Evren Küçülüyor mu?

Zeki ASI 08 Haziran 2014
    evren şu anda küçülmüyor olsada evren büyeme sınırana geldiğinde küçülecek.
    Eray 09 Haziran 2014
    Forumda yazanlardan Mertali Mutlu'nun bir tartışmasında akdelikleri sorgulamıştı.
    Karadelik var ise akdelik'de olmalı demişti. " mertali mutlu 12 Mart 2014
    evet bazı bilimcilerin çalışmaları da bunu gösteriyor fakat karanlık madde olması mümkün değil bence de madde sonsuz yoğunluğa dayanamayıp atomlar parçalanıp ardından proton nötron ve ardından kuarklar ayrılıyor ve ardından enerjiye dönüşüp genel görelilik teorisinde bulunan ak delikten başka paralel bir evrene , ve ak delikten çıkarak madde formuna geri dönüyorlar "

Geçenlerde bir hortumla sulama yaparken bir şey dikkatimi çekti.
    Suyun debisini azalttığımda, düz betona düşen suyun hareketini izledim. (Su sürekli akıyor)

Önce su düz zeminde dairesel olarak genişledi. Akan suyun basıncı (yükseltme alçaltma, sıkma işlemleri olmadığı) ve su debisi sabit kaldığı sürece, bir sınıra kadar genişledi. Burada kendisine bir su duvarı oluşturdu. Ve sabitlendi.

Ondan sonra dikketimi çeken şey, merkezden dış çeperlere yayılan sürekli ve düzenli bir dalgalanım olduğu idi.

Bu dalgalanımın "zaman" olduğunu varsayarak, üzerine bıraktığım toz taneciklerinin hareketini izledim. Bir kısmı birleşip daha büyük topaklar oluşturdu ve dalgalanımda çöküntülere neden olup, dalgaların frekansını ve yapısını değiştirdiler. Yani kütlenin uzaya yaptığı gibi büktüler.
    Çoğunluğu ise dalgaların üzerinde dış çeperlere doğru ilerledi.

Daha önceki tartışmalarda da ileri sürdüğüm varsayımlara uygun olarak konuya devam edersek.

Ya bizim evrenimiz, kocaman bir karadeliğin akdeliği ise...
    Bu durumda tekil madde akışı olduğu sürece evren varolacak. Ancak sınırını genişletmeyi durduracak. Fakat içindeki toz parçacıkları için genişleme göreceli olarak sürecek.

Eğer tekil madde debisi azalırsa, sınırlar küçülecek. Evren daralacak. En son madde akışı bittiğinde, çökecek ve tüm içeriği düz, zamansız (dalgasız) bir halde kalacak. Bu durumda (birleşip maddeye dönüşen ) topaklarda tekrar toza (tekil maddeye) dönüşecek.

Yazımın bilimsel bir değeri var mı bilemem, gerçek fizikçiler takdir edecektir.
    Ama bakış açısının farklılaşması ve derinleşmesi açısından faydalı olacağına inanıyorum.
    Burtay Mutlu 11 Haziran 2014
    Bertay Mutlu bende seninle aynı görüşteyim bu konuyu açamamım sebebi böyle düşünen başka kimse varmı diye bakmaktı teşekkürler
    Zeki ASI 11 Haziran 2014
    Aynı fikirdeyim bir sınıra gelince kesinlikle küçülmesi gerekir . Fakat küçülürseniz evrende ki kara enerji sıkışmadan dolayı maddeye dönüşmez mi kara madde var ve kara madde denilen şey standart modeldeki parçacıkların karşıtlarıdır tek paradoks kara enerjinin sıkışma nedeni ile maddeye dönüşmesi bilindiği gibi evrenin % 70 i kara enerji .
    mertali mutlu 12 Haziran 2014
    yok abi sana öyle gelmiştir:)

evren küçülmesi diye birşey olamaz genişleme durmadan devam edecektir
    Onur ARI 17 Haziran 2014
    eğer evren küçülürse bir balon gibi patlar...o yüzden evren halen büyümekte eger evren küçülürse olşumundan daha büzülür...buda düzenin yıkılmazsına neden olr..
    slim shady 21 Haziran 2014
    Hayır tam tersi.Evren büyüyor.Hatta çok hızlı bir şekilde.
    Mr.Physics 16 Ağustos 2014