• 0

    insanoğlunun dünyadaki hayatının ilk tohumu olarak öğretilen "adem ve havva" hakkindaki düşünceleriniz nedir ( bilimsel cevaplar rica ediyorum )

    DİNÇ ERDEM 26 Ağustos 2016
  • +2
    Açıkcası '' bilimsel bir yöntem '' baz alınmadan sorulan bir soruya '' bilimsel '' bir cevap vermek , bana aptalmışım hissi veriyor nedense . O yüzden bilimsel cevap vererek daha fazla aptal olmakta istemiyorum . (: Ki bilimsel cevap verirler zaten . Ben işe '' ruhani '' yaklaşacağım bu sefer . Adem ; tanrı tarafından yaratılan ilk insan ayrıca tanrı'nın kelamına uymayıp gene tanrı tarafından '' ikinci bir şans '' verilen ilk ve tek varlık . Ademin zihnini vede tanrısal bir zihni '' manipüle '' edebilen bir zihne sahip meryem'in zihni , işte bu zihinler benim dikkatimi çeken önemli noktalar . Vede bu hikayeden, masaldan , sureden , yasadan , teoriden çıkardığım tek bir şey var ; tanrı bizi o kadar çok seviyormuş ki bizim için bize bir yaradılış nedeni , bir yok oluş nedeni , bir gala gecesi ( yaratılış esnası, giriş-gelişme-sonuç ) , bile düzenlemiş . Diğer canlıların bir yaradılış hikayesi yok çünkü onlar bize hizmet etmek , biz korumak için yaratılmış piyonlar gibi .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 26 Ağustos 2016
  • 0
    Bilimsel olarak ilk insan hiç var olmamıştır. Çünkü Evrim süresince insan dediğimiz türün ilk olarak ne zaman ortaya çıktığını söylemek imkansız, yani tam olarak evrimin hangi anında ilk insan olmuştur? O andan bir kaç saat önce o ilk insan, insan değilmiydi gibi çeşitli paradokslara yol açar ilk insan tanımı. Bu sebeple ilk insan diye bir şey hiç olmamıştır. Adem ve Havva, dinin içinde geçen diğer masallar gibi hiç bir kanıt sunmaz, sorgulanamaz ve gözlemlenemez; dolayısıyla sadece bir masaldır, yedi cüceler masalı ne kadar gerçekse, ancak o kadar gerçek kabul edilebilir.
    Mackenzie 27 Ağustos 2016
  • 0
    Bilimsel olarak ilk insan hiç var olmamıştır. Çünkü, Evrim süresince insan dediğimiz türün ilk olarak ne zaman ortaya çıktığını söylemek imkansız, yani tam olarak evrimin hangi anında ilk insan olmuştur? O andan bir kaç saat önce o ilk insan, insan değilmiydi gibi çeşitli paradokslara yol açar ilk insan tanımı. Bu sebeple ilk insan diye bir şey hiç olmamıştır. Adem ve Havva, dinin içinde geçen diğer masallar gibi hiç bir kanıt sunmaz, sorgulanamaz ve gözlemlenemez; dolayısıyla sadece bir masaldır, yedi cüceler masalı ne kadar gerçekse, ancak o kadar gerçek kabul edilebilir.
    Mackenzie 27 Ağustos 2016
  • 0
    Bilimsel olarak ilk insan hiç var olmamıştır. Çünkü Evrim süresince insan dediğimiz türün ilk olarak ne zaman ortaya çıktığını söylemek imkansız, yani tam olarak evrimin hangi anında ilk insan olmuştur? O andan bir kaç saat/gün önce o ilk insan, insan değilmiydi gibi çeşitli paradokslara yol açar ilk insan tanımı. Bu sebeple ilk insan diye bir şey hiç olmamıştır. Adem ve Havva, dinin içinde geçen diğer masallar gibi hiç bir kanıt sunmaz, sorgulanamaz ve gözlemlenemez; dolayısıyla sadece bir masaldır, yedi cüceler masalı ne kadar gerçekse, ancak o kadar gerçek kabul edilebilir.
    Mackenzie 27 Ağustos 2016
  • 0
