• +2

Neden tanrı evreni alışıldık nedensellik içerisinde yaratmıştır ? Yani sonsuz zaman bekleyip , tek kusuru kusursuzluk olan evren yaratmak için bir sebebi mi vardı ?

• +2
    Tabi soruyu sorarken bir tanrının OLASI olduğunu varsaydım .
  • +2
    İnsan kusur bulmaya değil, düzen bulmaya programlanmıştır..
  • +2
    Cevabı soru ile bağdaştıramadım , acaba biraz daha açar mısınız ? @altan .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Evrenin kusursuz olduğunu düşünüyorsun, insan bilimi de evreni öğrenirken nedenselliğe bağlı bir düzen buluyor hani.. Evren kusursuz değil işte, "tek kusuru kusursuzluk olan evren" senin hayalgücündür.. Biz evreni anlamaya çalışırken nedensellik prensibi temelinde anlamaya çalışıyoruz. Biraz üzerinde düşünürsen çok güzel bir cevap olarak bağdaştırabilirsin bunu aslında... İnsan olmasaydı taş yine yere düşerdi, ama insan olmasaydı taşın yere düşmesinin nedeni diye bir şey olmazdı.
  • +1
    Ben tek kusuru kusursuzluğu dediğimde çok farklı bir şeyden bahsediyordum yalnız . @altan .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Kusursuz evren BigBang'ten önceki evrendir. Bu evren, kusursuz düzenin parçalanmış, hala parçalanmaya doğru ivmelenen bir evrendir.
    Neden bahsediyordun? aslında kusurlu evren mi?
  • +1
    Yani anlamsal olarak Tek kusuru kusursuzluk olan evrenden '' kusurlu '' anlamı çıkaracağınızı düşünmüştüm . Yani evet düzen kusur bana göre , onu kastetmiştim .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Evren BigBang'ten önce yani Allah yaratmadan önce kusursuzdu. Herşey yerli yerinde tek bir nokta halindeydi, pürüzsüzdü, sonra parçalandı, ışık oldu mesala, beyazdı o da parçalandı renkler oluştu vs.. BigBangten önceki haline tek kusuru kusursuzluk demek daha doğru olurdu zannımca.. Şu an ki evren her kafadan ses çıkan bireylerden oluşan demokratik bir toplum gibi.. :) Daha insanın aklından geçenleri okuyacak teknolojimiz yok ki, yaratıcının niyetini bilelim.. Kendi kafamıza göre sallayabiliriz, ya da açar gönderdiği kitapları okuruz, bizi neden yarattığı ile ilgili.. :)
    '' Kendi kafamıza göre sallayabiliriz '' den kastınız kim ? @altan .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Eğer tanrı olasılığı dahilinde konuşuyorsak evreni yaratmasının bir anlamı olmaması gerekir. Sonsuz bilgisi olan bir yaratıcının yanlışlıkla ya da isteyerek evreni yaratmış olmasında heyecanlanılacak bir durum yok maalesef. Tek sonuç kendi varlığının kaçınılmaz sonucu olarak evrenin de var olması gerektiği ki bu kulağa daha ilginç daha katlanılabilir geliyor.
    Vide supra 28 Ağustos 2016
    Düzen kusur olabilir ama evren düzenli olmayabilir ve hatta bunu söyleyen çok kişi ve bilim insanı var.Evrenin aslında düzenli olmadığını gösteren örneklerde çok. mr.nobady kaos kuramını araştırabilirsiniz
    sa 28 Ağustos 2016
    Düzen kusur olabilir ama evren düzenli olmayabilir ve hatta bunu söyleyen çok kişi ve bilim insanı var.Evrenin aslında düzenli olmadığını gösteren örneklerde çok. mr.nobody kaos kuramını araştırabilirsiniz
    sa 28 Ağustos 2016
  • +1
    Ya kaos teoremi zaten '' düzensizlikten düzen '' anlayışını savunuyor @b efec ? Peki neden o zaman yarattığı tasarımda '' nedensellik prensibi '' var ? @cemal Yani tasarımın olmasının bir nedeni yok ama tasarımın için neden-sonuçlarla dolu ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Tek düşünebildiğim dediğim gibi kendi varlığının kaçınılmaz bir sonucu olabilir. Belki bilmediğimiz bir yerde gezerken ardından evrenler bırakıyordur birisi nedensel diğeri nedensel olmayan...
    Anladım .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    İlkokul seviyesinde yaratılışçı fikirler için kusra bakmayınız cidden denedim ama ortaya cebinden evren çıkaran dede figürü çıktı o kadar düşünmenin ardından:)
    Vide supra 28 Ağustos 2016
    Lafı bile olmaz her fikir önemli .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Incil metinlerinin birinde yaratılış bölümü var orda önce ışığı yarattigindan sonra ışığı görüp sevdiğinden bahseder. Yaratıkları sevdiği için yaratmis olabilir.
    6 günde yarattığından ve dünyanın yaşının 6000 yıl olduğunuda yazar , ki bence mantıklıdır .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
    Belkide öyledir. Ben civilaziton oynarken bir tür birkaç yüz yıla eşit oluyor. 4 saatte uzaya mekik gönderiyorum.

