• 0

    Size göre siyah bir renk midir ?

    YinYang 07 Ağustos 2016
  • 0
    Kesinlikle bir renktir siyah .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 07 Ağustos 2016
  • +1
    Siyah bir renk değildir.Bir madde ışığı yansıtmıyorsa siyah gözükür.Yani siyah ışığın yansımaması sonucu oluşur.
    Mr.Physics 07 Ağustos 2016
  • 0
    @Emir karamekik tamam işte siyah ışığın yansımaması sonucu oluşan bir renktir
    eftal akçay 07 Ağustos 2016
  • +3
    0 ne kadar doğal bir sayıysa, siyahta o kadar doğal bir renktir.
  • +1
    @altan , +1123123123 (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 07 Ağustos 2016
  • +1
    renkler nesnelerin isik dalgalarini yansitmasi sonucunda olusur..siyah ise nesnenin isigi yok etmesi,dolayisiyla yansitmamasi sonucunda olusur...bu nedenle renk degil,isigin yoklugu,ya da yansimamasidir..
    Drnaz T-va 07 Ağustos 2016
  • +1
    İşte bizde ışığın yokluğuna yada yansımaması durumuna siyah diyoruz. Görsel olarak ona bir adlandırma yapıyoruz. Yani beyaz yeşil yada mavi değil siyah diyoruz.
    eftal akçay 07 Ağustos 2016
  • 0
    Hayır sadece beyazın yokluğudur.Beyaz renk ise siyahın yokuğudur.
    Muhsin Temirov 07 Ağustos 2016
  • 0
    hayır siyah renk beyaz rengin yokluğudur siyah renk beyaz renk ise siyah rengin yokluğudur Einstein
    Muhsin Temirov 07 Ağustos 2016
  • 0
    Renkleri biz ışığın yansıması sonucu görürüz.Fakat siyah ışığı yanstımaz
    Mr.Physics 07 Ağustos 2016
  • 0
    onun için doğada %100 siyah bir madde yoktur
    YinYang 08 Ağustos 2016
  • 0
    Yani renk diye bir şey yoktur yansıyan ışık miktarı ve dalgaboyu farkı vardır desek başımıza birşey gelmez umarım.
    Vide supra 08 Ağustos 2016
  • -3
    Siyah bir renktir..Çünkü cisim hiç bir zaman gelen fotonları yansıtmadığı takdirde siyah cisim ışıması yapar..Eğer doğada siyah cisim ışıması olmasa idi hiç bir fotono yansıtmayan cismin beyinsel algımızda olması da mümkün olmazdı...Çünkü beyin görsel lobunda renklere göre algı mekanizması oluşturur...Ve böylelikle siyah cisimleri bizler görmesek bile onlara dokunduğumuz takdirde zihinsel algımızda da olmaması gerekirdi..Lakin siyah cisim ışımasından müteakip zihinsel algımızda o cisim mevcut olur ki her cisim farklı dalga boylarında renksel ışıma yapmasından ötürü zihinsel algımızda mevcut olur...
    Gökhan Hasdemir 08 Ağustos 2016
  • 0
    siyah kesinlikle bir renktir. Işığın yokluğudur evet, ama tüm renkler aslında ışığın yokluğu veya varlığıyla ilgilidir. Renk olabilmek için gerekli olan tek şart var onu da yerine getiriyor siyah.
    Emin Akben 08 Ağustos 2016
  • 0
    siyah cisim ışımasının siyah renkle uzaktan yakından bir alakası yoktur. Ayrıca siyah renkte bir madde diğer renkteki maddelere göre kesinlikle başka bir çeşit ışıma yapmaz. Siyah cisim ışıması cismin başka bir kaynaktan bağımsız olarak sahip olduğu ısının yaydığı radyasyon miktarıdır. Bunu her madde yaydığı halde siyah bir maddeden de yaydığını ve karadeliklerin de ışıma yaptığını açıklamada kullanılmıştır. Bir şeyden ışık yayılmadı halde beynin bunu görüp algılayabilir. Bu fikrinizi neye dayandırıyorsunuz açıklarsanız sevinirim. Ayrıca siyah cisim ışımasını insan gözlerinin algılayamadığına tamamen emin olabilirsiniz. Bunu şu şekilde açıklamak isterim; &99,96 siyah olan bir materyal üretilmiş yakın zamanda ve bir oda içerisinde tüm duvarlar bu madde ile kaplanmış. İnsanın görebildiği dalgaboyuna sahip ışık için yapılan ölçümlerde bu madde, gözlerinizi ellerinizle kapattığınız bir karanlık ortama göre daha karanlık bir mekan oluşturmuş. http://thecreatorsproject.vice.com/blog/try-and-stare-into-the-blackest-material-in-the-world
    Vide supra 08 Ağustos 2016
  • +1
    siyah cisim ışımasının siyah renkle uzaktan yakından bir alakası yoktur. Ayrıca siyah renkte bir madde diğer renkteki maddelere göre kesinlikle başka bir çeşit ışıma yapmaz. Siyah cisim ışıması cismin başka bir kaynaktan bağımsız olarak sahip olduğu ısının yaydığı radyasyon miktarıdır. Bunu her madde yaydığı halde siyah bir maddeden de yaydığını ve karadeliklerin de ışıma yaptığını açıklamada kullanılmıştır. Bir şeyden ışık yayılmadı halde beynin bunu görüp algılayabilir. Bu fikrinizi neye dayandırıyorsunuz açıklarsanız sevinirim. Beyni birçok açıdan kandırmak mümkündür algılarımızıda öyle. Hal böyle olunca birşeyleri çocukken yaptığımız yamulan kalem misahi açıklamaya çalışmak bilimsel olmayacaktır. Bunu şu şekilde açıklamak isterim; &99,96 siyah olan bir materyal üretilmiş yakın zamanda ve bir oda içerisinde tüm duvarlar bu madde ile kaplanmış. İnsanın görebildiği dalgaboyuna sahip ışık için yapılan ölçümlerde bu madde, gözlerinizi ellerinizle kapattığınız bir karanlık ortama göre daha karanlık bir mekan oluşturmuş. http://thecreatorsproject.vice.com/blog/try-and-stare-into-the-blackest-material-in-the-world
    Vide supra 08 Ağustos 2016
  • 0
    Siyah cisim ışıması siyah ile alakası yok,haklısın @Cemaleddin Karakaş
    Mr.Physics 08 Ağustos 2016
  • +3
    En çok karıştırılan konulardan biridir bu. Aslında çokta basit bir cevabı vardır. Renk dediğimiz kavram, ışık denilen elektromanyetik dalganın sahip olduğu frekansın, bizim gözleriminizin algılayabildiği frekans aralığında olması durumunda ortaya çıkar. Özetle, bir cisimden yansıyan ışığın frekansı görünür aralığa denk geliyorsa, o cismi renkli görürüz.

    Eğer yansıyan ışık bu aralığın dışında ise, diğer bir deyişle cisimden ışık yansımıyorsa (görünür bantta), o cismi siyah görürüz. Yani ortada görünür bantta ışık yoksa, renkte yoktur. Doğal olarak siyah, ışığın yokluğu (görünür bantta) durumudur.

    Özetle; siyah bir renk değildir. Renksizliktir.

    @Gökhan Hasdemir, siyah cisim ışıması denilen olay, cisimlerin görünür bantta ışık yaymadığı durumlarda (yani siyah cisimlerde), görünür bandın dışında ışık yayıyor oluşudur. Yani herhangi kusursuz siyah bir cisim bile, kütleye sahip oluşundan ötürü, görünür frekans aralığın dışında elektromanyetik ışıma yapar. Bu ışımaya siyah cisim ışıması denir. Bu kavramın renklerle direkt bir ilişkisi yok.
    Cihan Şenyüz 08 Ağustos 2016
  • -1
    Bana göre tartışma gerektirmeyecek şekilde bir renktir. Sadece diğer renklerden farklı olarak belirli bir frekansı değil de belirli bir frekans aralığının dışını temsil eder.
    Türk dil kurumunun "renk" maddesine göre hayır. "siyah" maddesine göre evet.
    Dil derneği de TDK ile aynı fikirde.
    İlyas 08 Ağustos 2016
  • 0
    @İlyas Sarı,
    İtiraf etmeliyim ki ikna edici bir bakış açısı. Ancak yaptığınız tanım yüzeysel. Konu bilimsel olunca, yapacağımız tanımında daha bilimsel olması gerekiyor. Rengi tanımlamak için elektromanyetik dalga, frekans gibi kavramları kullanıp daha derinlemesine bir tanım yapmak bilimsel tespit yaparken doğruyu yakalama açısından daha uygun olur.

    Dediğim gibi yüzeyde bakış açınız gerçekten ikna edici. Zaten TDK gibi dil kurumlarının da siyah kelimesi için seçtiği tanım sizi destekliyor oluşu bu yüzdendir. Sonuçta dil kurumlarının bir kavram için bilimsel bir açıklama yapmaya çalışma gibi bir derdi de olmaz.
    Cihan Şenyüz 08 Ağustos 2016
  • 0
    Burada işlevsel mantık olarak renk dememizde bir sorun yok. Sonuçta doğadan taklitke isim vermek gerek. Şahsen renk körü biri olarak zaten tanımlanan çoğu rengi farklı gördüğümden kesin yargılardan uzak duruyorum. Sizin de durmanızı öneriyorum.
    Vide supra 08 Ağustos 2016
  • 0
    dostlar ışımanın yani radyasyonun renkler ile alakası olmadığını iddia ediyorsunuz..Lakin Güneş dev birer ışımadır ki maddenin plazma halinden olmasından müteakip...Güneş'in yapmış olduğu ışıma sonucunda fotonlar 6 rengin toplamını kapsamaktadır...Yani benim siyah cisim ışıması derken demek istediğim bu idi..Kesinlikle siyah cisim ışımasının siyah cisimle alakası yoktur elbette..Ben yazımın içerisine siyah cisim ışımasını ışımanın renkleri açıklamasından yani oluşturmasından müteakip yazmış bulundum...
    Gökhan Hasdemir 08 Ağustos 2016
  • 0
    Cihan bey
    Siyahın renk olduğuna dair herhangi bir kişiyi ikna etmekten ziyade, "siyah bir renk midir?" sorusunu tartışmadan önce "renk" ve "siyah" kavramları üzerinde tartışmak gerekir. Tanımlardan bahsederek bunu düşünmenizi istemiştim. Ama bu şekilde söyleyince bana kalırsa artislik yapmış oluyorum. bu nedenle sizi bunu düşünmeye iteyim dedim. Olmamış.
    İyi günler...
    İlyas 13 Ağustos 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap