• +2

    Einstein'ın görelilik kuramını göz önüne alarak sormak istiyorum. Hayatımızın bir kısmına mal olan uykuyu eğer yer çekimsiz bir ortamda yapsaydık daha az yaşlanır mıydık?

    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    Astronotların çoğu zaten 5 saatten az uyuyabildiğini söylüyor . Ancak bilinmeyen sebeplere göre, insan vücudu yer çekimi sıfır olduğunda uykusuzluk hastalığı olarak bilinen insomnia etkileri gösteriyor . Aslında daha uzun yaşamak için az kütle çekimine sahip bir yerde şart değil . Sonuçta sen kütle çekimi az olan bir yere gitsen misal mars ( 0.38 ) dünyanın 3/1 kütle çekimi var . Orada misal 1 sene burada 2 seneye yakın tekabül ediyor .

    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • +1
    Uzay-zaman bükülmelerini baz alırsan evet daha az yaşlancağın yıldızlar , gezegenler , asteroidler var . Fakat bulunduğun kütle çekimindeki zaman dilimini baz alırsan , hayır yaşlanmazdın .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    yerçekimi zamanı yavaşlatır.Bu yuzden yercekımiz ortamda daha hızlı yaşlanırsın
    Mr.Physics 21 Ağustos 2016
  • -2
    Misal bak enteresandır . Jupiter kendi etrafında topaç gibi döner ( kendi ekseni etrafında bir turu 10 saattir ) ama güneş etrafında 1 turu 12 sene ( 4380 gün ) dir . Newtonun mekanikleri merkür hariç açıklıyordu . Peki neden merkürü açıklayamadı . Çünkü sana dediğim gibi neyi baz aldığın önemli . Newton ve Eınsteının '' baz '' aldıkları değerler farklıydı .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Biri '' uzay-zaman '' bükülmesini baz aldı diğeri '' uzay-zaman'nın geometrik bükülmesinden ortaya çıkan eğrilik olan kütle çekimini '' . (: Bu yüzdende küçük ve önemli bir noktayı kaçırmıştı . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Bilindik şeyleride yazmışım arada kusura bakmayın . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Neden bilginin arkasında ki zarafeti göremiyoruz ? Muhteşem bilgi birikiminiz ile arkadaşa '' doğru olduğunu düşündüğünüz şeyi '' anlatsanız güzel olmaz mı ? @Mehmet .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2016
  • 0
    yer çekimi fazla olan yerde yaşlanma daha fazladır. @Emir Karamekik
    filozof 21 Ağustos 2016
  • 0
    @Mr. Nobody ikiz paradoksunu bilirsin. Uzaya gönderilen ikiz döndüğünde dünyada kalan ikizinden daha gençtir. Çünkü dünyada kalan ikiz için zaman aktı ve yaşlandı fakat uzaya giden ikiz yerçekimsiz ortamdaydı, daha az yaşlandı. Bu tamamen yer çekimi ve dolayısıyla zamanla bağlantılı. Benim sormak istediğim: yer çekimsiz bir ortam sağlanabilir mi dünya üzerinde. Sağlanırsa bunu daha az yaşlanmak için kullanamaz mıyız. Bence harika olurdu, sonuçta uyurken zamanımız boş geçiyor ve eskiyoruz. En azından o zamanlarda yaşlanmayalım ;)
    filozof 21 Ağustos 2016
  • +1
    Astronotların az uyuyor olmasının zamanın hızlı ya da yavaş olması ile nasıl bir ilgisi var pek anlayamadım. Toplam gün süresi hızlanmış ya da yavaşlamış olabilir ama sadece uyurken mi zaman hızlanıyor yani:) bu arada diğer eksileri anlamadım. Farklı düşünen eksi bırakmak yerine fikirlerini paylaşamaz mı?
