Dejavu nedir?

• +1
    sicim teorisine bakılırsa paralel evrenlerde yaşayan bizim gölgelerimiz ile aynı düzen içinde yaşıyoruz Hawking yaşadığımız dejavu duygusunun sebebini farklı evrenlerdeki gölgelerimizin biri o anı yaşamıştır ve bizim onlar ile etkileşim içinde olmamızdan dolayı bizde o anı daha sonra yaşararken dejavu oluyoruz demiştir. Size göre...
  • +1
    Beynin sağ lobunun sol lobtan milisaniye zaman farkı ile çalışması sonucu oluşan bir durum . Beynin sağ lobu bir olayı sol loba göre geç algıladığında , geç algılayan lob daha önceden yaşamışlık yanılgısına girebiliyor . Yani biyolojik bir senkronize olma sorunu demek yanlış olmaz .
    Hawkınge bu '' kuantum dolanıklığı '' hakkındaki paralel evren teorisine pek sıcak bakamıyorum açıkcası.
    Tamam, iyi, hoş da neden sürekli olmuyor bu durum?
    Ahmet Tunç 05 Temmuz 2016
    Çünkü, bu duruma sebebiyet veren şey genetik yada sistematik birşey değil . Bunu her insan ömründe belkide 1 kez yaşıyor, çünkü beyinlerimiz hayatımızın her anında % 100 ' ünü veremiyor . Bir olayı bazen tüm kapasitemizle algılayamıyoruz çünkü beynimizin çok hassas bir biyoloji ritmi var . Eğer standart ritmin dışında iken bir olayı algılamaya çalışırsan dejavuda dahil birçok nöral ve sinirsel sorun ile karşı kaşıya kalırısın .
    Bunu biraz daha deşmem gerekiyor sanırım.
    Ahmet Tunç 05 Temmuz 2016
    jame vu mekanizması nasıl işliyor kemal gocmen?
    ozan konar 07 Temmuz 2016