0

Mr.Nobody\'nin ilk yorumunda dediğine ek olarak; toplamda 4 çeşit atom uyarma yöntemi vardır, bunlar şu şekildedir: 1. Yöntem: Isıtarak uyarmak, örnek: Hidrojen atomu ısıtıldığında yörüngesindeki elektronun enerjisi artar ve üst yörüngeye sıçrar. Ama atom temel halde bulunmak istediğinden dolayı 10^-8 (yani 1/100000000) saniyede ışıma yaparak fazla enerjiyi atıp elektronu asıl yörüngesine indirger. 2. Yöntem: Atomları birbiriyle çarpıştırmak; yüksek sıcaklık ve basınçta atomlar birbirine çarpıştırılır, bir önceki örnekteki gibi elektronlar üst yörüngeye sıçrar, ardından aynı şekilde ışıma yaparak asıl yörüngesine dönerler. 3. ve 4. Yöntemler: Elektron bombardımanına veya Foton bombardımanına tutmaktır; atomun elektronla uyarılması için elektronun enerji seviyesinin atomun uyarılma enerji seviyesinden büyük veya eşit olması gereklidir, eğer elektronun enerjisi fazlaysa atoma çarptıktan sonra atomun uyarılma enerjisi kadar enerji kaybedip kalan enerjisiyle yoluna devam eder (bu arada, eğer elektronun enerjisi yeteri kadar fazlaysa birden fazla atomu aynı anda uyarabiliyor). Ayrıca, çarpışma sonucu bir üst enerji seviyesine çıkmış atomu başka bir elektron uyaramıyor ve iyonlaşma enerjisinden daha fazla enerjiye sahip elektronlar, atoma çarptıklarında elektron kopararak atomun iyonlaşmasını sağlayabiliyor. Fotonların ise, atomu uyarmak için herhangi bir uyarılma seviyesine tam olarak eşit enerjiye sahip olmaları gerekir, eğer biraz fazla veya biraz az enerjileri varsa hiç enerji kaybetmeden yollarına devam ederlerler.

Mackenzie 7 yıl önce 0