    Vide supra 21 Ağustos 2016
  • +1
    Paylaşacak fikri olsa eksi atmazdı boşver atsınlar (: @Cemaleddin . Vede astronot örneğini arkadaşın '' yerçekimsiz ortamda ne olur '' sorusuna hitaben verdim .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • +1
    O zaman sana 1 puan benden :) Şimdi benim her zaman okuyup okuyup düzen kuramadığım şey yer çekimi-zaman-hareket üçlüsü. Bu üçlü beni çok düşündürüyor ve farklı fikirler öğrenmek istedim. Eksiler benden değil bu arada :) @Mr Nobody @Cemaleddin karakaş
    filozof 21 Ağustos 2016
  • 0
    Kimden geldiğinin önemi yok dostumda . Yani yanlış , saçma , aptalca bir şey yazana bile ben '' saygı duyarım '' diyen bir varlığım ondan dolayı garip geliyor yani (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Olgunluk dostum. Çok saçma bir şeyi sabırla dinleyebildiğinde ortaya çıkıyor bence. Sen de bu kategoridesin sanırım :) Ama beğenilmemiş olabilir bazı yorumlar oraya bir tık hakkı konulduysa o da kullanabilir sonuçta çok da takılmamak lazım
    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    Aynen sorun yok zaten . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Arkadaşlar dünya üzerinde zaman, yer çekim etkisi olmayan bir otama göre daha yavaş akar ama o yavaşlama sizin tahmin ettiğiniz gibi bir yavaşlama değil, saniyenin trilyonda biri düzeyinde bir yavaşlama bu. Örneğin Rus kozmonot Sergei Krikalev 803 gün boyunca uzay istasyonunda kalarak zamanda 0.02 saniye kadar ileri giden ilk insandır.Bu da şu demek oluyor; bu kozmonot 803 gün sonrasında dünyadaki herkesten 0.02 saniye kadar daha genç duruma geldi. Ama burada 803 günde ancak 1 saniyenin %2 si kadar bir farklılık oluşması söz konusu. Yani anlayacağınız astronotların uyku saatiyle göreliliğin bir alakası yok:)
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • -2
    Uyku örneğini sadece boş zaman olduğu için verdim. Kastettiğim zaman dilimi kitap okurken televizyon seyrederken de olabilir. Uyku saati değil meselemiz. Bir insanın yer çekimi ayarlı bir ortamda genç kalması sağlanabilir mi. Konumuz bu.
    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    Bu üçlü benim de çok kafama takılmıştı filozof. Hatta zaman yüksek enerjiye maruz kalmış maddeler için daha mı yavaş akar şeklinde bi genelleme yaparak soru sormuştum. Yüksek yerçekimi ve yüksek hız zamanı yavaşlatabiliyor. Diğer kuvvetler neresinde bunun?
    Vide supra 21 Ağustos 2016
  • 0
    Sağlanabilir , bu olası . Vede işin içinde zaman genişlemesi var her türlü görelilik var işin içinde .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Diğer kuvvetlerden kastın nedir anlamadım. Sağlanabilir cevabı çıktı sonunda :) teşekkür ediyorum :)
    filozof 21 Ağustos 2016
  • 0
    Independence 2 filminde '' kütle çekimini kontrol eden '' varlıklar vardı hatırlıyorsan .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • -1
    Bu arada bahsettiğiniz üçlü bir sayko gibi değil mi ? Hareket , Kütle çekimi , Zaman bunların birbirleri ile ilişkisi muhteşem aslında düşününce .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • +1
    Dünyanın çekim etkisi çok düşük olduğundan çok büyük farklılıklar oluşmaz ama örneğin bir uzay gemisiyle bir karadeliğe yaklaşsaydık zaman bizim için neredeyse durma noktasına gelebilirdi. ama bu sadece çekim etkisinden uzaktaki kişiye göredir. Yani bizim yaşamımızda hiç bir şey değişmez. normalde 80 yaşına kadar yaşıyacaksak yine 80'ekadar yaşarız ama çekimden etkilenmeyen ikizimiz binlerce yıl önce ölmüş olurdu.

    Bu arada bir düzeltme yapayım: yukarıda "kozmonot 0.02 saniye genç duruma geldi" dedim ki bu yanlış. Doğrusu "0.02 saniye daha yaşlandı" olacaktı.
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • 0
    Işık hızında HAREKET edersen ZAMAN durur vede zaman'nın akmadığı yada manipüle olduğu noktalarda ise KÜTLE ÇEKİMİ yenik düşmüştür . Benim göremediğim bir ilişki var ortada eminim .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • -1
    izlemedim ama bu konuyla ilgiliyse kesinlikle izleyeceğim. Evet muhteşem ve normal bir insan olarak mükemmelliğini kafamda oturtamıyorum. Bunu tamamen çözebilmiş bir insan var mı merak ediyorum açıkcası. Çünkü düşündükçe başka şeyler çıkıyor.
