• +1

İnsan-ruh nedir nasıl tanımlarız? Saf enerji miyiz? Nasıl olduk nerden geliyoruz ? Her türlü görüşlerinizi bekliyorum:)

Buket Gökpınar 26 Ağustos 2016
  • +3
    Nasıl olduk sorusuna bilim denen şey kabul edilebilir bir şekilde açıklama getiriyor gibi . Ama bilim şuan ki '' nasıl sorusunun '' sadece %0.0001 ' ini açıklıyor bence . Bence yıldız tozlarından geldiğimizi düşünmekten vazgeçmeli ve evren'nin neden var olduğu ve büyük tablodaki gerçeklerimizi görmeliyiz. Şuan bu evrende var olmamızın '' mucize , ilahi , ruhani '' olduğunu düşünenlerimiz var . Ya büyük skalada kendimizden daha bir şeyin parçası isek ? Ya evrendeki rolümüz düşündüğümüzden daha önemli ise ? Ya bizler yaratıcıya giden bir tasarımın kilit taşı isek ? Teknolojimiz ve bilimimiz Tip-0 medeniyet seviyesinde olsada , düşüncelerimiz kesinlikle mükemmel .! İçinde bulunduğumuz evren, belkide sihirli güçlerinden şüphe etmemizi istemediğinden , kim olduğunu anlamamızı engellemek için gördüğümüz çoğu şeyi bilimsel ve düzenli bir şekilde düzenleyerek bizi aldatan bir büyücüdür . Bizde o büyücünün ,binlerce hatta milyonlarca '' büyüsünden '' başka bir şey değilizdir . Bizden daha mükemmel büyü'ler var mıdır evrende ? Acaba büyücü, diğer büyülerinide bizi aldattığı gibi mi aldatır yoksa farklı mı ? Nihayetinde büyük tabloda , küçük tabloda sorduğumuz soruların HİÇ bir anlamı kalmıyor .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 26 Ağustos 2016
  • +2
    Her şey büyük tabloda ki olasılıkları yorumlama şeklimizde bence .En basit , en sıradan bir olasılık bile sonsuz olasılığa açık kapı bırakıyor . Possibility -1 '' Yaratıcının ne düşündüğünü öğrenmek istiyoruz . İyi yada kötü , öğrenmek isitiyoruz . Tüm olasılıkları bilmek istiyoruz . Olası olmayan olasılıkları bile .! Hadi şimdi biraz onlardan bahsedelim . Ya içinde bulunduğumuz ve kusursuz işleyen bu evren , çok gelişmiş bir medeniyetin neden olduğu bir kozmik kaza sonucu oluşmuşsa ? Bu olasılığın gerçek olduğunu düşünün ve bunu öğrendiğimizde bu kazaya sebep olan medeniyetin kozmik kaza anında oluşan süper kütleli bir kara delik tarafından , arkalarında hiç kozmik iz bırakmadan yok olduğunu düşünün ? O zaman yaratıcıyı kanıtlama çabalarımız aslında yaratıcıyı yaratma çabaları olmaz mıydı ? Ya yaratıcımız , kendi varlığını kanıtlayacak izleri bize sunamadan yok olduysa ? '' en sıradan bir olasılık . Diğer arkadaşların çok daha değişik yorumları olacaktır .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 26 Ağustos 2016
    Teşekkür ederim :) Büyük tablodan bakma konusuna katılıyorum @mr.nobody
    Buket Gökpınar 26 Ağustos 2016
  • +1
    "Ruh" denilen şey gözlemsel kanıtı olmayan bir şeydir, gerçeklik anlamında Unicorn'dan pek bir farkı yoktur gözümde. Tüm insanlar kendini özel hissetmek ister, sanırım bu sebeple kendilerine büyük anlamlar yüklemeye meyillidirler. Ancak görünen o ki, Evrende, ayrıcalıklı bir konumda değiliz, bir yaratıcının elinden çıkmamız için hiç bir sebep bulunmuyor, çevremizdeki tüm hayvanlar ile aynı kökten geliyoruz ve, Evrende bir amacımız veya önemli bir rolümüz yok. Bilim kurgunun sınırlarını zorlasak bile, Evrende ulaşamayacağımız yerler var, böyle bir ırkın Evrende ne gibi bir özel rolü olabilir ki.
    Son yazdığım sebeplerden dolayı, Mr.Nobody'nin görüşlerine katılmıyorum. Her konuda, ortaya atılacak sayısız fikir vardır elbette ama bu fikirlerin ciddiye alınması için sorgulanması, test edilebilir olması gibi çeşitli koşulları sağlamaları gereklidir. Carl Sagan'dan alıntı yaparak bitirmek istiyorum; "Her zaman savınızın en azından ilkesel olarak yanlışlanabilirliğini sorgulayın. Denenemeyen ya da yanlışlanamayan önermelerin fazla bir değeri yoktur. Bütün Evrenin ve içindeki herşeyin çok daha büyük bir Evren içinde sadece bir temel parçacık, tutun ki bir elektron, olduğu müthiş fikrini düşünün. Kendi evrenimizin dışından hiçbir şekilde bilgi alamayacak isek bu fikir çürütülemez bir fikir olmaz mı? İddiaları soruşturabilmelisiniz. Kökleşmiş şüphecilere sizin mantığınızı izleme, deneylerinizi tekrarlama ve aynı sonuçları alıp alamayacaklarını görme şansı verilmelidir."
    Mackenzie 26 Ağustos 2016