0

Dünya bir yana dursun, \"evren\" büyük patlama ile oluşmuştur. Kozmik Mikrodalga Arkaplan Işıması bunun gözlemsel kanıtıdır (Wikipedia\'da iyi bir anlatımını bulunuyor). Galaksiler, big bang ardından birkaç asır kadar sonra oluşmaya başladı. Güneş sisteminin oluşumu için önerim; Modern Laplace Teorisi: http://www.kozmikanafor.com/gunes-sistemi-teorileri-3-modern-laplace-teorisi/ Dünyanın oluşumu için önerim şu belgesel: http://www.youtube.com/playlist?list=PLkXnYuln5ADtwpu_I6y3HrorQo4DOk Büyük patlama hakkında düşüncelerim karamsar diyebilirim, çünkü büyük patlama denince benim aklımı kurcalayan şey bu müthiş başlangıçtan ziyade beklenen son oluyor. Hatta itiraf etmeliyim, zamanında, tüm evrenin yok olacak olmasına günlerce kafayı takmıştım ve nihilizme sürüklemiştim kendimi, neyse ki çok geçmeden Carl Sagan hocamızın konuşmaları beni yeniden hayatı seven birine çevirdi :D neyse efendim kişisel verilerimle sizi sıkmadan bu beklenen sonlardan bahsedeyim biraz; En olası son, Büyük donma: Bu senaryoya göre, evrenin genişlemesi durmayacak ve ısısı, genişleme etkisiyle mutlak sıfıra inecektir, kütlesi yeterli olan yıldızlar karadelik olup tüm evrendeki ışığı ve maddeyi yutacaklardır. Zamanla, karadelikler Hawking Işımasına göre kendilerini yok edeceklerdir. En sonda, maksimum entropi evrenin mutlak hakimidir. Büyük Dağılma: Evrendeki her şey en sonda element boyutlarına kadar parçalanacaktır. Bunun ayrıntılarını hatırlamıyorum ama internette vardır diye düşünüyorum. Büyük Ezilme/Çöküş: Evrenin genişlemesi giderek yavaşlayacak (karanlık madde sayesinde diye hatırlıyorum) ve evren küçülmeye başlayacaktır, en sonda, aynı en başta olduğu gibi tekillik olacaktır. Bu senaryo, muhtemelen sizinde aklınıza gelen değişik bir duruma imkan tanır; bizim evrenimiz bir önceki evrenin büyük çöküşünden oluşmuş olabilir, dolayısıyla bizim evrenimizin sonu yeni bir evrenin başlangıcı olacak olabilir. Bu olay döngüsel evren denen bir teoriye yol açar, şuan yazmak ne kadar uygun bilmiyorum ama madem başladık yazmaya ucundan değinelim; Evren dediğimiz şey aslında bu sonlu olan ve sürekli tekrar doğan evrenlerden oluşuyor olabilir. Ancak bu çok heyecanlı fikir, fark edeceğiniz üzere termodinamiğin ikinci yasası ile çelişki içindedir. Ayrıca modern kanıtlar evrenin kapalı bir sistem olmadığını ortaya koyuyor, dolayısıyla kozmologlar döngüsel evren fikrinden vazgeçtiler. Çoklu Evren: Evrenimiz aslında hiçlik diyebileceğimiz yerdeki bir patlama yerinden başlayarak oluşmuştur şeklinde inanılmaz kısa bir özet geçebiliriz sanırım, ama size önerim Michio Kaku\'nun \"Free Universe\" isimli konuşmasını izleyebilirsiniz. Şimdi yazacağım son iki fikir gayet uçuk fikirlerdir ve pekte mantıklı gelmemektedir ama fırsat varken eklemekten zarar gelmez; Bir görüşe göre evren o kadar genişleyecek ki bir noktadan sonra oyun hamuru gibi yırtılmaya başlayacaktır :P Başka bir uçuk görüş, evrenin genişlemesinin kritik bir değerde duracağı ve evrenin sonsuza dek bu şekilde varoluşuna devam edeceğidir. Dediğim gibi, bu son ikisi biraz güçsüz fikirlerdir. Hafızamı zorlayıp hatırladığım \"evrenin sonu\" görüşleri/teorileri bunlardır, ama daha birçok \"son\" görüşü var elbette. Bitirirken bir mesaj vereyim bari; bu tür konular oturup saatlerce konuşulacak eğlenceli konular aslında ama maalesef dünyada pek çok kişi, X ünlüsünün yazın nereye gittiğini veya A ile B\'nin ilişkisini daha çok merak ediyor, bir çok insan kısacık ömürünü ziyan ediyor ne yazık ki :/

0

Dünya bir yana dursun, \"evren\" büyük patlama ile oluşmuştur. Kozmik Mikrodalga Arkaplan Işıması bunun gözlemsel kanıtıdır (Wikipedia\'da iyi bir anlatımını bulunuyor). Galaksiler, big bang ardından birkaç asır kadar sonra oluşmaya başladı. Güneş sisteminin oluşumu için önerim; Modern Laplace Teorisi: http://www.kozmikanafor.com/gunes-sistemi-teorileri-3-modern-laplace-teorisi/ Dünyanın oluşumu için önerim şu belgesel: Dünyanın Oluşumu: http://www.youtube.com/playlist?list=PLkXnYuln5ADtwpu_I6y3HrorQo4DOkWY0 Büyük patlama hakkında düşüncelerim karamsar diyebilirim, çünkü büyük patlama denince benim aklımı kurcalayan şey bu müthiş başlangıçtan ziyade beklenen son oluyor. Hatta itiraf etmeliyim, zamanında, tüm evrenin yok olacak olmasına günlerce kafayı takmıştım ve nihilizme sürüklemiştim kendimi, neyse ki çok geçmeden Carl Sagan hocamızın konuşmaları beni yeniden hayatı seven birine çevirdi :D neyse efendim kişisel verilerimle sizi sıkmadan bu beklenen sonlardan bahsedeyim biraz; En olası son, Büyük donma: Bu senaryoya göre, evrenin genişlemesi durmayacak ve ısısı, genişleme etkisiyle mutlak sıfıra inecektir, kütlesi yeterli olan yıldızlar karadelik olup tüm evrendeki ışığı ve maddeyi yutacaklardır. Zamanla, karadelikler Hawking Işımasına göre kendilerini yok edeceklerdir. En sonda, maksimum entropi evrenin mutlak hakimidir. Büyük Dağılma: Evrendeki her şey en sonda element boyutlarına kadar parçalanacaktır. Bunun ayrıntılarını hatırlamıyorum ama internette vardır diye düşünüyorum. Büyük Ezilme/Çöküş: Evrenin genişlemesi giderek yavaşlayacak (karanlık madde sayesinde diye hatırlıyorum) ve evren küçülmeye başlayacaktır, en sonda, aynı en başta olduğu gibi tekillik olacaktır. Bu senaryo, muhtemelen sizinde aklınıza gelen değişik bir duruma imkan tanır; bizim evrenimiz bir önceki evrenin büyük çöküşünden oluşmuş olabilir, dolayısıyla bizim evrenimizin sonu yeni bir evrenin başlangıcı olacak olabilir. Bu olay döngüsel evren denen bir teoriye yol açar, şuan yazmak ne kadar uygun bilmiyorum ama madem başladık yazmaya ucundan değinelim; Evren dediğimiz şey aslında bu sonlu olan ve sürekli tekrar doğan evrenlerden oluşuyor olabilir. Ancak bu çok heyecanlı fikir, fark edeceğiniz üzere termodinamiğin ikinci yasası ile çelişki içindedir. Ayrıca modern kanıtlar evrenin kapalı bir sistem olmadığını ortaya koyuyor, dolayısıyla kozmologlar döngüsel evren fikrinden vazgeçtiler. Çoklu Evren: Evrenimiz aslında hiçlik diyebileceğimiz yerdeki bir patlama yerinden başlayarak oluşmuştur şeklinde inanılmaz kısa bir özet geçebiliriz sanırım, ama size önerim Michio Kaku\'nun \"Free Universe\" isimli konuşmasını izleyebilirsiniz. Şimdi yazacağım son iki fikir gayet uçuk fikirlerdir ve pekte mantıklı gelmemektedir ama fırsat varken eklemekten zarar gelmez; Bir görüşe göre evren o kadar genişleyecek ki bir noktadan sonra oyun hamuru gibi yırtılmaya başlayacaktır :P Başka bir uçuk görüş, evrenin genişlemesinin kritik bir değerde duracağı ve evrenin sonsuza dek bu şekilde varoluşuna devam edeceğidir. Dediğim gibi, bu son ikisi biraz güçsüz fikirlerdir. Hafızamı zorlayıp hatırladığım \"evrenin sonu\" görüşleri/teorileri bunlardır, ama daha birçok \"son\" görüşü var elbette. Bitirirken bir mesaj vereyim bari; bu tür konular oturup saatlerce konuşulacak eğlenceli konular aslında ama maalesef dünyada pek çok kişi, X ünlüsünün yazın nereye gittiğini veya A ile B\'nin ilişkisini daha çok merak ediyor, bir çok insan kısacık ömürünü ziyan ediyor ne yazık ki :/

