaynağı verdim ki yorul diye..
  • 0
    @Altan Yıldırım karabasan bilinçaltıyla ilgili bir şey değildir.Kara basan bilimde uyku felci denir ve sinirlerle ilgilidir..Uykudayken hem beynimiz hem bedenimiz uyur aslında.Bazı durumlarda beynimiz uyanır vucudumuz uyanamaz.Vucud da dediğiniz gibi kötü durumda değildir.Uyku felcini araştırabilirsiniz.Şizofreni veya dbenzeri hastalıklarında vucudun kotu durumda olmasıyla alakası yok.Dediğim gibi beyindeki kimyasal hasarlar yüzünden araştırırsanız bulabilirsiniz
    sa 06 Eylül 2016
  • +1
    Beynin uyumaz , beynin 24 saat çalışır bilgi düzenler , vücut ısısını düzenler , bedeni arada yoklar @b efec ?
  • +1
    @altan , hala kaynak yollamadın link tarzı bir şey ? Şu olayı kişiselleştirmesen sadece kaynak istedim ki emin olmadığımda isterim . Hep istediğim bir şeydir , buradaki herkes farkında galiba . Sadece öğrenmek isityorum.
  • +1
    Benzetme yaparak anlattım kolay anlaşılması için. Uykuda beynin çalışır tabi.Hatta rüyaların beynin kendisi için bize uyguladığı aldatmaca olduğu söylenir.Beyin bize rüyamızı gösterirken arka planda hipokampüs gibi yerlerde bdediğiniz gibi bilgileri düzenler.
    sa 07 Eylül 2016
  • +2
    Bende kaynak istiyorum @mr. nobody e katılıyorum @altan
    Buket Gökpınar 07 Eylül 2016
  • +1
    Link vermiyorum. Gidin tozlu ansiklopedi sayfalarında arayın. İnadım inat... :D
  • +1
    https://www.youtube.com/watch?v=umyHIxoLFXg şu video stres ve etkileri ile ilgili . Daha fazlasıda var khanacedemyde . Muhteşem bir bilgi platformu belki biliyorsunuzdur ama paylaşayım dedim . Tamam verme ne diyeyim .
  • +1
    Öyle benzetme yapman yanlış bilgiye yol açar . @b efec Bunları okuyup beynine kaydeden zihinler var o yüzden düşdüklerimizi yazdıklarımıza direk aktarmalıyız .
  • +1
    @Altan Yıldırım iiyi hoş güzelde ansiklopedi eskiyse hiç okumasayddın.Bizdeki eski ansiklopede güneş sistemi 11 gezegen sayılıyor :D
    sa 07 Eylül 2016
  • +1
    @Mr Nobody cümlenin başına ' kolay anlamanızın için benzetme yapayım' gibi bir şey yazsaydım daha iyi olabilirdi haklısınız
    sa 07 Eylül 2016
  • 0
    Hayır heryerde bulabilirsin zaten, kendinde tanımlamışsın omirliği, kendi düşünceni kanıtlamak için de eksik aktarmışsın orası ayrı... Bilinçaltımda(omirliğim) bu yaptığın etkiye karşı hafızamı kontrol etti, amigdalam bunun artistlik yapma olarak kaydettiği bu etkiyi omirliğime gönderdi, omirliğim bu tepkiye karşı tekrar hafızama dönüş yaptı ve bu tiplere karşı daha önce nasıl kendimi savunma "refleksi" gösterdiğimle ilgili bilgiyi buldu ve bu yaptığına karşı böyle bir tepki üretti..
  • 0
    Ben burada kaynak isteyip atmamakta ısrar eden tek size rastladım . Bu bahsettiğiniz mekanizmada hafızanın '' omurilikte '' depo edildiği ortaya çıkıyor ... Gelen bilgiye ne tepki verileceği temporal lobda bulunan amigdalanın işi , o doğru yani . Ben hala dışardan aldığımız bilginin omurilik denilen yapıda değerlendirildiğine dair kanıt istiyorum çünkü benim bildiğim beyin mekanizması çok farklı .