    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    Senin sorunla da ilgili aslında. Elektromanyetizma, zayıf kuvvetli nükleer kuvvetlerin etkisi gözlemlenmiş mi hiç mesela? Ya da şöyle düşünsek madem zaman hız ve yerçekiminden etkileniyorsa aralarında bir dönüşüm gerçekleşmesi mümkün mü?
    Vide supra 21 Ağustos 2016
  • -1
    Birbirlerinden etkilendikleri malum :) o halde ışık hızına ulaşan bir şey için zaman duruyor ama aslında diğer varlıklar için devam ediyor. Aslında duran zaman ışık hızındaki şeyin zamanı. Peki öyleyse herkesin zamanı farklı mı? Farklıysa aynı yer çekimine maruz kalmamızın bir anlamı kalmıyor. Işık hızına ulaşmak için de harekete ihtiyacımız var. iyice kafam karıştı :)
    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    Zamanın durması için illa IŞIK HIZINDA HAREKET lazım değil . Eğer bir cismin kütleçekimi yoğunluğa yenik düşersen bu durumda '' tekllikler '' oluşur . Ve tekilliklerde zamanın olmadığı yada akmadığı yada manipüle edilmiş zaman görülür .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • -1
    @Cemalledin , kesinlikle bir dönüşüm var . Aslında internette bir şey bulamadım bu saykoyla ilgili .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    @filozof "Görelilik" adı zaten buradan geliyor. Zaman görelidir. Yani koşan bir insana göre bile zaman durana göre daha yavaş akmaktadır. Hatta gerçeklikte görelidir, yani senin gerçekliğin ile seni izleyen kişinin gerçekliği farklıdır.
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • 0
    GRAVITY-TIME-MOVE OF LOOP (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • -1
    Buna ben de katılıyorum zaten ama bariz akıp giden bir zaman var hepimizi birden etkileyen. Ben bariz zaman farklılıklarıyla ilgileniyorum. koşan ve duran kişinin zamanı farklı akmaz onlar öyle algılar göreceli olmasının sebebi de budur zaten. algı.
    filozof 21 Ağustos 2016
  • 0
    Koşan ve duran için zaman farklı akar. Algı ile bir alakası yok.
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • -1
    Bence bu noktada algımız '' uzay-zaman '' bükülmesi , yanılgımız ise '' zaman '' olmalıdır bence .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • -1
    Algı ile nasıl alakası olmaz. Dünyanın bize sunduğu zamana tabiyiz ve bu zaman ufacık değişiyorsa algımızdan kaynaklanıyor. Koşan insan çok enerji harcıyor ve hareket ediyor. Bu yüzden duran insana göre zamanı farklı algılıyor.
    filozof 21 Ağustos 2016
  • 0
    Bu örneği kendi fikrini desteklemek için mi verdin yoksa uygulanmış bir deney mi?
    filozof 21 Ağustos 2016
  • 0
    Şöyle açıklayayım: iki adama çok hassas, saniyenin trilyon çarpı trilyonda birini ölçebilen birer saat verelim. bu iki adamdan biri 100 metre koşsun ve geri gelin. Kol saatlerini karşılaştırdıklarında duran adamın saati koşandan daha ileri olacaktır. Herkes kendi için geçen zaman birimini algılayacaktır.
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • -1
    Bu örneği kendi fikrini desteklemek için mi verdin yoksa uygulanmış bir deney mi?
    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    1971 yılında gerçekleştirilen Hafele–Keating keating deneyinde saniyenin milyarda birine kadar gösterebilen 2 adet atomik saatten birisi yerde bırakılmış birisi ise bir uçak ile uçuş yapmıştır. Uçuş sonrası iki atomik saat arasındaki değerler karşılaştırılmış ve uçaktaki saatin tam olarak Einstein'ın teorisine uygun şekilde daha hızlı çalıştığı anlaşılmıştır. https://en.wikipedia.org/wiki/Hafele%E2%80%93Keating_experiment
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • -1
    Bu kadar küçük zaman genişlemesini algılayacak organlarımız yada duyularımız yok zaten .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • -1
    Sadece bariz zaman genişlemelerini algılayabiliyoruz şimdilik .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Sadece bariz zaman genişlemelerini algılayabiliyoruz şimdilik .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • 0
    Zaten zaman akışını biz hep sabit olarak algılarız. Ne kadar hızlı ya da çekim etkisi altında olursak olalım, zaman akışı bizim için hiç bir zaman değişmez, sabit olarak kalır.
