• 0

    Bilinç ; bir şeylerin farkında olma durumu ise ; bir şeylerin farkında olduğumuzun farkına varmamızı sağlayan şey nedir ?

    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
  • +1
    Biz mi beynimizi mi yönetiyoruz yoksa o mu bizi yönetiyor ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
  • -1
    Beynimiz bizi yonetiyor,algi ve duyularimiz vasitasiyla...Belki de farkindalik ya da bilinclilik dedigimiz kavramdir olasiliklari belirleyen,kedilere can veren...Beynimiz dusunduyumuz kadar basit degil belki?
    Drnaz T-va 10 Ağustos 2016
  • 0
    Tabi ki basit değil . Beynimizin içinde beyin var ve en içteki beynin mekanizmalarını anlamamak deli ediyor beni .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
  • 0
    Katiliyorum :) son zamanlar ben de bilinclilik konusunda her seyi sorguluyorum.
    Drnaz T-va 10 Ağustos 2016
  • 0
    Bir şeylerin farkında olduğumuzun farkına varmamızı sağlayan şey de genetik kodumuzdur. Çevremizden hızlı bir şekilde bilgi edinip tepki vermemizi sağlayan bir sistem (sinir sistemi) geliştirmiştir genlerimiz. Bu kadar iyi çalışan bir sistemin nasıl kendiliğinden oluşabildiği de doğal seçilim mekanizması ile alakalı. Çevreden daha hızlı biçimde bilgi edinip, daha hızlı tepki verebilen canlılar doğal seçilim ile kayırılmıştır.
    Erşah Topaç 10 Ağustos 2016
  • +1
    Aynen @ erşah biliyorumda , bana şuan ki gerçeklikten daha fazlasını içeren bir cevap lazım (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
  • 0
    Fazlasını bende bilemeyeceğim :P
    Erşah Topaç 10 Ağustos 2016
  • +1
    haha (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 10 Ağustos 2016
  • -1
    soru diye buna derim :)
    Sevim Demiray 10 Ağustos 2016
  • 0
    Bu soruya cevap verdik ve diyelim ki cevabımız 'x'. Bundan sonra 'x' in kaynağı nedir? gibi bir soru daha sorulabilir yanlış hatırlamıyorsam felsefede arche kavramı vardır ve bir şeyin en temeli/ başlangıcı anlamına gelir ve sanırım bu tüm farkındalık sürecinin temeline 'bilinç' diyoruz. ¯_(ツ)_/¯
    Mackenzie 11 Ağustos 2016
  • 0
    Siz soruya cevap verin gerisi bende @ mackenzie . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 11 Ağustos 2016
  • 0
    O halde duruma biraz farklı bir bakış açısından yaklaşmayı deneyelim ve öncelikle daha temel bir soru olan bilinç gerçekten nedir? ile başlayalım. Aslında bu soru dahi tatmin edici bir cevaba sahip değil. Bilinç beyinde mi oluşuyor, yoksa ruhta mi? İlk olarak 'beyinde oluşuyor' dersek neler oluyor bir bakalım. Ünlü bir düşünce deneyi: Bir doktor, sizi ve beni bir odaya koyuyor ve ardından sizin beyninizden bir hücre alıp bana, benim beynimden bir hücre alıp size aktarıyor bunu tekrar tekrar yapıyor ve tüm beynimizi değiştiriyor bu işlemden sonra biz yer mi değiştirmiş oluyoruz? Kendi anılarınız ile ve kendi kavrayışınız ile benim bedenime mi hapis oluyorsunuz? Bu değişim süreci tam olarak be zaman gerçekleşiyor yani kaçıncı hücre transfer edildiğinde yerleri değişiyoruz acaba? Tahmin edileceği gibi bu sorunun bir cevabı yoktur. Peki hadi bir de bilinç ruh sayesinde olur diyelim. Bu durumda beyinlerimiz istediğiniz kadar yer değiştirsin sizin algınızın yani bilincinizin kaynağı ruhunuz olduğu için bir sıkıntı çıkmayacaktır. Ama gel gelelim bu ruh dediğimiz 'mistik şey' in hiç bir bilimsel tarafı bulunmuyor ve bu durumda aklıma Carl Sagan'ın ünlü 'Garajımdaki ejderha' hikayesi geliyor... Yazı uzun oldu ama maalesef bir cevaba ulaşamadık :/ ama problem değil sonuçta sadece 'beyin fırtınası' yapıyoruz :)
    Mackenzie 11 Ağustos 2016
  • -1
    Güzel yorum dostum . ! Hatta bak ilk bahsettiğin şey Heroes adlı bir amerikan dizisinde gerçekleşti (: Bence bu soruya '' mantıklı '' bir cevap vermek çok zor .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 11 Ağustos 2016
  • -1
    Aynen katılıyorum, en azından şu anki insan zekası ve dolayısıyla teknoloji buna pak bir cevap verecek düzeyde değildir. Bu arada ilk fırsatta diziye bir göz atacağım :)
    Mackenzie 11 Ağustos 2016
  • -1
    Bilimsel ve estetik olarak muhteşem bir diziydi tavsiye ederim . @Mackenzie
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 11 Ağustos 2016
  • +2
    bu konuyla alakalı beyni anlatan incognito adlı bir kitap var... her şeyden detaylı olarak bahsedilmiş... yazar bilinçi ortaçağda dincilerin dünyayı evrenin merkezi olarak düşünmesine benzetmiş... fakat galileonun teleskopuyla evreni inceleyince her gezegen gibi bizimkinin de oldukça sıradan olduğunu görmüş... bilinçte buna benziyor işte.... her şeyin kontrolünüz altında ve merkezinde olduğunuzu düşünüyorsunuz... fakat biraz inceleyince hiçte öyle olmadığını bilinci benliği etkileyen yüzlerce faktör olduğunu görüyorsunuz... bu durumda ise ruhun varlığı da şüpheye düşüyor... yani her şeyin beyinde gerçekleştiğini anlıyorsunuz... öyle hastalıklar var ki beynin çok küçük bir kısmında gerçekleşen bir değişim insanı bambaşka biri kılmaya yetiyor...
    Doğukan Şimşek 11 Ağustos 2016
  • +1
    ayrıca şu çağda bile ruhtan ve bir takım gereksiz saçmalıklardan hala gerçekmiş gibi bahsetmek özllikle de bir bilim sitesinde sadece bizim ülkemize özgü olsa gerek...
    Doğukan Şimşek 11 Ağustos 2016
  • 0
    Yukarıda 'Garajımdaki ejderha' hikayesinden bahsetmiştim. Hikayenin vermek istediği mesaj kısaca şöyle özetlenebilir: Bilimsel verilerle desteklenmeyen şeylere itibar edilmemeli ancak tamamen 'öyle bir şey olamaz' kafasında da olmamak gereklidir. Bildiğiniz gibi bilim dogmatik değildir. Şahsen ruh vb. şeylere inanmıyorum ama bunları asla gerçek olamaz kafasıyla bir kenara fırlatmak bir hatadır. Ruh gibi mistik şeylerin tartışılması tüm dünyada normaldir özellikle bizim ülkemiz gibi (bu mistik şeylere inanmanın yoğun olduğu) yerlerde. Yazımda düşüncelerimi tam olarak anlatamamış olacağım ki bu yazıyı yazmak zorunda hissettim kendimi.
    Mackenzie 11 Ağustos 2016
  • 0
    Konudan fazla uzaklaşmamak adına, bilincin meydana gelmesi, etrafındaki değişikliklerin farkında olabilmesi için beynin daha önceki bir durumu referans alıp kıyaslama yapabilmesi gerek. Bunu da duyu organları ile gerçekleştiriyor. Duyu organlarından veri gelmemesi veya gelen verilerin işlenememesi durumunda beyin bir referans noktası oluşturup kıyaslama yapamayacak. Keza kolumuz uyuştuğu zaman oraya batırılan iğnenin acısını hissetmeyiz, dokunduğumuz nesnelerin farkında olmayız.

