karanlık madde nedir

mertali kesisleme 22 Haziran 2014
    karanlık madde galaksilerin dışında, olması gerekenden çok daha hızlı dönen yıldızların orada olmalarını sağlayan henüz ölçümleyemediğimiz(en azından benim elime haber geçmedi)yerçekimi oluşturan madde.denklemlere göre var ama henüz gözle göremiyoruz
    porofsercan porofser 22 Haziran 2014
    evrenin genişlemesini mi sağlıyor yani ?
    mehmet can genç 24 Haziran 2014
    karanlık madde evrenin kütlesinin yaklaşık %90 ını oluşturuyor.Şimdi andromeda galaksisini düşün,andromeda galaksisinde gök cisimlerinin çoğu merkezde toplanmıştır bu da merkezi çok ağır yapar fakat dış tarafın hafif olmasını sağlar bu da gök adanın dönmesine azaltıcı etki yapar fakat gerçek hayatta durum böyle değil,andromeda galaksisinin hızı yavaşlamıyor.Bu galaksinin hızı aslında düz bir eğri şeklindedir.Tıpkı hız-zaman grafiklerinde bir aracın hızının sabit olması gibi;eğerki durum böyle ise o zaman gökadanın dış tarafında da bir ağırlık olması gerekir,ama biz başta da dediğimiz gibi gök adada ki gök cisimleri yoğunlukla merkeze toplanmış o halde gök adanın dış tarafının ağır olması için şu anda ölçemediğimiz bir maddenin var olması gerekir,işte burda karanlık madde role giriyor. ...............şunu asla unutma:Karanlık madde her yerde hatta şu anda belkide dünyanın yanından geçiyor veya dünyanın bulunduğu konumda bekliyordur yani senin başucunda duruyordur...o seni görüyor fakat...sen onu GÖREMİYORSUN!!!
    ömer özdaş 25 Haziran 2014
    tuhafmış
    mehmet can genç 25 Haziran 2014
    evreni genişelet enerji karanlık enerji. karanlık madde ise galaksileri bir arada tutan madde, her bir galaksiyi ayrı ayrı tutuyor.
    muzaffer borazan 13 Temmuz 2014
    Karanlık madde görünmeyen fakat var olan bir maddedir.
    Mr.Physics 14 Ağustos 2014