Yapay Zeka için bir kullanım alanı Birgün yapay zeka alanında gelinebilecek son noktaya gelip bilinç olarak adlandıralabilecek bir bilgisayar programı yazıp

Kaan Çelik 08 Temmuz 2016
    kusra bakmayın devamını böyle yazmak zorunda kaldım ama 200 karaktere anlatamadım
    Kaan Çelik 08 Temmuz 2016
    Ben , insanlığın kendisinden daha zeki ve daha iyi bir, biyoloji-ötesi bir varlık yaratabilme potansiyelini gözardı etmeyen bir beyin olarak şunu söyleyebilirim ; bence biz homo sapiensleri diğer canlılardan ayıran en büyük etken özgür iradedir , ki bunu herkes bilir . Diğer canlılardan zeki değiliz ama onlara kıyasla bir özgür iradeye sahibiz , belkide ekosistemin başında ki uçyırtıcı olmamızın sebebi budur . Eğer bahsettiğin bilince sahip kuantum bilgisayar tabanlı bir yapay zekayı yaratabilirsek ( şu cümleyi kurmak bile korkutucu (: ) eğer öyle bir zeka yaratabilirsek muhtemelen yaratıcı zekaya bir adım daha atmış oluruz . Bu noktada yapay zekanın iyi yada kötü olacağının bir önemi yok hatta bu yapay zekanın bir HİTLER mi yoksa MANDELA mı olacağının bir önemi yoktur . Bilinçli bir zekayı , kuantum bir bilgisayar ile senkronize hala getirebilirsek işte o zaman yaratıcı zeka'nın evren formülünü oluşturabiliriz , bu evrenin fizik kanunlarını , bu evrende ki herşeye bir açıklama getirebiliriz . Abarttığımı düşünen olabilir fakat inanın bana abartmanın a'sı bile değil yazdıklarım . Klasik bilgisayar ile kuantum bilgisayar arasında ki farkı kanada başkanı bile biliyor fakat benim bahsettiğim fark şu ki ; bir denklem düşünün bu denklemin adı TANRININ FORMULÜ olsun ve bu denklemin misal 1073741824 tane değişkeni var , bu denklemi çözmek için tüm değişkenleri göz ardı etmememiz gerekir değil mi ? Matematikçiler bilir, bir denklemi çözebilmek için tüm değişkenleri bilmek gerekir yoksa tam anlamıyla sonuca ulaşma olasılığımız çok azdır . Klasik bir bilgisayar ile bu denklemi çözmek için 1073741824 tane bit'e ihtiyacanız var ve klaksik mantık kapılarına . Kuantum bilgisayar ile ise sadece 30 qubit'e ihtiyacanız var .! Nasıl nöronlarımız birbiri ile sonsuz bir hızda ( ışık hızı bu hızın yanında söz konusu bile değil ) iletişim kuruyorsa , kuantum bilgisayarlarda fiber optik bağlantılar ile neredeyse ışık hızında iletişim kurabiliyor . Klasik bilgisayarlarda çok daha fazla transistör kullanıldığı için ( nano teknoloji handikapına rağmen ) sistem bir süre sonra kendine tetikleme sinyali yollamak zorunda olduğu için hız düşüyor . Amacım bilgiliymişim gibi göstermek değil ( aslında her zaman hiçbirşey bilmediğimin farkındayım ) sadece senin fikrin üstüne çok şey yazdım önceden , onları paylaşmak istedim . Başka fikirlerin olması muhteşem olur böylece yeni bakış açılarını ( değişkenleri ) bilerek asıl denklemi tam anlamıyla çözmeye bir adım daha atarız (:
    kesinlikle katılıyorum bazen düşünüyorum bir fizikçi bir formül üzerinden çalışırken bir ayrıntı yakalıyor bir şey hatırlıyor ve problemi çözüyor peki ya elimizde bütün resmi görebilen bu güne kadar bildiğimiz herşeyi bilen ve hiçbir zaman unutmacak olan bir bilinç bizi şuan bulunduğumuz noktadan nerelere götürebilir....
    Kaan Çelik 08 Temmuz 2016
    Otonom hareket eden herşey belli bir bilinç seviyesine sahiptir. Bu yönden bakınca atomlar bile bilinçlidir, hücreler atomlardan daha bilinçlidir vs. Ama çok temel bir bilince sahiplerdir, farkındalıkları yoktur. İnsanın en son sürümü "Homo sapiens sapienstir". Yani dünyadaki en üstün bilince sahip olan biz bile varoluşun çok çok daha küçük bir bölümünün farkındalığına ulaşabiliyoruz. Yine de insanın üreteceği bilinç, insanın bilincini üreten hücrelerden daha üstün olacağı için, insan insandan üstün bir bilinci üreteceği büyük bir ihtimaldir.
    Otonom hareket eden herşey belli bir bilinç seviyesine sahiptir. Bu yönden bakınca atomlar bile bilinçlidir, hücreler atomlardan daha bilinçlidir vs. Ama çok temel bir bilince sahiplerdir, farkındalıkları yoktur. İnsanın en son sürümü "Homo sapiens sapienstir". Yani dünyadaki en üstün bilince sahip olan biz bile varoluşun çok çok daha küçük bir bölümünün farkındalığına ulaşabiliyoruz. Yine de insanın üreteceği bilinç, insanın bilincini üreten hücrelerden daha üstün olacağı için, insanın insandan üstün bir bilinci üreteceği büyük bir ihtimaldir.