Kütle nedir? Ağırlık mıdır yoksa hacim midir?

BlackWolf 14 Ağustos 2016
    ?????????
    BlackWolf 14 Ağustos 2016
  • +1
    Kütle , yer çekiminin cisme etki ettiği kuvvettir . Ağırlık ise cismin kütle çekim kuvveti ile çarpılması sonucu ( G ) bulunur . Bu yüzden farklı gezegenlerde farklı ağırlıklarda oluruz . Çünkü her gezegenin kütle çekim kuvveti ( G ) si farklıdır .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 14 Ağustos 2016
  • +2
    @Mr Nobody
    Kütlenin tanımı,değişmeyen madde miktarıdır.Yer çekiminin cisme etki ettiği kuvvete ağırlık denir.Ağırlık kütle x yerçekimi ile bulunur.Sen sadece ağırlığın tanımını yapmışsın.
    Mr.Physics 15 Ağustos 2016
    BENCE;

Kütle, enerjinin ivmeli hareketinden kaynaklanan toplam momentumudur.

Yoğunlaşmış enerjiye, madde diyoruz.
    Madde ivmelendiği zaman, kütlesi artar, bu tür kütleler değişkendir.
    Ayrıca her maddenin bir de sabit bir kütlesi vardır. Bu sabitlik, sabit bir hızdaki hareketinden kaynaklanır. Bu sabit hız, enerjinin (ya da yoğunlaşmış haliyle maddenin) evrenin genişlemesiyle hareket etmesinden kaynaklanır.

(Not: Kütle çekim kuvveti ise çok daha farklı bir şeydir. Bu ivmeli hareket esnasında oluşan, düşük baınç alanıdır. Tabii böyle bir savın geçerli olması için, evrenin düşük yoğunluklu enerjiyle dolu bir akışkan olması gerekiyor.)

(Ahh! Necmi Bey, neredesiniz?)

Ayrıntılandırma : evreneyenibirbakis.blogspot.com/2016/02/kutle.html
    Burtay Mutlu (shibumi-tr) 15 Ağustos 2016
    Kütle, bir cismi hareketlendirebilmek için uygulanan kuvvete karşı oluşan dirençtir. Örneğin uzayda, hiç bir çekim etkisinin olmadığı bir yerde bile 500 kg'lık bir cismi serçe parmağınızla iterek hareketlendiremezsiniz. 500 kg uzayın her yerinde 500 kg'dır. Cisim dünyanın da ya da başka bir çekim alanının etkisine girdiğinde çekim kuvvetinin etkisiyle ağırlık kazanır. Ağırlığın birimi Newton (N) 'dur ve kg değerinin 9,81 sabiti (dünya için) ile çarpılması sonucu bulunur.
    Mehmet Ali 15 Ağustos 2016