Zeka bu evrenden yani karışık atom yığınlarından daha mı üstündür? Bu durumda üstünlüğün miktardan çok karmaşıklığa kaosa bağlı olduğunu söyleyebilir miyiz?

Doğukan Şimşek 01 Eylül 2016
    Üstünlükten kastım kontrol edebilme yetisi... Ayrıca entropi ilkeleriyle beraber evrendeki bütün sistemlerin bir gün dağılıp gideceği de üzücü bir gerçek... buradan bütün karmaşanın saf enerjiye dönüşümünü hesap edersek bu bütün karmaşanın yani sistemlerin yok olacağını anlayabiliriz... Peki evrenin en karmaşık olduğu an neresidir? büyük patlamadan hemen sonrası olamaz çünkü atom dahi oluşamadı... Zaman geçtikçe daha da karmaşıklaştı... Ama bir süre sonra da tekrardan saf enerjiye dönüşecek... Acaba en karmaşık mekanizma biz miyiz? Üstünlüğümüzü ve benliğimizi buna bağlıyor olabilir miyiz?
    Doğukan Şimşek 01 Eylül 2016
    Bilinen evrendeki en karmaşık tasarım biziz evet . Bu bizi özel kılıyor evet . Bu bize tanrısal bir görünüm veriyor evet . Fakat bu gerçekler yakında zamanda '' yanılgı '' olmaya aday olan gerçeklerdir . Evrenin en kompleks hali bence büyük çökme'nin başladığı an olabilir .
    Karmaşık/düzenli olmak ya da düzensiz olmak lawrence krauss un hiç yoktan bir evren kitabındaki yorumu gibi birbirlerini dengeleyen iki uç gibi geliyor bana. Bu açıdan evren ne düzenli ne de düzensiz yani sıfır. Hatta entropi artışı ve düzensizlik sanki evrenin bir köşesinde aynı miktarda düzeni -belki akıllı yaşam formları- yaratıyormuş gibi geliyor. Bence evrenin enerji olarak bu kutuplaşması son ana kadar artarak çoğalacak. Dağılan ve neredeyse yok olan enerjiye karşın evrenin bir köşesinde bu enerjileri kendileri için ve entropiyi yenmek için toplayan bir yaşam formu olabileceğini göz ardı etmiyorum yani. Bizim bile yaptığımız bu aslında, amaç ne olursa olsun araç olarak bitmeyecek bir enerji ihtiyacı devam edecek
    Vide supra 01 Eylül 2016
    Deus ex Machina diye bir tabir vardır. Zekayı oluşturan şey karışık atom yığınlarıdır. Madde olmazsa zeka da olmaz, ama zeka olmazsa madde yine varolmaya devam eder, böylece zeka da olur. Doğuştan kör, sağır, dilsiz, hissetmeyen algıdan uzak bir zeka ne kadar zeka olurdu mesala?