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • -1
    Hawking'in de bununla ilgili örneği var. Dağın tepesinde yaşayan bir insan deniz seviyesinde yaşayan bir insana göre daha çok yaşlanıyor. Ama senin örnek verdiğin koşan ve duran insanın bu örneklerle bir alakası yok.
    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    Çünkü arkadaş zamanın türevlerinden olan '' hareketi '' baz alarak örnek vermiş hawkıng ise zamanın türevlerinden olan '' kütle çekimini '' referans alarak cevap vermiş . İkiside doğru .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
  • -1
    Dağın tepesindeki biri için çizgisel hızın daha fazla olması ile kütle çekiminin az olması arasındaki farkı neye göre inceleyip hızdan ya da kütle çekimi azlığından diyebiliyorlar peki? Deneyde iki değişkenden biri sabit olması gerekmez mi?
    Vide supra 21 Ağustos 2016
  • -1
    O halde hareket de kütle de farklı şekillerde etkiliyorlar. Onu da Hawking'e sormak lazım :) @cemaleddin karakaş kütle çekim merkezine yaklaştıkça zaman daha yavaş geçiyor olay bu dostum.
    filozof 21 Ağustos 2016
  • -1
    Yorumlarınız için de ayrıca teşekkürler..........
    filozof 21 Ağustos 2016
  • 0
    @Cemaleddin dağdakinin çizgisel hızı yüksek, üzerindeki kütle çekim etkisi azdır. ikisi de zamanın akışında etkilidir.
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • 0
    Koşan adam örneğinde olduğu gibi, ayakta duran adam ile yerde yatan adama göre de zaman farklı akar:)
    Mehmet Ali 21 Ağustos 2016
  • -1
    Bu çok cüzi bir zaman tabiki de :)
    filozof 22 Ağustos 2016
  • 0
    Tabikide artar ve azalır bu kaçınılmaz .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • 0
    Biyolojik ritim bir noktadan sonra uzay-zaman bükülmesine boyun eğmek zorunda.
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • 0
    kesinlikle öyle görelilik de bu zaten :) Kanıtlandı
    filozof 22 Ağustos 2016
  • -2
    arkadaşlar kütle çekimi yaşam süremizi etkilemez. Dünyada 80 yaşına kadar yaşıyorsak, evrenin neresine gidersek gidelim 80'e kadar yaşarız. Yani 40 yaşında ölmeyiz. ya da 120 yaşına kadar yaşamayız. Marsa gidip orada 1 sene kalıp gelen adam senden sadece 0.01 saniye kadar daha yaşlı olacaktır.
    Mehmet Ali 22 Ağustos 2016
  • 0
    @mehmet , büyük sklada etkiler . Misal ben 20 yaşındayım sende 20 yaşındasın .(2016 dayız varsay) Ben t=20 yaşımda satürndeyim sen ise 20 yaşında dünyadasın . Ben senin kütle çekimine ( dünyana ) 2017 de döndüğümde sen 21 yaşındasın ben 50 yaşındayım . Benim kalbim satürnde burda atması gerekenden 30 kat daha fazla atacak . Tamam evrimsel olarak misal 60 sene yaşıyorumdur orası tamam . Sonuç olarak kütle çekimi ( uzay-zaman ) bükülmesinin nihai sonuçu BÜYÜK SKALADA yaşam sürelerimizi etkiler .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • -1
    Biyoloji ile nasıl etkisi yok senin kalbin karadeliğin yanında 100 atıyorsa , bir X gezegeninde de mi 100 atacak ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • 0
    Misal güneşe yakın gezegenlere uygularsan bunu tam tersi bir sonuçla karşılarşırsın . Yıldızlar vb de dahil . Bunu biliyorsundur da ben belirtme gereği duydum dosrum . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • 0
    @Nobody, sen 20 yaşındasın ve dünyada yaşıyorsun, ikizin de Satürnde yaşıyor. 2050 yılında ikizin dünyaya geri döndüğünde ikinizde 54 yaşında olacaksınız sadece ikizin senden 10-15 saniye daha genç olacak çünkü Satürn'de o kadar büyük bir çekim etkisi yok:) ama diyelim ikizini çokdaha büyük çekim gücü olan bir karadeliğin yakınlarına gönderdin ve geri getirdin. Sen 90 yaşında olacaksın ama o sadece 25 yaşında olacak. Sen hızlı yaşlanmadın, o da yavaş yaşlanmadı. Sen 90 yıldır yaşıyorsun ama o sadece 25 yıldır yaşıyor. Bunun biyolojiyle çok ilgisi yok, zamanın kendisi ile ilgisi var:) Burda 1 yıl geçerken bir karadeliğin yakınlarında sadece 1 dakika geçiyor.
