0

Öncelikle fotonun kendisinin ne olduğu hakkında kesin net bir veri yok elimizde. Hesaplıyabiliyoruz, üretebiliyoruz ama ışığı tutup kapanlayıp depolayamıyoruz. Her tarafı %100 yansıtmalı bir ayna küresinin içinde bir ışık çaksak ne olur?(Küre ki nereye giderse gitsin yansıtacak bir açı olsun) Bilmiyorum. Ama sanırım bir süre sonra ışık kaybolur. Maddelere enerji aktardığımızda (ısı, ses, elektrik, vs.) maddelerin tepki verdiğini ve hatta foton yaydığını biliyoruz. Hatta farklı frekanslardaki ışık fotonları ile bazı maddelere ve yapılara enerji aktardağımızda ( fotonun basıncı sayesinde), madde atomlarının tepki verip, sabit tek bir frekansta foton ürettiğini de biliyoruz. (Lazerler) Bu durumda foton için ne diyebiliriz ? Animasyonlarda içi boş bir kürecik olarak ele alınıyor ama gerçekte foton nedir? Varsayımlarıma göre bir fikrim var. (Binde 1 doğruluk payı ihtimali bile vermiyorum ama hoşuma gidiyor) Foton her şeyden önce, maddenin ve enerjinin üçüncü bir halidir. Evrende; enerji, madde sürekli bir dönüşüm halinde. Bu dönüşüm esnasında da ara ürün fotonlar bolca üretiliyor. Maddeyi enerjiye dönüştürme teknolojimiz var. Ancak enerjiyi maddeleştirecek teknolojimiz henüz yok. Ancak her iki durumda da etrafa bolca foton saçılacağını biliyoruz. Evrenin sürekli genişlemesinin çok büyük bir kuvvetin etkisi ile olduğunu tahmin ediyoruz (Karanlık enerji). İşte bu enerji sayesinde fotonların maddeden ya da enerjiden ayrılan çok küçük enerji parçacıklarının içine hapsolduğu sicim alanları olduğunu düşünüyorum. Benzetme yaparsak; çok uzun bir halıyı yüksek hızda sarın. Ya da sosuz esneklite bir dokuyu iki yandan benzer hızda çekiştirin. (Bu hız; genleşme hızı, halı da; genleşen evren olsun. Tam ortasına maddeyi ya da enerjiyi temsil eden bir litre su bırakın. Ana kütle uzun vade de dağılacağı için onu şimdilik ele almayalım. Ama bu su kütlesinden, mikroskopik su tanecikleri ayrılacaktır. Bunlar halı ile aynı hızda hareket ederlerken, yuvarlanacaklar,ve dağılmalarını önleyebileckleri kadar küçük bir yapıya dönüşeceklerdir. İşte artık halının üzerinde dağılmayacak kadar küçülmüş olan su tanecikleri bizim fotonlarımız oluyor. Saf enerjinin, belli bir alana sıkışmış ve titreşen şekli. Bu varsayımı sicim kuramından sonra düşündüm ki, sanırım benzer düşüncelerde vardır.

0