• +2

Parçacığın aynı anda farklı yerlerde bulunabilmesi üstü üste binmiş bir paralel evren kanıtı olabilir mi ?

• +2
    Olabilir , hatta bu parçacıkların gözlemcilerinin etkileşimde bulunması paralel evrenin kendi üzerine çökmesine neden olabilir . Çünkü belirsizlik ilkesi parçacığın iki yerde birden var olabilmesini OLASI kılmıştır , GÖZLEMCİNİN değil . (:
  • +1
    Tabi the flash ve legends of tomorrow dizileri saolsun kafamızı karıştırdı geçen sene (:
    Ben bilim kurgu - fantastik bir roman yazmaya çalışıyorum bu konuda biraz heyecanlı olmamı mazur görün
    Volkan Karakurt 08 Temmuz 2016
    İnan bana bu konularda kimse ciddi değildir . (: Bilim-kurgu yazmak için gerçekleri yoksayıp hayal gücü düğmesine basmak gerekir ki hayal gücü herkeste olan birşey değildir .
    Fantastik romanları insanlar daha cazip bulurlar fakat buna varoluşa dair farketmiş olduğumuz bilimsel gerçekleri dahil edebilirsek, hatta hayal gücü olsa dahi hayata dair kendi teorilerimizi oluşturabilirsek bu insanların bilime karşı olan bakış açısında farkındalık yaratabilir. Ümit edelim ki bu insanlığın ve dünyanın faydası için olsun :) umarım kitabın ilerki aşamalarda bana bu tür konularda yardımcı olabilirsiniz Kemal Bey, şimdiden teşekkür ederim.
    Volkan Karakurt 08 Temmuz 2016
    Oluruz tabi buraya yaz , birsürü bakış açısına sahip beyinlerin fikirlerini harmanlayıp mukemmel bir bilim-kurgu kitabı yazabilirsin
    Çok teşekkür ederim :) iyi çalışmalar.
    Sizede :-)
    Eğer THE Flash a ilgi duyuyorsaniz THE Flash paradox u izlemenizi tavsiye ederim zaman paradoksu ile ilgili gerçekten muhteşem bir animasyon ayrıca Flash hayraniysaniz daha da iyi :D
    Kaan Çelik 09 Temmuz 2016
    Onuda izledim de DC 'nin çektiğide bu sene pardox'u işleyecek onu bekliyorum .
    Vay be yurdum insanı kuantum üzerine tartışmaya başlamış. :)
    Uğur Koç 15 Temmuz 2016
    Bence olamaz çünkü eşanlılık denilen olay aynı evrende, aynı anda birden çok yerde bulunma olayıdır. Paralel evrenlerde bulunma olsaydı eğer zaten farkedemiyeceğimiz bir durumda olurdu. Ama parçacıkaların eşanlılığı bizim evrenimizde olan birşey f (belirleyebildiğimiz için bu çıkarımda bulunyorum) , paralel evrenlerle alakası olduğunu sanmıyorum :)
    Denklem ilkesi Varoluşun temel ilkesi olarakta ifade edilir... doğrusal denklem üzerinde aldigimiz bir nokta bir bütünü oluşturan bir nota gibi 0 ıncı noktayı ifade eder ve 0 noktaları bütünü oluşturur makro mikro denklemi sayısal bir veride ifade edilmek için matematiksel dizilim kullanılır... Matematik sadece ifade edilen sabitler için bir nota gObi bütünü olusturur ama sonsuzdur
    Mehmet Hasan 15 Temmuz 2016
    Henüz bu tür konuları görmüyoruz lisede kitaplardan öğrendiğim kadarıyla konuşuyorum yanlışım varsa mazur görün ama paralel evrenler tamamen üst üste binerse herseyden 2 tane olmaz mı ?