    Mehmet Ali 22 Ağustos 2016
  • 0
    @Dostum , bak 2050 diyorsun . Ben diyorum ki 2016 dayız , sen 20 ben 20 yaşımdayım . Ben satürnedeyim sen dünyadasın '' 1 dünya yılı sonra '' ben senin gezegenine geliyorum . Yine aynı yaşta mı olacağız ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • 0
    Tekillikler zaten zamanı manipüle ediyorda . Sen 2050 yılında ikizin döndüğünde diyorsun ama bir başlangıç noktası bile vermemişsin dikkatli oku çok farklı şeyler yazmışız .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • 0
    Görelilik konusunda bilgi edinmeni tavsiye ediyorum Nobody.
    Mehmet Ali 22 Ağustos 2016
  • 0
    Dostum , edinirim tamamda . Bak satürn güneş etrafında ki yörüngesini 30 senede tamamlıyor . Dünya ise 1 yılda . Sen diyorsun ki X ve Y dünya yılına göre 2016 da ikiside 20 yaşında . X satürnde Y ise dünyada diyorsun . 2050 yılında ikizin dünyaya geldiğinde İKİNİZDE 54 yaşınızda olacaksınız diyorsun . Aynen böyle diyorsun . Sonra karadeliğin yanında olma örneğini veriyorsun , ki bu doğru bir örnek . Yani karadeliklerin muzzam bir kütle çekim kuvveti yüzünden zamanı büktüğünü söylüyorsun , buda doğru .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • 0
    Ben en iyisi bir konu başlığı açıp emin olmak istiyorum çünkü açıkcası şoka düştüm gibi . Kütle çekiminin zamanı etkilemediğini ilk defa duydum .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 22 Ağustos 2016
  • -2
    Aslında yaş kavramı doğru yani dünyada da uzayda da 80 yaşında ölürüz kütleçekim etkisinin bizimkinden %50 fazla olduğunu varsayalım burdaki (dünyada) 2 yıl orada 1 yıla eşit olacaktır. Bu yüzden dünyadaki insan 80 yaşında öldüğünde biz 40 yaşında olacağız ve bizde 80 yaşına geldiğimizde (dünyada 160 yaşında gözükeceğiz ) öleceğiz. kendi gezegenimiz ve ya bulunduğumuz yerdeki zamana göre yaşadığımız için aslında 80 yaşında ölmüş olacağız . Tabi zamansal fark olduğu için dünyaya göre daha uzun yaşamış olacağız . 80 yaşında öldüğümüzü varsayarsak hücrelerimizin 80 yıllık ömrü var diyebiliriz ve hücrelerimizde bu zamansal farktan etkilenecektir.
    umut metin 23 Ağustos 2016
  • -2
    Tabi gittiğimiz yerdeki kütleçekim etkisinin %50 daha fazla olması ve 80 yaşında ölüyor olmamız varsayımdan ibaret (lise öğrencisi olduğum için %50 aldım matematik biraz kısıtlı
    umut metin 23 Ağustos 2016
  • -1
    Bunu iyi matematik bilen birisi hangi gezegende dünyaya göre ne kadar daha fazla yasayacağımızı hesaplayabilir
    umut metin 23 Ağustos 2016
  • -2
    Bununla ilgili gecmıs yıllarda ikiz iki kardeşin üzerinde denendi ve astronot olan kardeşin daha az yaşlandığı fakat dünyaya döndükten sonra bu sürecin eski haline döndüğü kanıtlandı.yani uzayda bulundugu süre için evet bu dediğiniz mümkün.