    Y kromozomlu adem diye tabir edilen bir tanım var. Günümüze kadar tek bir erkeğin kromozomunun aktarıldığı teorisidir. Günümüzdeki hemen hemen her erkeğin Y kromozomunda çok az fark vardır. https://tr.wikipedia.org/wiki/Y_kromozom_%C3%82dem%27i
  • 0
    arkadaşlara katılıyorum Adem ile Havvanın bilimsel bir gerçekliği yoktur... Lütfen kendinizi tatmin edici cevaplar aramayınız...
    Doğukan Şimşek 27 Ağustos 2016
  • 0
    Alın size kutsal kitabımızla uyuşan bir hikaye. Adem aklını kullanmaya başlayan ilk insan. Havva da öyle ademden öğreniyor. O yüzden bir kaburga eksik, yada kaburgasından yaratıldı vs deniyor( bir rütbe altta ) . Henüz ergenlik yaşanmamış . Ya da cinsel dürtüler yok. Çocuklar diyelim. Her yer cennet gibi . Oynuyor , gülüyorlar. Taa ki şeytan havvaya fısıldıyana kadar" ölümsüzlük ağacı" . Cinsel dürtüler akıllarına girince , havva ona ne yapacağını öğretiyor( hristiyanlıktaki şeytan/kadın benzetmesi) . Orası artık cennet değil . Bir sınav yeri ( hayatı ciddiye almak zorunda olduklarından , karşılıklı sorumluluklar vs. Cennetin tüm neşesi kaçıyor ve dünya oluyor) . O yüzden çocuklar ve deliler cennetliktir. Zaten bu dünyada da cennetteler. Ama tüm bu olaylar dünyada olmuyor. Başka bir gezegende insanlık ve hayvanlar alemi gelişiyor. Nuh gemisiyle dünyaya gelene kadar. Her hayvandan bir çift ( kromozom ) alıyor ve yanındakiler ile buraya geliyor.
    Göksel Karaoğlu 27 Ağustos 2016
  • +1
    ve sen de bu hikayelere inanıyorsun @Göksel Karaoğlu :)) bak bu daha güzel bir mucize :))
    Doğukan Şimşek 27 Ağustos 2016
  • +1
    Göksel güldürdün kardesim eyvallah
    ÖFA 27 Ağustos 2016
  • 0
    Arkadaşlar bilimsel cevaplar derken evrim saçmalığını kastetmedim, yada kadının kaburgadan yaratılış yorumlamasını da kastetmedim ki bence buda dediğim gibi yanlış yorumlanmış birşey...
    anladığım kadarıyla adem ile havva yı sizlerde birer şahıs olarak görüyorsunuz, benim düşünce şu yönde; adem ve havva dünyaya bırakılmış birbirinden farklı iki gurup bunun bu konudaki düşünceleriniz ?
    DİNÇ ERDEM 28 Ağustos 2016
  • 0
    en başında evrime saçmalık diyerek kaybediyorsunuz zaten... Benim fikrim eşeylerin mitoz bölünmeden evrilerek mayoz bölünmenin sonucu olarak ortaya çıktığı yönünde...
    Doğukan Şimşek 28 Ağustos 2016
  • 0
    Adem ve Havvayı ben başrol oyuncusu olarak düşünüyorum . Bir insanın alında ki '' HAYAL GÜCÜNÜN '' yan ürünleri olarak . (: Bu masalı , hikayeyi yaratan zihin gerçekten muazzam bir hayal gücüne sahip olmalı . Düşünsenize tüm dünya sizin yarattığınız bu yanılgı ile çevrenlenmiş durumda . ! Muhteşem . Tarihin en büyük sosyal-manipüle ürünü . Evrim hakkında katılıyorum ya . Ne bilmem yapay seçilim bilmem ambulocetuslar bilmem tiktaalikler , bilmem çamur zıpzıpları bilmem karbon yaş tayini , sıkıcı bir sürü şey daha . Bana yaratılış masalları daha eğlenceli geliyor . O onun sözünü dinlememiş o da ona seni dünyaya gönderiyorum mutant manyak demiş felan haha . Orta asya ve afrika yaratılış hikayeleride çok güzel aslında . @dinç
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 28 Ağustos 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.
İSTATİSTİKLER

4.644 soru

27.470 cevap

30.156 kullanıcı

Giriş Yap