Dünya gerçekten büyük patlama ile mi oluştu ? Büyük patlama hakkında ne düşünüyorsunuz?

Buket Gökpınar 25 Ağustos 2016
  • +2
    Ben '' büyük çatırdı '' kelimesinin kullanılmasının daha iyi olacağını düşünüyorum . Çünkü bazen bunun gerçekten bildiğimiz bir patlama olduğu yanılgısına düşenler oluyor . Büyük çatırtı , bana göre zamanın '' periyotlarından yada kilometre '' taşlarından biridir . Bizim evrenimizin tarihi 13.7 milyar yıl önce başlamış olabilir fakat BB ' den önceki zaman için BB nerededir sorusunu sormak çok daha mantıklı . Zaman bana göre BB ' den öncede vardı bana göre . Hala patlama sonrasındaki 10^-43 saniye yani teorik fizikçilerin anlam veremediği o '' an '' çözülmeye çalışılıyor . Benim tek sorum ise şudur bu konu hakkında : BB sonda başlayan bir an mıydı yoksa başlangıçta biten bir an mıydı ? (BB = büyük patlama -çatırtı ) .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 25 Ağustos 2016
  • +1
    Bu konu hakkında hakimiyetim pek yok ama bence başlangıçta biten bir an daha mantıklı geliyor.. Ama güzel soru cevabı :) @nobody
    Buket Gökpınar 25 Ağustos 2016
    Dünya bir yana dursun, "evren" büyük patlama ile oluşmuştur. Kozmik mikrodalga arkaplan ışıması bunun gözlemsel kanıtıdır. Galaksiler big bang ardından birkaç asır kadar sonra oluşmaya başladı (karanlık maddenin bu olayda payı büyüktür). Güneş sisteminin oluşumu için; Modern Laplace Teorisi: http://www.kozmikanafor.com/gunes-sistemi-teorileri-3-modern-laplace-teorisi/Dünyanın Oluşumu: http://www.youtube.com/playlist?list=PLkXnYuln5ADtwpu_I6y3HrorQo4DOkWY0
    @Mr. Nobody,
    "BB sonda başlayan bir an mıydı yoksa başlangıçta biten bir an mıydı ?" söylemini biraz daha irdeler misin? Ben iki buradaki nüansı yakalayamadım.
    Cihan Şenyüz 25 Ağustos 2016
  • +1
    Big bang , var olan zamanın sonunda başlayan bir '' an '' mıydı yoksa var olan zamanın başında biten bir '' an '' mıydı . @cihan . Açıkcası bazen her şeyin bir anlamı olmak zorunda değil . (: Bir an ellerim direk yazdı bu cümleyi nedense . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 25 Ağustos 2016
    Dünya bir yana dursun, "evren" büyük patlama ile oluşmuştur. Kozmik Mikrodalga Arkaplan Işıması bunun gözlemsel kanıtıdır (Wikipedia'da iyi bir anlatımını bulunuyor). Galaksiler, big bang ardından birkaç asır kadar sonra oluşmaya başladı. Güneş sisteminin oluşumu için önerim; Modern Laplace Teorisi: http://www.kozmikanafor.com/gunes-sistemi-teorileri-3-modern-laplace-teorisi/

Büyük patlama hakkında düşüncelerim karamsar diyebilirim, çünkü büyük patlama denince benim aklımı kurcalayan şey bu müthiş başlangıçtan ziyade beklenen son oluyor. Hatta itiraf etmeliyim, zamanında, tüm evrenin yok olacak olmasına günlerce kafayı takmıştım ve nihilizme sürüklemiştim kendimi, neyse ki çok geçmeden Carl Sagan hocamızın konuşmaları beni yeniden hayatı seven birine çevirdi :D neyse efendim kişisel verilerimle sizi sıkmadan bu beklenen sonlardan bahsedeyim biraz;

En olası son, Büyük donma: Bu senaryoya göre, evrenin genişlemesi durmayacak ve ısısı, genişleme etkisiyle mutlak sıfıra inecektir, kütlesi yeterli olan yıldızlar karadelik olup tüm evrendeki ışığı ve maddeyi yutacaklardır. Zamanla, karadelikler Hawking Işımasına göre kendilerini yok edeceklerdir. En sonda, maksimum entropi evrenin mutlak hakimidir.

Büyük Dağılma: Evrendeki her şey en sonda element boyutlarına kadar parçalanacaktır. Bunun ayrıntılarını hatırlamıyorum ama internette vardır diye düşünüyorum.

Büyük Ezilme/Çöküş: Evrenin genişlemesi giderek yavaşlayacak (karanlık madde sayesinde diye hatırlıyorum) ve evren küçülmeye başlayacaktır, en sonda, aynı en başta olduğu gibi tekillik olacaktır. Bu senaryo, muhtemelen sizinde aklınıza gelen değişik bir duruma imkan tanır; bizim evrenimiz bir önceki evrenin büyük çöküşünden oluşmuş olabilir, dolayısıyla bizim evrenimizin sonu yeni bir evrenin başlangıcı olacak olabilir. Bu olay döngüsel evren denen bir teoriye yol açar, şuan yazmak ne kadar uygun bilmiyorum ama madem başladık yazmaya ucundan değinelim; Evren dediğimiz şey aslında bu sonlu olan ve sürekli tekrar doğan evrenlerden oluşuyor olabilir. Ancak bu çok heyecanlı fikir, fark edeceğiniz üzere termodinamiğin ikinci yasası ile çelişki içindedir. Ayrıca modern kanıtlar evrenin kapalı bir sistem olmadığını ortaya koyuyor, dolayısıyla kozmologlar döngüsel evren fikrinden vazgeçtiler.

