Bir "karadelik"in oluşması için ne gereklidir? Büyük bir kütle mi? büyük bir yoğunluk mu? (tahminim yoğunluk olduğu yönünde- kütlle diyorsanız soru burada bitiyor.)

İlyas 27 Temmuz 2016
    Eğer bir karadelik oluşması için büyük bir yoğunluk gerekiyorsa dünyayı hangi boyutlara indirirsek karadelik oluşacağını tahmin edebilir miyiz? Daha bir parçacığın yoğunluğu nedir ve neden karadeliğe dönüşmez?
    İlyas 27 Temmuz 2016
    Karadeliğe dönüşmek için muazzam güçteki '' içine çökme '' kuvvetinin kütleçekimini yenmesi lazım .
    Ve buna en iyi ortam hazırlayan kozmik olaylar ise süpernovalardır .
    Büyük bir yoğunluk gereklidir. Kara deliğin kütlesi çok fazladır ama aynı zamanda hacmi de küçüktür (genel olarak konuşuyorum). Örneğin Dünya'nın hacminden ve kütlesinden kara delik oluşturacak olsaydık, oluşan kara deliğin hacmi sıradan bir bozuk paradan daha küçük olurdu.
    Emre Karakullukçu 28 Temmuz 2016
    Karadelik için yıldızın Güneş'in kütlesinin en az 3 katı olması gerekiyor 1,4 katı olursa beyaz cüce ve nötron yıldızları oluşuyor -hacmi azaldığı için yoğunluğu da artıyor haliyle-
    Sümeyra Arıcan 28 Temmuz 2016
    Schwarzschild yarıçapına ulasmasi lazim . Bu yaricap cisimden cisime degisir ve bu yaricapa ulasan her sey bir karadelige donusebilir . Dunyanin bir karadelige donusmesi icin bir yerfistigi boyutlarina kadar sıkışması gerekir .
    Ali Cenker 28 Temmuz 2016
    Bir kara deliğin oluşması için bir güneş gereklidir ve güneş dengesiz hale gelip çöküş yaşarsa daha yoğun ve daha güçlü bir çekim kuvveti oluşturarak (bu çekim kuvetinden fotonlar bile kaçamaz hale gelmektedir) bir kara deliğe dönüşür. Kara delik denilen şey aslında çok güçlü çekim gücüne sahip bir madde topluluğudur. Yanıda yaklaştıkça zaman insan için yavaşlar, bu da yakında durmak geçmiş zamanın daha hızlı geçmenesine neden olur. Yani kara delikler madde yoğunluğundan ve fazlalığından ötürü zamanın daha hızlı geçmesine denen olur. Böyle güçlü bir çekim kuvveti olan hawking raydasyonu ışıması yapan ama fazla yakında olunamadığından ışıması görülemeyen bir tür güneştir.
    Yankı Rıza Ezgin 28 Temmuz 2016
    karadeliği oluşturan maddedir bu madde de bir süpernova sonucu ( çok büyük kütlelili bir yıldızın iç basıncını koruyacak sıcaklığı kalmadığında gerçekleşiyor diye biliyorum ) oluşuyor. bu süper büyük yıldız patlayıp çöktüğünde oluşan karadelik kütlesi yıldızdan daha azdır. zaten karadelik de bundan oluşmuyor mu ? peki daha az miktardaki madde nasıl oluyorda daha fazla çekim kuvveti oluşturabiliyor ? işte problemde bu.. bence atomlar etraflarındaki elektronları kaybettiğinde tek parça halinde kocaman bir çekirdeğe sahip nötron ve proton dan oluşan dev bir atoma dönüşüyor. birbirine temas eden kattrilyonlarca nötron ve proton içeride merkezde proton dış katmanda da nötron tanakası yada tam tersini oluşturuyor olabilir. sıcaklığı olduğunu düşünmüyorlar yada sıcaklığı var fakat sıcaklıkta ışığın farklı bir dalga boyutu olduğu için çekim alanından kaçamıyor ve içeride hapsoluyor olabilir. imkanımız olsaydı eğer belki dokunana kadar o trilyonlarca derece sıcaklığı hissedemeyebilirdik, ıiığını göremediğimiz gibi.
    yusuf polat 29 Temmuz 2016
    karadeliği oluşturan maddedir bu madde de bir süpernova sonucu ( çok büyük kütlelili bir yıldızın iç basıncını koruyacak sıcaklığı kalmadığında gerçekleşiyor diye biliyorum ) oluşuyor. bu süper büyük yıldız patlayıp çöktüğünde oluşan karadelik kütlesi yıldızdan daha azdır. zaten karadelik de bundan oluşmuyor mu ? peki daha az miktardaki madde nasıl oluyorda daha fazla çekim kuvveti oluşturabiliyor ? işte problemde bu.. bence atomlar etraflarındaki elektronları kaybettiğinde tek parça halinde kocaman bir çekirdeğe sahip nötron ve proton dan oluşan dev bir atoma dönüşüyor. birbirine temas eden kattrilyonlarca nötron ve proton içeride merkezde proton dış katmanda da nötron tabakası yada tam tersini oluşturuyor olabilir. sıcaklığı olduğunu düşünmüyorlar yada sıcaklığı var fakat sıcaklıkta ışığın farklı bir dalga boyutu olduğu için çekim alanından kaçamıyor ve içeride hapsoluyor olabilir. imkanımız olsaydı eğer belki dokunana kadar o trilyonlarca derece sıcaklığı hissedemeyebilirdik, ışığını göremediğimiz gibi.
    yusuf polat 29 Temmuz 2016
    Yoğunluğun yanısıra nükleer füzyona sebep olacak ısı ve basınçta gerek. Altın, karbon, helyum, nötron yıldızı gibi aslında bayağı da farklı tekil bir maddedir karadelik...
    Yoğunluk gereklidir.Büyük kütleli olmanın yanı sıra küçük hacimli olması lazım.Schwarzschild yarıçapı formülünde yarıçap da formülde dahil edilmektedir kütle ile birlikte.
    Mr.Physics 29 Temmuz 2016
    Peki bir atom altı parçacığın yoğunluğu nedir? sorusunun cevabı var mı? Sonsuz küçüklükteki bir madde sonsuz yoğunlukta mı olur?
    Öyle olsa kara delik olurdu gerçi. Demek ki olmuyor. Neden?
    İlyas 29 Temmuz 2016