  • 0
    Etki( Veri ) ---Omurilik -- Amigdala ( temporal lob ) -- omurilik --- ( yazmdığınız hipokampus ? ) ---- omurilik --- tepki .. Olay örgüsünde prefrontal lobun olmayışını göz ardı ettim ...
  • 0
    Ayrıca omuriliklerde refleks demek ; düşünülmeden yapılan bir eylem . Hatta ikiye ayrılıyor kalıtsal , ve sonradan kazanılmış . Omuriliği biliç alrı ile ilişkilendirmek tamam ama karar verme mekanizmasında bu organı kilit noktaya koymak . İşte bunun için elinde ki tüm argümanlara ihtiyacım var . Dediğin gibi olmadığına % 99.99 eminim ama az kalan o olasılık beni tüm gece uyutmayacak biliyorum . O yüzden argüman istedim , eğer saçma olduğunu düşünsem argüman bile istemezdim . Her neyse sonuç olarak fikrinize büyük saygı duyar ve şu ana kadar yazdıklarımın hepsine kaynak gösterebilirim . İyi çalışmalar
  • 0
    O zaman yorumlarımı tekrar oku.. Şu an "tartışmak için tartışma tehdidi tepkisi" olarak algılıyorum. Şu an illada link isterim, illada link isterim moduna girdin. Kaynakla ilgilenmiyorsun sen aslında... Söylediğim kaynağı oku, biliyorsun aslında da, amacın "omirliğin bilgi işleme mekanizmasının olduğu" ile ilgili değil. Öyle olsaydı ikinci yorumumdan itibaren ille de kaynak diye diretmezdin, gerçekten ilginç bulduğun bir bağıntıyla ilgili düşüncemi merak ederdin...
  • 0
    10 yorum önce bir link vererek ( eğer varsa gerçekte öyle bir bilgi ) bu konuşmayı bitirebilirdin , bu kadar basit .
  • 0
    "Omirliği karar verme mekanizmasında kilit noktaya koymak". Refleksler ve istemsiz hareketlerin merkezi neresi? Düştüğünde verdiğin tepkiyi amigdala mı yoksa limbik sistem mi veriyor? (bak tartışmaya başladım)
  • 0
    Ya @altan , dediğin merkez omurilik ve omurilik soğanı tamam . Ama sen bana düşünmeden mi cevap veriyorsun azıcık düşün yazdığın mekanizmada '' prefrontal lob '' yok lütfen . Hipokampus yok . Omurilik beyinden aldığı verileri diğer organlara iletir doğru . Keza omurilik soğanıda öyle ama lütfen en başta yazdığın mekanizmaya bir bak , lütfen bir oku . Beyinde aldığımız bir etkiye vereceğimiz tepki mekanizmasında elbet omurilik vardır fakat bahsetmediğin çok önemli yapılar var . ??
  • 0
    Senin bana verdiğin cevaplar '' istemsiz ve refleks '' ürünü o zaman @altan Bunu diyorsun kendi mantığına göre ?
  • 0
    Yorum göndermekte sıkıntı yaşıyorum. Omirlik hafıza deposu değildir, bilgi işlem merkezidir ve limbik sistemin dışında vücuda istediğini(istediğini değil tabi anlaşılmıştır umarım) yaptıracak tek bölümdür.
  • +2
    Tamam , haklısın bak bilgi merkezi tamamım ona . Hatta düşünmeden yaptıklarımız ( araba sürmek , örgü örmek , LOL oynamak ) gibi şeylerde var ve bunların kontrolü UZUN SÜRELİ HAFIZADA , HİPOKAMPUSTA DEPOLANDIKTAN SONRA , KONTROL O ZAMAN OMURİLİĞE VERİLİR . Ama senin bana verdiğin cevaplar ( reflkesler değil ) kısa süreli hafızadadır ve sen onu sağlamlaştırma denilen olayla uzun süreli hafızaya çevirirsin ) .
