• +1

Evrenin genislemesi durursa,entropinin zamanla hep artis gostermesi sona erecek.Sizce Bu entropik yasanin ihlal edilmesi ne gibi sonuçlar doğurur.

Fizikist 24 Temmuz 2016
    Evrende ki açık sistemlerin senkronize değilde farklı zamanlarda aksamasına neden olur bence .
    Entropi sadece maksimuma ulaşınca durur. Evrenin genişlememesi hiçbir şeyi değiştirmez.
    Entropinin, evrenin genişlemesinden bağımsız olduğu argümanı temelsizdir. Uzay boşluğunun sıcaklığının evren genişledikçe azalması ve mutlak değerine gelmesi kaçınılmazdır. Burdan da görüldüğü üzere evren sahip olduğu enerjiyi dönüştürerek dağıtmakta ve entropi de bunun sonucunda artmaktadır. Zira entropinin mutlak değerine ulaşarak evrenin durgun ve enerjisiz kalması sonucunda kendi içine çökmeye başlaması görüşü 3 temel yokoluş teorisinden biridir
    Vide supra 24 Temmuz 2016
  • +1
    Evren genişliyor ve bu genişleme ile birlikte sıcaklık giderek azalıyor.(çok ayrıntıya girmiyorum).Doğal olarak entropi de artıyor.Uzayın sıcaklığı şimdi -270 derece.Evren hala genisliyor,şişiyor ve madde hep dağılma yayılma eğiliminde bulunuyor.Ta ki evrenin her tarafın da aynı sıcaklık değerine;yani mutlak sıcaklık demek olan -273 dereceye varana kadar.Bu durumda entropi maksimum değerine ulaşmayacak mı ? Yoksa ben mi yanlıs biliyorum.@Bana kalıcı birşey söyle :)
    Fizikist 24 Temmuz 2016
    Evren genişlesin yada genişlemesin, entropi daima artar. Entropinin sebebi genişleme değildir. Evren şuan sabit dursa bile gelecekte entropi maximuma ulaşır ve durur. Soğuma eşittir entropi de değildir.
  • +2
    Bakın elimde bir miktar su var ve sabit bir odanın içerisinde bunu kaynatıyorum. Ben çok basit bir mantıkla değerlendirdiğim için yanılıyor da olabilirim elbette ama gene de açıklamak istiyorum. Aynı zamanda odanın hacmini arttırırsam su molekülleri arasındaki mesafe daha da artacaktır. Bu durum uzay boşluğu için direk olarak geçerli. Çok eser miktarda madde barındıran uzayı genişletirsem 270 k olan sıcaklık zamanla daha da azalacaktır. Aynı oda içerisindeki moleküller arasındaki mesafenin artması uzay için de geçerlidir. Entropinin sebebinin ne olduğu başka bir sorudur.
    Vide supra 24 Temmuz 2016
    Evrenin genislemesi demek başlangıçta sıcak olan evren maddesinin genislemeyle birlikte gittikçe soğuması demek.Enflasyon(şişme teorisi) den hareketle bir balon gibi şişen genişleyen evren yardımıyla sıcaklık azalır.Bu da entropi artışı ve genisleme arasında bir bağ olduğunu düşündürüyor bana.Ben böyle anlıyorum.
    Fizikist 24 Temmuz 2016
    @Cemaleddin , uzay boşluğu için katılıyorum fakat galaksilerin birbirinden uzaklaşmadığını , süper galaksi kümelerinin birbirinden uzaklaştığı gerçeği varken genede senin örneğin geçerli olur muydu ?
    Dediğin konuya hakim değilim ama galaksiler birbirlerinden uzaklaşmıyor olsa bile uzaklaşan bölgelerdeki ısı düşüşü ısı aktarımı yoluyla genişlemeyen bölgelerdeki ısının aktarılmasına sebep olurdu. Yani ortalama sıcaklık gene de düşüş gösterirdi.