    Bir hususta daha fikrimi belirtmek istiyorum, herkes herkese saygı göstermek zorunda, "ruh vs gereksiz saçmalık" denilen şeyler bir çok insanın duyarlı olduğu bir konu. Bu gibi durumlarda insanların düşüncelerine dil uzatmak, en az o fikirleri saçma bulmak kadar saçma. Ayrıca bilim mutlaktır, fizik ötesi kavramlar ise kişilere göre değişiklik göstermekte, bu yüzden bilim tartışılan bir sitede fizik ötesi konuların konuşulması tamamen yersiz.
    Fatih Boyalı 11 Ağustos 2016
  • -1
    Konudan fazla uzaklaşmamak adına, bilincin meydana gelmesi, etrafındaki değişikliklerin farkında olabilmesi için beynin daha önceki bir durumu referans alıp kıyaslama yapabilmesi gerek. Bunu da duyu organları ile gerçekleştiriyor. Duyu organlarından veri gelmemesi veya gelen verilerin işlenememesi durumunda beyin bir referans noktası oluşturup kıyaslama yapamayacak. Keza kolumuz uyuştuğu zaman oraya batırılan iğnenin acısını hissetmeyiz, dokunduğumuz nesnelerin farkında olmayız.

    Bir hususta daha fikrimi belirtmek istiyorum, herkes herkese saygı göstermek zorunda, "ruh vs gereksiz saçmalık" denilen şeyler bir çok insanın duyarlı olduğu bir konu. Bu gibi durumlarda insanların düşüncelerine dil uzatmak, en az o fikirleri saçma bulduğunu beyan etmek kadar saçma. Ayrıca bilim mutlaktır, fizik ötesi kavramlar ise kişilere göre değişiklik göstermekte, bu yüzden bilim tartışılan bir sitede fizik ötesi konuların konuşulması tamamen yersiz.
    Fatih Boyalı 11 Ağustos 2016
  • 0
    Beyin bir mekanizmadır, biz o mekanizmanın işlediği bilgi birikimiyiz. Bilinç denen şey bir mekanizmanın içinde çalışan bilgi yığını sanal bir varlıktır. Ruh dediğimiz şey aslında bilgidir.. Vefat eden bir yakınımızın kişiliğinin bilgisi ruhudur mesela...
  • 0
    Beyin bir mekanizmadır, biz o mekanizmanın işlediği bilgi birikimiyiz. Bilinç denen şey bir mekanizmanın içinde çalışan bilgi yığını sanal bir varlıktır. Tıpkı PC işlemcisi ve onun çalıştırdığı işletim sistemi gibi, zamanla aynı kopya diğerinden daha farklılaşır, işte kişilikte böyle şekillenir..,Ruh dediğimiz şey aslında bilgidir.. Vefat eden bir yakınımızın kişiliğinin bilgisi ruhudur mesela...
  • 0
    Soruyu tersten sormak, cevabı değiştirmez.
    Veritas 25 Ağustos 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap