Güneşe evren büyüklüğünde su atarsak ne olur? Su plazma haline gelirse güneş içindeki hidrojeni kullanabilir mi? Bu sayede bir büyük patlama oluşturabilir miyiz?

Doğukan Şimşek 22 Ağustos 2016
    suyun buharlaşma ısısı, güneşin verdiğini enerji yanında o kadar küçük kalıyor ki tahminimce sadece güneşe yakıt vermekten farksız bir durum olacaktır. Ama 02 çekirdekte çökme esnasında karbonla beraber oluşan bir ağır element olduğundan kütleçekimini arttırıp çekirdeğin kısa sürede çökmesine neden olabilir.
    Vide supra 22 Ağustos 2016
    @cemaleddin , arkadaş dikkat edersen '' su plazma haline gelirse '' demiş yani buharlaşma ısısı felan yok burda . Direk suyun çekirdeğinde ki protonları bir arada tutan kuvvetin yenik düştüğü '' plazma '' dan bahsediyor .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
    Benim cevabım ; güneşe bir yönden yakıt sağlamış oluruz diğer yandan oksijenin reaktif olduğunu düşünürsek nükleer füzyona etkisi olacaktır . Oksijenin yüksek sıcaklıkta aktif oluşu ve izotoplarının radyokaktif oluşu bana bu reaksiyona yakıt değilde '' başlangıç enerjisi '' tarzı bir etki bırakır gibi geliyor .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016