• +2

Kuantum fiziği ile genel Görelilik , kütleçekim kuramları arasındaki uyuşmazlıklar nelerdir ? Ve Sicim teorisi bunları nasıl birleştirir ?

umut metin 21 Ağustos 2016
    İkisi birlikte kullanıldığında '' sonsuz yada 0 '' değerler veriyor . O yüzden ikisininde aynı anda kullanılmasına olanak sağlayacak çok boyutlu bir kuram söz konusu . Karadelikler , tekillikler gibi yapıları anlamamız için şart galiba .
  • +1
    Her konuya özenle ve hızlı cevap vermeni seviyorum Mr. Nobody :) aralarındaki uyuşmazlıkları biliyormusun?
    umut metin 21 Ağustos 2016
    Yani genel Görelilik ve kuantum fiziği arasındaki
    umut metin 21 Ağustos 2016
    Aslında bilmiyorum ama iyi bir konuya değindin ben işin '' matematik kısmını araştırım '' paylaşıcam burada .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 21 Ağustos 2016
    Yani temel farklılıklardan haberdarım fakat galiba sen matematiksel kısımdan bahsediyorsun . Zaten konuya hakim olan vardır ama ben genede araştıracağım . Ne demek her soru değerlidir . Hem direk yazınca bilgilerimi teyit etmiş oluyorum yani iki tarafta kazanıyor . (:

Mr.Physics 21 Ağustos 2016
    @Emir biraz daha açabilir misin?
    umut metin 22 Ağustos 2016
    Genel görelelik ile kuantum mekaniği arasındaki sorun, genel göreleliğin temel ilkesi (uzay ve zamanın düzgün bir eğri şeklinde bir yapısının olması) ile kuantum mekaniğinin temel yapısı (uzay-zaman dokusu dahil evrendeki her şeyin küçülen mesafe ölçeklerinde incelendiklerinde daha şiddetlenen kuantum dalgalanmaları göstermesi) birbirine ters düştügünden dolayı ortaya çıkar.
    Bilirsiniz ki planck altı ölçeklerde kuantum dalgalanmaları çok şiddetlidir. Bu yüzden uzayın düzgün bir geometrik şekle sahip olduğu anlayışı bozulur. kısaca genel görelelik bu yüzden burada çöker.
    Sicim teorisi bu çelişkiyi ortadan şöyle kaldırır. Bilindiği üzere sicim teorisinde en küçük yapılar olan sicimler tipik olarak planck uzunluğundadır. Bir sicimin enerjisini arttırarak onun boyutunda değişiklik yapılabilir, ama planck altı ölçekte olan dalgalanmaları incelemek istendiğinde sicimleri planck uzunluğundan daha büyük hale getirmek bize birşey kazandırmaz. Ayrıca plank altı uzunluktakı dalgalanmaları incelemek için planck boyutunda olan sicimler kullanılamaz. Sicimlerden daha küçük yapılarla incelenmesi gerekir lakin sicim kuramında en temel yapılar sicimlerdir. Konunun aslı sicim kuramında evrenin temel bileşeni planck altı mesafeleri inceleyemiyorsa o zaman ne o, ne ondan oluşan yıkıcı kuantum dalgalanmalarından etkilenir. Sicim kuramının yasalarında doğayı giderek daha küçük mesafelere bölme anlayışı geçerli değildir bir sınır vardır. ( gözlene bilir sınır) . ( Heisenberg belirsizliğide bu konuda etkilidir)