Neden : Besine ihtiyacımızın olması ve besin tüketmemiz Sonuç : Tüketilen besinin sindirilip vücudun ihtiyaç duyduğu enerji ve vitaminleri karşılaması. Sonuç:Enerji kazandığımızdan dolayı günlük işlerimizi yapabilmemiz.Sonuç:Vucudumuz gerekli şeyleri aldığından sağlık sorunu yaşamamız vs.uzayıp gider bu liste hayal gücünüze kalmış.İşte bence evrenin yarratılışının bir nedeni ve sonrasında da sonsuza kadar ilerleyen sonuçlar zinciri var.Yani aslında evrenin neden-sonuc üzerine kurulu olması bir sonuç.Bununda tek bir nedeni var ama biz bunu anlayacak kadar gelişmedik.
    sa 29 Ağustos 2016
    düzensizlikten düzen düzensizlikle kurulmuş düzen kısaca.Yani düzensiz bir evrenin işleyişi.Bu işleyişte aslında bir neden ve çok fazla sonuç vardır.Örnek verirsek :

sa 29 Ağustos 2016
    Gecenin 12 sinde herkesin kafasını allak bullak ettim :) Yazımı okuyunca bilgisayar ve telefonunuzu pencereden filan fırlatmadınız umarım :)
    sa 29 Ağustos 2016
    Hayır allak bullak olmadı . Neden olsun ki .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 29 Ağustos 2016
    Kendim dönüp okuyunca biraz karmaşıklaştırmışımm gibi geldi.Ama anlaşılıyorsa sorun yok :)
    sa 29 Ağustos 2016
    Demek istediğini anladım merak etme .
  • +2
    @Alliance33 bence sen bu yazını basımevine ver :)) kitabını alır okuruz :))
    Doğukan Şimşek 29 Ağustos 2016
  • +1
    Ben bu yazıyı bir yerde gördüm gibi ama tam hatırlayamadım , sonuçta güzel yazı . @alliance
  • +1
    Bende diyorum ya , hatırladım .
  • +1
    Ben de hep bir amaç uğruna var edildiysek nasıl bir amaç böyle saçma bir neslin varlığına sebep olabilir. Absürdüz tamamen absürd. Yok sa bu da mı bir neden-sonuç ilişkisi :) yorumu yazarken aklıma gelen yeni sorulara da cevap arıyorum :))
    gözde 29 Ağustos 2016
  • +1
    Toplumsal ilişkiler anlamında baktığımızda gerçekten de amaçsız, saçma bir konumdayız. Bu düzenin nasıl bir yaratılma amacı olabilir ki?
    gözde 29 Ağustos 2016
    Global düzeyde bir amaç olabilir gibi ama . (: @gözde .
  • +1