    umut metin 15 Temmuz 2016
    Eğer yanlışım varsa cahilligime verin Özür dilerim :)
    umut metin 15 Temmuz 2016
    Teoride mümkün fakat gozlemleyebilecegimjz bir mekanizma mevcut değil. Bir evrende 2 aynı parçacık farklı yerlerde bulunabilir mi ? Bir parçacık evren olustururmu sorunsalini yaratmıştır hep kafamda :)
    dursun karataş 15 Temmuz 2016
    Çok mantıksal kuramlar oluştursa da kuantum mekaniğinin ayağı yere basmayan bir çok yönü vardır. Modern bilim bu kanunlar üzerine yapılandığı için de evrene kuantum penceresinden bakmak zorunda kalmaktadır. Parçacık kelimesi terim anlamıyla fiziksel bir anlam taşıdığı için bir parçacığın aynı yerde bulunması sorunsalı yanlış ifade edilmektedir. Fizik olarak farklı bir yerde bulunan maddeler tek bir maddeyi anlatmaktan çok denklik yasası ile açıklanır. Yani parçacığımız X ise eğer varsa paralelindeki parçacık Y olur. Hologram yapıda olduğu kabul edilse de bu parçacığın bulunması değil Sadece yansımadan ibaret olması gerekir. Kuantuma göre Zaman ve hız evrendeki en temel bileşenler olarak addedilmektedir. Oysa zaman, mekan ve hız bu evrende kuantumun boyutsal bir düzleminden ibarettir. Yani aynı anda farklı yerde bulunulması zamansal bir boyut ile alakalı olabilir. Zamansız bir boyutta olağan gibi görünse de bu defa da parçacık ilkesine göre denklik kuramı engel görülmektedir.
    Ömer Ayaydın 15 Temmuz 2016
    Einstain yanılıyor olabilir
    Volkan Karakurt 29 Temmuz 2016
    Einstein gibi evrenin nasıl bir şey olduğunu algılayacak kafa lazım bizde bunun için. :D Sadece parçacığı değil, güneşin konumunun belirli bir yerde olduğuna karar veren biziz. evrende yön diye belirli bir nokta diye bir şey yoktur aslında. Kendi kafamıza göre referanslar oluşturur, o referanslara göre bu şey burda deriz. Greenwhich ne kadar başlangıç noktasıysa o parçacıkta o kadar orda bence...
    Eistein yanılıyor olabilir belki bohr haklıydı
    Volkan Karakurt 29 Temmuz 2016
    zaman boyutsal olarak ele alındığında bence higgs alanı nı ifade eder. parçacık dediğimiz yapı bence 2 boyutlu kütlesi bulunmayan bir oluşum buna enerji katığımızda kuantum alanına göre bu oluşum 3 boyutlu bir evrende var olabiliyor. Higgs bozonuyla kütle kazanıyor, şimdi bunu çift yarık deneyinde düşündüğümüz zaman kütle kazanan elektron yada herhangi bir parçacık yarıktan geçtiği anda gözlemcinin müdahalesi olmadan düzleme düşene kadar 4. boyutta var olabiliyor yani 2 farklı evrenin farklı varyasyonlarda aynı düzlemde bulunduğu an (kedinin ölü ve diri olduğu an) bunu biz fark edemiyoruz çünki fark edersek 3 boyutlu evrenimize çökmüş oluyor olay, bunu parçacığın çift yarıktan geçtilkten sonra bağımsız 2 parçacık gibi hareket etmesi sonucuna bağlıyorum. maddeler kütle olarak değil, hatta madde olarak bile değil alan olarak varlığını sürdürüyor olabilirler buda herşeyin başında aslında 1 boyutta kırılarak oluşan sayısız boyut olduğunu varsayabiliriz. tıpkı ışığın prizmada kırılması gibi, parçacıkların sicim teorisine görede birbirinden bağımsız oldukları halde sanki haberleşme sistemleri varmış gibi hareket etmesi aslında bir temelde alt boyutlardan zaten bir olduklarından kaynaklanabilir diye düşünüyorum.