  • +1
    Sistemde yada internetinde sorun vardır .
  • +2
    Galiba ortak perspektife ulaştık @altan ? Umarım ulaşmışızdır . (:
  • 0
    Aptallık yapabiliriz mesala değil mi? Özellikle muhafazakar kişiliklerde görülür bu durum. Ayrıca gerçeği bildiğine inandırılmış ve o konsepte bilgi edinmiş kişilerde.. "Aptallığı bilinçli bir şekilde yapmayız. Hatta aptallığı bilgisiz insandan çok, çok bilgili insanlar yapar, buna kibir denir. " Aptallığı yapay zekada yapar mesala, girilen bilgilere göre önceden veritabanına kaydedilmiş bilgileri geri dönüş yapar. Bilincimizi kullanarak kontrole sahip olabilirsek yani karşıdan gelen etkiyi takip ederek bilinçli bir şekilde makul cevaplar verirsek bu bizi bilinçli, anlayışlı, farkındalık sahibi yapar. Mesele link vermek değil ciddiyim. Mesele senin benim ikinci yorumumu okumaman ya da okuyup anlayıpta başka meseleler yüzünden bir şeye diretmendi. Herşey bu yüzden başladı, aslında sıradan bir insan 2. yorumuma böyle bir karşılık yazsaydı asla böyle boş bir tartışmaya girmezdim bile.. Çünkü öyle bir insan bilinci disable yapmış kontrolü omirliğe vermiş bir insan olurdu.. :)
  • +2
    Bende bildiğimden emin olmak gibi bir hastalık var bunun uzun sürmesinin sebebide budur . Ben şüpheye düşmeye bayılırım , bu tartışmanın sonunda kendi bildiklerim üzerine şüpheye düşüp bunu emin olduğum halde yinede araştırdım . ( 2 davıd eagleman , 3 google sayfası ve 2 makale ile bu süre zarfında ) kendimden emin oldum . Mesele benim için link , kaynak , argümandır . Çünkü benim için bilmemek değil bilmediğini bilmemek kötü bir şeydir . O yüzden benim sorularıma argümanınız olmadan cevap vermeyin lütfen . Ki burada ki değerli zihinler sağolsunlar ben argüman isteyince veriyorlar .Ben şüpheci biriyim . Birazdan birisi '' biz gerçekte var mıyız '' diye bir konu başlığı açsa , aynanın karşısına gider kendi var oluşumu sorgularım . O derece . Yinede fikirlerinize saygım sonsuz . İyi günler . @altan
  • 0
    Açıkçası konuyu kişiselleştirdiğini düşündüm. Yoksa farkettiğim kadarıyla sen konsept olarak kolay kavrayabilen bir insan.Kontrolü bırakmayı sevmezsin. O yüzden bu şekilde davrandığında art niyetli bir yaklaşım sezdim. Aslında bunun böyle olduğundan ve sebebinden de eminim kendi "kuruntumca".. O yüzden bir daha böyle bu durumla karşı karşıya gelmeyeceğimizden hemen hemen eminim. Sağol nobody, iyi günler. :)
  • 0
    Gerçeği , gerçeğin farklı kısımları için argüman , kaynak istemek size '' art niyet '' olarak geliyorsa bir şey diyemem . Benim burada olmamın tek sebebi ; öğrenmek , farklı bakış açılarını görmek , okumak , ve bildiklerimi sorgulamak . Sadece bunlar . @Altan . Tekrardan iyi günler .
  • 0
    Zamanı hissetmeseydik ?
    YinYang 13 Eylül 2016
  • +1
    Hissetmek Anca Beyin Sayesinde Olan Bir Olaydır.
    15 Eylül 2016
  • 0
    Efeye Katılıyorum
    EvrenTeoristi 19 Eylül 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap