Evrenin genişlemesi surekli hizlaniyorsa tabiki bizde bu süre sonra ışık hızına ulasmayackmiyiz bu gerçekleştiğinde ne olacak

Kaan Çelik 28 Temmuz 2016
    karanlık enerjinin etkisinin hiç durmayacagini varsayarak konuşuyoruz
    Kaan Çelik 28 Temmuz 2016
    Maddenin ışık hızına ulaşması mümkün gözükmüyor. Sonsuza kadar ivme alması gerek, sonsuzun sonuna gelinirse ulaşır belki..
    Işık hızı engeli evrenin kendisi için geçerli değil.
    Işık hızı engeli için ayrıca bknz: "Kuantum Dolanıklık"

Soruda ayrıca "biz"demişsin. "Biz" diye kastettiğin eğer dünya ise dünyanın hatta güneşin sonunun gelmesi çok daha yakın olacağı kesin.

Bu gibi durumları yok sayarak bizim hızımızın ışık hızına ulaştığımızı varsayalım. Bu durumda şöyle bir sorunsal ortaya çıkıyor:
    Neye göre ışık hızı?
    Büyük patlama olan yere göre mi? Veya Bize en yakın galaksiye göre mi?

Diyelim ki; bize en yakın galaksiye göre ışık hızında uzaklaştığımızı varsayalım; (Dünya ve güneşin sonsuz ömrü olduğunu ve bizden uzaklaşan bize en yakın galaksiye göre ışık hızında uzaklaştığımızı varsayalım)

Bu durumda o galaksiyi görmemiz mümkün değil, Evren, yalnızca bizim galaksiden ibaret olacaktır.

Karanlık madde hakkında bilgim çok kısıtlı olduğu için bizim samanyolumuzun dağılmasını merkezimizdeki kara delik'in ve karanlık maddenin birbirini tutacağı varsayımında bulunarak söyledim tum bunları.
    Sinan Aydın 29 Temmuz 2016
    Evrenin genişlemesi bir maddenin hız kazanması olarak düşünülmemelidir. Maddenin hızı ile evrenin genişlemesi farklıdır yoksa evrenin ışıktan hızlı genişliyor olması imkansız olurdu. Evrenin her noktası esneyerek genişlemekte normalde yakın mesafelerde oldukça düşük olan genişleme hızı uzun mesafelerde muazzam miktarlar almakta. Aslında herşey 3 boyutlu olarak genişlemekte ve bunun bir referans noktası yok. Kendi kafamı zorlayan bir örnek olarak eğer elim evren kadar uzun olsaydı parmağımla omzumun görece hızları ışık hızından fazla olacaktı. Ama bu hız evrenin genişleme hızı olduğundan aslında parmağım da omzum da hareketsiz olarak sabit kalmakta. Böylece parmağımdan çıkan bir ışık bir hiç bir zaman omzuma gelememekte. Bu şekilde açıklayabiliyorum ben.
    Vide supra 30 Temmuz 2016