Çoklu Evren: Evrenimiz aslında hiçlik diyebileceğimiz yerdeki bir patlama yerinden başlayarak oluşmuştur şeklinde inanılmaz kısa bir özet geçebiliriz sanırım, ama size önerim Michio Kaku'nun "Free Universe" isimli konuşmasını izleyebilirsiniz.

Şimdi yazacağım son iki fikir gayet uçuk fikirlerdir ve pekte mantıklı gelmemektedir ama fırsat varken eklemekten zarar gelmez;

Bir görüşe göre evren o kadar genişleyecek ki bir noktadan sonra oyun hamuru gibi yırtılmaya başlayacaktır :P

Başka bir uçuk görüş, evrenin genişlemesinin kritik bir değerde duracağı ve evrenin sonsuza dek bu şekilde varoluşuna devam edeceğidir. Dediğim gibi, bu son ikisi biraz güçsüz fikirlerdir.

Hafızamı zorlayıp hatırladığım "evrenin sonu" görüşleri/teorileri bunlardır, ama daha birçok "son" görüşü var elbette. Bitirirken bir mesaj vereyim bari; bu tür konular oturup saatlerce konuşulacak eğlenceli konular aslında ama maalesef dünyada pek çok kişi, X ünlüsünün yazın nereye gittiğini veya A ile B'nin ilişkisini daha çok merak ediyor, bir çok insan kısacık ömürünü ziyan ediyor ne yazık ki :/
    Mackenzie 25 Ağustos 2016
    Dünyanın oluşumu için önerim şu belgesel: Dünyanın Oluşumu: http://www.youtube.com/playlist?list=PLkXnYuln5ADtwpu_I6y3HrorQo4DOkWY0

• +2
    Dünya bir yana dursun, "evren" büyük patlama ile oluşmuştur. Kozmik Mikrodalga Arkaplan Işıması şeklinde havalı ismi olan gözlemsel bir kanıtı vardır birde (Wikipedia'da iyi bir anlatımını bulunuyor). Galaksiler, big bang ardından birkaç asır kadar sonra oluşmaya başladı. Güneş sisteminin oluşumu için önerim; Modern Laplace Teorisi: http://www.kozmikanafor.com/gunes-sistemi-teorileri-3-modern-laplace-teorisi/
    Dünyanın oluşumu için önerim şu belgesel: http://www.youtube.com/playlist?list=PLkXnYuln5ADtwpu_I6y3HrorQo4DOkWY0

Büyük patlama dendiğinde, benim düşüncelerim karamsar oluyor diyebilirim, çünkü büyük patlama denince benim aklımı kurcalayan şey bu müthiş başlangıçtan ziyade beklenen son oluyor. Hatta itiraf etmeliyim, zamanında, tüm evrenin yok olacak olmasına günlerce kafayı takmıştım ve nihilizm'e sürüklemiştim kendimi, neyse ki çok geçmeden Carl Sagan hocamızın konuşmaları beni yeniden hayatı seven birine çevirdi :D neyse efendim kişisel verilerimle sizi sıkmadan bu beklenen sonlardan bahsedeyim biraz;

Başka bir görüş: Evrendeki her şey en sonda element boyutlarına kadar parçalanacaktır. Bunun ayrıntılarını hatırlamıyorum maalesef.

Büyük Çöküş: Evrenin genişlemesi giderek yavaşlayacak (karanlık madde sayesinde diye hatırlıyorum) ve evren küçülmeye başlayacaktır, en sonda, aynı en başta olduğu gibi tekillik olacaktır. Bu senaryo, muhtemelen sizinde aklınıza gelen değişik bir duruma imkan tanır; bizim evrenimiz bir önceki evrenin büyük çöküşünden oluşmuş olabilir, dolayısıyla bizim evrenimizin sonu yeni bir evrenin başlangıcı olacak olabilir. Bu olay döngüsel evren denen bir teoriye yol açar, şuan yazmak ne kadar uygun bilmiyorum ama madem başladık yazmaya ucundan değinelim; Evren dediğimiz şey aslında bu sonlu olan ve sürekli tekrar doğan evrenlerden oluşuyor olabilir. Ancak bu çok heyecanlı fikir, fark edeceğiniz üzere termodinamiğin ikinci yasası ile çelişki içindedir. Ayrıca modern kanıtlar evrenin kapalı bir sistem olmadığını ortaya koyuyor, dolayısıyla kozmologlar döngüsel evren fikrinden vazgeçtiler.

Hafızamı zorlayıp hatırladığım "evrenin sonu" görüşleri/teorileri bunlardır ama daha birçok "son" görüşü var elbette. Bu tür konular oturup saatlerce konuşulacak eğlenceli konular aslında ama maalesef Türkiye'de pek bulunmuyor konuşacak insan. :
    Mackenzie 26 Ağustos 2016