    meva 23 Ağustos 2016
  • -1
    Ya bende 3 senedir öyle biliyorumda . Arkadaşın '' satürnde yaşayan geri dünyaya döndüğünde aynı yaşta olacaklar '' demesi beni şoka düşürdü . Ondan dolayı kendimden şüphe ettim . Gece yatmadım her kaynaktan araştırdım sonuç olarak bildiğim şeyin yada ortaya attığım şeyin doğru olduğu çıktı .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2016
  • 0
    Hayır iyiki sordun dostum . Bence olmazdı çünkü kütle çekimi bizlerin biyolojisini , evrimini etkiliyor bu bir gerçek . En basit örneği ; sudan karaya geçişte balıkların çözmesi gereken ilk sorun neydi ? G kuvveti . Şöyle düşünelim bizler ortalama 80 yıl yaşıyoruz tamam . Bizler başka kütle çekimine gidince 800 yıl yaşar mıyız ? , hayır şaibeli bir konu o da tamam . Ama zaman evrenin her yerinde farklı akar çünkü kütle çekimi evrenin her yerinde farklıdır . Ya işin komik yanı bana göreliliğe bakmalısın diyen arkadaşa çoook teşekkür ederim çünkü şöyle bir formül olduğunu unutmuşum : '' Zaman genişlemesi '' .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2016
  • 0
    Zaman genişlemesi , zamanın kütle çekimi tarafından ne kadar yavaşlatıldığını gözler önüne süren formüldür . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2016
  • 0
    Yazdığım yorumlara - veren arkadaş , yorumda nereye katılmadığını da yazarsa çok sevinirim, 80 yaş ve kutlecekim etkisinin %50 olmasını varsayımsal olarak söylediğimi belirttim onun dışında Görelilik kuramını anlattım. Yani neden - verdiğini anlamış değilim . Biyoloji ilgi alanım değil benim ilgi alanım fiziktir. 80 yaş olarak kutlecekimin insan Hücresine verdiği zararın dünyayla aynı olduğunu varsaydım ve tamamen zaman kavramı üzerinden gittim . Eğer - veren arkadaş okuyorsa neden - verdiğini sormak isterim . Zira yanlışlarımızı görmemiz lazım .
    umut metin 23 Ağustos 2016
  • 0
    Katiliyorum. Eksi atan arkadaslar neden begenmediklerini belirtip fikirleriyle bizi aydinlatsinlar.
    filozof 23 Ağustos 2016
  • 0
    @Umut, konu hakkında hiç bilgin olmadığı halde görelilik kuralını anlatmışsın. Bunun sonucunda eksi aldığında da niye alıyorum diye sormamalısın.
    Mehmet Ali 23 Ağustos 2016
  • 0
    @Umut, görelilik hakkında hiç bilgin olmadığı halde görelilik kuralını anlatmışsın. Bunun sonucunda eksi aldığında da niye alıyorum diye sormamalısın.
    Mehmet Ali 23 Ağustos 2016
  • 0
    @Umut, görelilik kuramı hakkında hiç bilgin olmadığı halde görelilik kuramını anlatmışsın. Bunun sonucunda eksi aldığında da niye alıyorum diye sormamalısın.
    Mehmet Ali 23 Ağustos 2016
  • 0
    Neden bilginin arkasında ki zarafeti göremiyorsunuz ? Neden yanlışı '' doğru bildikleriniz '' ile düzeltecek kadar erdemli olamıyorsunuz ? Neden , arkadaşa '' doğru olduğunu düşünüdükleriniz '' ile yardımcı olmuyorsunuz ki ? @mehmet .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2016
  • 0
    Vede dün bilgi edinmemi tavsiye ettiniz , bende uydum buna . Sonuç olarak '' zaman genişlemesi '' ni hatırladım . Aslında o kadar örneği boşuna vermiş oldum ama olsun . Sonuç olarak yanılmadığımı bilmem iyi oldu . (: @mehmet
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2016
  • 0
    @doğukan şimşek

    ??:D
    Mr.Physics 23 Ağustos 2016
  • +1
    ay hepinizi yanlışlıkla eksiledim çok affedersiniz... :,(
    Doğukan Şimşek 23 Ağustos 2016
  • 0
    Hepimize birden mi attın ? Kıyamam ya bir şey olmaz (: (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2016
  • 0
    @Mehmet, kütleçekim etkisinin zaman üzerindeki etkisini anlattım . Göreliligin bir sonucudur bu. Çok merak ediyorum sizin Görelilik kavramınızı, anlatın yanlışımı göreyim. Ordan birsey bilmiyorsun demekle olmuyor . Belirttigim gibi lise öğrencisiyim 1 senedir Fizikle uğraşıyorum . Sizin gibi profesorlerin yardımına ihtiyacım var . Lütfen beni aydınlat hatamı göster .