2

Dünya bir yana dursun, \"evren\" büyük patlama ile oluşmuştur. Kozmik Mikrodalga Arkaplan Işıması şeklinde havalı ismi olan gözlemsel bir kanıtı vardır birde (Wikipedia\'da iyi bir anlatımını bulunuyor). Galaksiler, big bang ardından birkaç asır kadar sonra oluşmaya başladı. Güneş sisteminin oluşumu için önerim; Modern Laplace Teorisi: http://www.kozmikanafor.com/gunes-sistemi-teorileri-3-modern-laplace-teorisi/ Dünyanın oluşumu için önerim şu belgesel: http://www.youtube.com/playlist?list=PLkXnYuln5ADtwpu_I6y3HrorQo4DOkWY0 Büyük patlama dendiğinde, benim düşüncelerim karamsar oluyor diyebilirim, çünkü büyük patlama denince benim aklımı kurcalayan şey bu müthiş başlangıçtan ziyade beklenen son oluyor. Hatta itiraf etmeliyim, zamanında, tüm evrenin yok olacak olmasına günlerce kafayı takmıştım ve nihilizm\'e sürüklemiştim kendimi, neyse ki çok geçmeden Carl Sagan hocamızın konuşmaları beni yeniden hayatı seven birine çevirdi :D neyse efendim kişisel verilerimle sizi sıkmadan bu beklenen sonlardan bahsedeyim biraz; En olası son, Büyük donma: Bu senaryoya göre, evrenin genişlemesi durmayacak ve ısısı, genişleme etkisiyle mutlak sıfıra inecektir, kütlesi yeterli olan yıldızlar karadelik olup tüm evrendeki ışığı ve maddeyi yutacaklardır. Zamanla, karadelikler Hawking Işımasına göre kendilerini yok edeceklerdir. Başka bir görüş: Evrendeki her şey en sonda element boyutlarına kadar parçalanacaktır. Bunun ayrıntılarını hatırlamıyorum maalesef. Büyük Çöküş: Evrenin genişlemesi giderek yavaşlayacak (karanlık madde sayesinde diye hatırlıyorum) ve evren küçülmeye başlayacaktır, en sonda, aynı en başta olduğu gibi tekillik olacaktır. Bu senaryo, muhtemelen sizinde aklınıza gelen değişik bir duruma imkan tanır; bizim evrenimiz bir önceki evrenin büyük çöküşünden oluşmuş olabilir, dolayısıyla bizim evrenimizin sonu yeni bir evrenin başlangıcı olacak olabilir. Bu olay döngüsel evren denen bir teoriye yol açar, şuan yazmak ne kadar uygun bilmiyorum ama madem başladık yazmaya ucundan değinelim; Evren dediğimiz şey aslında bu sonlu olan ve sürekli tekrar doğan evrenlerden oluşuyor olabilir. Ancak bu çok heyecanlı fikir, fark edeceğiniz üzere termodinamiğin ikinci yasası ile çelişki içindedir. Ayrıca modern kanıtlar evrenin kapalı bir sistem olmadığını ortaya koyuyor, dolayısıyla kozmologlar döngüsel evren fikrinden vazgeçtiler. Çoklu Evren: Evrenimiz aslında hiçlik diyebileceğimiz yerdeki bir patlama yerinden başlayarak oluşmuştur şeklinde inanılmaz kısa bir özet geçebiliriz sanırım, ama size önerim Michio Kaku\'nun \"Free Universe\" isimli konuşmasını izleyebilirsiniz. Şimdi yazacağım son iki fikir gayet uçuk fikirlerdir ve pekte mantıklı gelmemektedir ama fırsat varken eklemekten zarar gelmez; Bir görüşe göre evren o kadar genişleyecek ki bir noktadan sonra oyun hamuru gibi yırtılmaya başlayacaktır :P Başka bir uçuk görüş, evrenin genişlemesinin kritik bir değerde duracağı ve evrenin sonsuza dek bu şekilde varoluşuna devam edeceğidir. Dediğim gibi, bu son ikisi biraz güçsüz fikirlerdir. Hafızamı zorlayıp hatırladığım \"evrenin sonu\" görüşleri/teorileri bunlardır ama daha birçok \"son\" görüşü var elbette. Bu tür konular oturup saatlerce konuşulacak eğlenceli konular aslında ama maalesef Türkiye\'de pek bulunmuyor konuşacak insan. :\\