samanyolu galaksisinin merkezinde ne var ? bize hep ortada büyük ışıltılı bir dairesel şekil tasvir edildi. gerçektede öyle mi?

Vahip Özalp 23 Temmuz 2016
    Devasa bir karadelik olduğu biliniyor. Tabii ki karadeliğin etrafında bir ışık şovu olması normaldir. :)
    Mustafa Okat 23 Temmuz 2016
    4 milyon güneş kütleli Sagıttarıus var (:
    Onur AlpDurmuş 23 Temmuz 2016
    O deliğe girelmedikçe hiç bir insanoğlu gerçeyi bilemez , hep tahminler üzerinde çalişacaktir :)
    eren yılmaz 23 Temmuz 2016
    Cetin Tuker 23 Temmuz 2016
    Benim bildiğim her galakside olduğu gibi her şeyi ama her şeyi hatta ışığı bile (kütlesi çok çok az ve çok hızlı) içine çekebilecek kadar kütlesi olan bir karadelik. Işiltının sebibi ise enerji-kütle birikiminden kaynaklanıyor. E=mc^2
    Recep Tayyip YILDIRIM 23 Temmuz 2016
    Tabii ki bir karadelik vardır. Işıklı olmasının sebebi, karadeliğin her şeyi etrafında toplaması. Gazlar karadeliğin etrafında toplanıyor ve çarpıuşarak ısınıyor. Böylece parladıkça parlıyorlar. Ayrıca karadeliğin etrafında yıldız yoğunluğu da çok fazla. Bu yıldızlardan gelen ışıklarda var. Yani evet, galaksinin merkezi gerçekten parlaktır. Ama tabi fırtınanın gözünde, en ortada kapkaranlık bir karadelik var.
    Allah bilir, hem n'apçan Samanyolu galaksisinin ortasında ne olduğunu öğrenince. Bilim adamı olup Nasa'da çalışmaya mı gitçen? Bunlara zaman harcayacağına açsan 2 dua okusan daha yararlı. :P
    ilker korkutlar 24 Temmuz 2016
    Kütlesi çok olan bir karadelik olabilir belki de galaksiyi birlikte tutan varlıkta budur
    Emir Afşin Mutlu 24 Temmuz 2016
    Bildiğimiz karadeliklerden farklı olarak koskoca bir galaksiyi bir arada tutabilecek çok büyük kütleli (dikkat edin hacimli demiyorum) bir karadelik vardır. Etrafındaki ışığın sebebi ise çekime kapılıp daralan alanda birbirine çarpan ve sütünen gaz, toz ve güneş sistemleridir.
    Baran Mollamehmetoğlu 25 Temmuz 2016