  • +1
    Burada entropinin de ne olduğunu bilen bir kişi bile yok. Entropiyi enerjinin azalması sanıyorsunuz. Entropi; enerjinin kullanılıp, faydasız bir enerji türüne dönüştürülmesidir. Mesela yediğimiz baklavayı mekanik enerjiye kaslarımızda çeviririz, açığa çıkan ısı faydasız enerji olarak dağılır. Entropi işte budur. Enerjinin kullanılamaz formlara geçmesidir. Evren en sonunda bütün enerjiyi ısı enerjisine dönüştürecek ve bu da entropinin durduğu nokta olacak. Evrenin sıcaklığı azalır fakat ısı enerjisi hiçbir zaman değişmez. Sıcaklığın değişmesi neyi ifade ediyor ki? Hiçbir şey. Toplam enerji nasılsa sabit. Hem entropi enerjiden de bağımsızdır yani bir sistemin enerjisi azalsa da artsa da, entropi hep pozitif değer alır. Yani ısı enerjisi azalsa yada artsa(ki enerji hiçbir zaman yok olmaz ve ortaya çıkmaz) yinede entropi artar. Kaldı ki evrenin genişlemesi sadece sıcaklığı değiştirir; enerjiyi değiştirmez. Ayriyeten mutlak sıfırın ne olduğunu da bilmiyorsunuz. Mutlak sıfır -273 derecedir ve entropinin "minimum" olduğu değerdir. Hiçbir madde, bu sıcaklığa ulaşamaz.
    Etropinin ne olduğu hakkında yeterince bilgim var.Ancak yazma şekliniz yüzünden düşündüklerimi paylaşmaktan vazgeçtim.Sizin doğrunuz sizce doğrudur.Bizim doğrularımız da bizce doğrudur.Saygı duymek gerek ):
    Fizikist 25 Temmuz 2016
    Yahu bunlar bilimsel gerçekler herkesin doğrusu kendine diyemeyiz ki. Ya doğrudur ya değildir. Hayır birileri eksi atmış mesajlarıma falan, sinir oldum. Sanki benim bilmediğim bir şeyi biliyormuş gibi..
    Burda bilimsel açıdan bir değerlendirme yapma amacındayız. Kişisel konuların dışına çıkıp konuşmak gerekirse önce açık ve kapalı sistemler vardır. Entropi konusunda bilgilerinizi belki de termodinamik ile bağdaştıramadığınızdan bağımsız bir değişken gibi düşünüyorsunuz. "Evren en son enerjisini ısıya dönüştürecek ve entropi duracak" cümlesi ve diğerleri temelsiz çıkarımlardır. Tekrar etmek gerekirse entropinin evrenin genişlemesiyle mutlak değere ulaşarak bir içe çöküşü başlatması hala tartışılarak destek gören yokoluş teorilerinden biridir. Aksi düşüncelerinizi mantık yoluyla örneklendirebilirsiniz kesin konuşmak yerine. Burda kimse öğretmen konumunda değil zira.
    Vide supra 25 Temmuz 2016
    Demek istediğim birbirimizin fikirlerine saygı duymamız gerektiği,hepsi bu.Eksilere gelince,saygı duymak gerek :)
    Not:Ben kimseye eksi vermem.
    Fizikist 25 Temmuz 2016
    Evrenin genişlemesinin durması entropik yasanın ihlali olmaz ki... Potansiyel hala yerindedir sadece entropi durmuştur. Ama evrende sadece bigbangin sebep olduğu entropi yoktur, en temel olarak kütleçekimi, elektromanyetik kuvvet, zayıf ve güçlü nükleer küvvetlerde vardır, onların oluşturacağı yeni entropik yasalar oluşur. Bigbang entropisinin neden olduğu düzensizlik eğilimi zamanla düzene doğru evrenin kendi içine doğru çökmesine sebep olur.