    umut metin 24 Ağustos 2016
  • 0
    ""Sen 90 yaşında olacaksın ama o sadece 25 yaşında olacak. Sen hızlı yaşlanmadın, o da yavaş yaşlanmadı. Sen 90 yıldır yaşıyorsun ama o sadece 25 yıldır yaşıyor."" DEMİŞSİN bende aynısını söyledim zamanin mutlak olmadığını iki kişi arasında zaman farkının olacağını 80 yaşındaki kişiye göre yıllarının daha yavaş geçtiğini söyledim . Fakat aynı şeyleri söylememize rağmen bana "bilmiyorsun" demen olduğunca saçma . Ama sanırım sen benim demek istediğimi anlamadın. Kitap okumanı tavsiye ediyorum :)
    umut metin 24 Ağustos 2016
  • 0
    ""Sen 90 yaşında olacaksın ama o sadece 25 yaşında olacak. Sen hızlı yaşlanmadın, o da yavaş yaşlanmadı. Sen 90 yıldır yaşıyorsun ama o sadece 25 yıldır yaşıyor."" DEMİŞSİN bende aynısını söyledim zamanin mutlak olmadığını iki kişi arasında zaman farkının olacağını 80 yaşındaki kişiye göre 40 yasindaki kisinin yıllarının daha yavaş geçtiğini söyledim . Fakat aynı şeyleri söylememize rağmen bana "bilmiyorsun" demen olduğunca saçma . Ama sanırım sen benim demek istediğimi anlamadın. Kitap okumanı tavsiye ediyorum :)
    umut metin 24 Ağustos 2016
  • +1
    @ Umut, genç bir arkadaşımızmışsın. lise yıllarında görelilik teorisi ile ilgilenmen gayet iyi. Ben senin yaşındayken göreliliğin g sini bilmezdim:) Eksi konusunu çok abartmayalım. Ben yanlış bilgi gördüğüm zaman eksiliyorum, kişisel olarak algılama konu tamamen yazı ile ilgili. Yazındaki yanlışlara gelirsek, ilk olarak kütle çekiminin %50 fazla olduğu bir yerde zaman 2 kat yavaş akmaz. Örneğin Jüpiter'deki kütle çekimi dünyadan yaklaşık 6 kat daha fazla fakat dünyadaki birine göre Jüpiter'de yaşayan kişiye ömür boyunca etkisi sadece saniyeler olacaktır. Göreliliğin biyoloji ile hiç bir ilgisi yoktur. Görelilik insan biyolojisine etki etmez direkt olarak zamana etki eder. zamanın daha hızlı ya da yavaş akması insan biyolojisine zarar vermez, ömür uzatmaz ya da kısaltmaz, yaşam kalitesini etkilemez.
    Mehmet Ali 24 Ağustos 2016
  • 0
    Görelilik biyolojiye etki eder net. @Mehmet Ali
    filozof 25 Ağustos 2016
  • +1
    Herseyi bosver.Uyumak icin Uluslararasi uzay istasyonuna mi gideceksin.Ordakilere tam olarak ne diyecegini cok merka ediyorum.
    m.ali 10 Eylül 2016
  • 0
    sorduğun bu sorunun komikliğininin farkına varman için söylüyorum, yerçekimsiz ortamı yaratacak aletten yada bir istasyondan bahsetmedim, özellikle de belirtmedim :) sen nerden çıkardın ki bir uzay istasyonunu :) uyumak için diyorsun soruyu iyi okursan amaç uyumak değil zaten :) @m.ali
    filozof 10 Eylül 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap