• +2

    Evrenin dışında ne olabilir?

    Çağatay Açıkgöz 03 Temmuz 2016
  • -4
    cennet,cehennem falan olabilir yani
    Büşra Aytaç 03 Temmuz 2016
  • -1
    vakum diye dusunuyorum
    Drnaz T-va 03 Temmuz 2016
  • +1
    Tetiklenmeyi bekleyen başka bir evren yada VIP bir konumdan evreni izleyen bir yaratıcı zeka veya aklımızın alamayacağı bir noktada evrensel ırkların teknolojilerini tanıttığı kozmik bir festival yada çılgın bir tanrı yada manyak bir tanrı yada hologram bir evrenin işleyişini izleyen medeniyetler . Milyonlarca olasılık vede milyonlarca senaryo var .
  • +1
    Kemal Göçmen; yorumunda tanrıyı bir madde olarak ele almışsın, tanrının bir madde olduğunu mu düşünüyorsun?
    Çağatay Açıkgöz 03 Temmuz 2016
  • -1
    Tanrının ne olduğu hakkında düşünmek bana mantıklı gelmiyor çünkü ne olduğu yada ne olmadığının benim düşünce sistemimin ve ahlak yasalarımın üzerinde bir etkisi yoktur . Yani madde , enerji , sihir her ne ise beni etkilemez o yüzden o konu hakkında sadece olasılıkları dile getirmek daha kabul edilebilir.
  • +1
    Kemal Göçmen; suyun formülünü bilmekte bizi etkilemez ama yaşam kaynağı, tanrıda onu yaratan zat yani bilmek istediğimiz için araştırıyoruz ya zaten ya da araştırmayıp formulünü bilmediğimiz şeyi içmeye devam edebiliriz.
    Çağatay Açıkgöz 03 Temmuz 2016
  • -1
    Araştırmak dna mızda var fakat burda demek istediğim kendine tatmin edici cevaplar mı verdiğin yoksa doğru ve sorulması gereken soruları mı sorduğundur. Misal sen belirli bir olguyu bilim ,felsef ve mantık yolu ile açıklamaya çalışırken ve bir yerde tıkandın ve tüm insanlığın tarih boyunca dediği gibi '' yücesin '' dedin işte demek istediğim bazı insanlar sadece yücesin deyip bırakmazlar bazı insanların yaratıcı zekalarını kullanıp ileriye giderler . Yani kafanda bir perde var ise ; o perde inanç , bilim , felsefe , tanrı farketmez o perde senin gerçekleri değilde görmek istediklerini görmeni sağlıyorsa işte o zaman yaratıcı zekan ölüyor . Tüm perspektiflerden bakmak için tüm bakış açılarını yoksaymamız gerekir bazen . Yani bazen zihnimizi açıp , gerçeklerimizi değiştirmemiz gerekir ki bu kolay birşey değildir . İşte metafizksel bir varlığın beni etkilemez dememden kastım buydu . Benim için inanç sisteminin doğru yada yanlış olması yada metafiziksel birşeyin varlığı yada yokluğu benim hayatıma vede bakış açılarıma etki etmedi. Umarım kendimi doğru ifade edebilmişimdir. (:
  • 0
    Kemal Göçmen; anladım kardeşim ve senin gibi düşünüyorum fakat merak işte ne yapacaksın :)
    Çağatay Açıkgöz 03 Temmuz 2016
  • +1
    anlıyorum (: bide bana sor ya (:
  • 0
    Bir Başka Teoriye göre bizim yansımamız olan başka evrenler :)
    Halil Brain 03 Temmuz 2016
  • +3
    Eğer evrenin dışı diye bir şey varsa, 3 boyutlu olmayacağı aşikar.Ve bildiğimiz Fizik yasalarının işlemediği farklı bir katman olur ancak. Aksi takdirde, zaten evrenin devamı olacaktır, dışı değil.
    Devrimci Hareket 03 Temmuz 2016
  • +1
    Evrenin içine genişleyebildiği bir doku. Evrenin dokusuna dönüşebilen bir şey. Belki de evrendeki boşluğu oluşturan maddeyi neyin oluşturduğunu bulsak, evrenin dışını oluşturan yani evrenin adeta yutarak kendisine dönüştürebildiği o üst-evrenin de dokusunu bulabiliriz.
    Emin Akben 03 Temmuz 2016
  • 0
    Ahmet Tunç; ben diyorum ki aynı yasalar olacaksa yaratıcı neden benzer evrenler yaratıp farklı yere koysun ki? bunu benim mantığım almadı yani devrimci hareketin dediği gibi dıştaki evren bu evrenin bir kısımı olabilir .
    Çağatay Açıkgöz 05 Temmuz 2016
  • +1
    Evreni o noktada Dünya gibi düşün. Dünya'nın dışında bir boşluk var. Bu boşluğa göz gezdirince farklı evrenler gözüne çarpar. Hatta yıldızlar. Burda yıldız paralel evrenler olabilirken, gezegenler ise bizim ki gibi farklı evrenler olabilir.

    Bu evrenler de bizim fizik yasalarımızın geçerli olması sadece olasıdır.
    Ahmet Tunç 03 Temmuz 2016
  • 0
    Devrimci Hareket; "evrenin devamı olacak ve fizik yasaları işlemeyecek" burada çelişki var gibi yani fizik yasası işlemezse devamı zaten olamaz çünkü zaman yok
    Çağatay Açıkgöz 03 Temmuz 2016
  • +1
    Zaman yok değil.
    Zaman var ama insanlar bunu kullanamıyor.
    Evrende bi düz Zaman ve Bi ters Zaman kavramı var diye düşünüyorum.bunlar birbiri ile etkileşim halinde devam ederken diğer boyutlarda kendilerini gösteriyor.
    Bizim göremediğimiz çok şey var o yüzden beklicez şu uzaylıları :D
    kratson 04 Temmuz 2016
  • 0
    kratson; zaman devam etmez işte zaman yaratıldı ve duruyor sadece biz onu yaşıyoruz ve sen galiba beni yanlış anladın
    Çağatay Açıkgöz 04 Temmuz 2016
  • 0
    Çağatay Açıkgöz: Kardeşim "Devrimci Hareket" fizik yasaları işlemez dememiş bizim bildiğimiz yasalar işlemez demiş. Tabi bu da yanlış. Aynı yasalar olabilir. Asla aynı olamaz diye bir kaide yok.

    Zaman kişiye göree değişir. Örneğin ışık hızındaki kişi -olasılıksız- 10 yıl boyunca doğrusal hareket ederken, Dünya'dan bize bakanlar için 10.000 yıl geçmiş olur. Zaman ilerlemez biz zamanı yaşarız.
    Ahmet Tunç 04 Temmuz 2016
  • 0
    Ahmet Tunç; aynı şeyi diyoruz fakat fizik yasları aynı olacaksa neden evrenin dışı olsun ki?
    Çağatay Açıkgöz 04 Temmuz 2016
  • 0
    Aynı Fizik yasaları varsa, evrenin dışı diyemeyiz. Evrenin bir parçası deriz. Söylemek istediğimi bir örnekle açıklayayım. Kuantum Fiziğinin yasaları ile ( Mikro Fiziğin yasaları ile) Makro Fiziğin yasaları nasıl tam olarak örtüşmüyorsa ve Makro Fizik, Mikro Fiziği kapsamasına rağmen, aynı yasalara tabi değillerse; evreni kapsayan daha büyük bir katmanda, farklı Fizik yasaları olabilir. Bizi de kapsar, ama daha başka Fizik yasalarına sahip olabilir.
    Devrimci Hareket 05 Temmuz 2016
  • 0
    Aynı Fizik yasaları varsa, evrenin dışı diyemeyiz. Evrenin bir parçası deriz. Söylemek istediğimi bir örnekle açıklayayım. Kuantum Fiziğinin yasaları ile ( Mikro Fiziğin yasaları ile) Makro Fiziğin yasaları nasıl tam olarak örtüşmüyorsa ve Makro Fizik ile Mikro Fizik aynı evrende aynı yasalara tabi değillerse; evreni kapsayan daha büyük bir katmanda, daha farklı Fizik yasaları olabilir. Bizi de kapsayan, ama daha başka Fizik yasalarına sahip bir katman olabilir.
    Devrimci Hareket 05 Temmuz 2016
  • +1
    Çağatay Açıkgöz kardeşim sorunu tam anlamadım. Evrenimizde en az iki durumda farklı fizik yasaları işliyor. Karadeliklerde ve atom altında... Farklı evrenden tam olarak ne anlıyorsun? O farklı evrenlerde bizim olmamız gerekmez.
    Ahmet Tunç 05 Temmuz 2016
  • +1
    Ayrıca paralel evrenlerin temasından yeni evrenler ortaya çıkıyorsa ve bizim evrenimizde bu şekilde oluşuyorsa iki aynı özellikli evrenden yeni ve farklı fizik kuralları ile şekillenen evrenler nasıl ortaya çıkabilir ? bence diğer boyutlarda da aynı kurallar geçerli olabilir.
    Ahmet Tunç 05 Temmuz 2016
  • 0
    Ahmet Tunç; ben diyorum ki aynı yasalar olacaksa yaratıcı neden benzer evrenler yaratıp farklı yere koysun ki? bunu benim mantığım almadı yani devrimci hareketin dediği gibi dıştaki evren bu evrenin bir kısımı olabilir
    Çağatay Açıkgöz 05 Temmuz 2016
  • +1
    Sivas köfte
    Arif Hikmet Saydan 15 Temmuz 2016
  • +1
    Evrenin dışında yaşam varsa ve inekle koyun ikilisinin yayılacağı muhteşem çayırlarda varsa zeki canlıların bunu fırsata çevirmesi olasılığı çok yüksek olur.
    Abdullah Saydan 15 Temmuz 2016
  • +1
    Yani sivas köfte kaçınılmaz son
    Abdullah Saydan 15 Temmuz 2016
  • 0
    Yani sivas köfte kaçınılmaz son
    Abdullah Saydan 15 Temmuz 2016
  • 0
    Yani sivas köfte kaçınılmaz son
    Abdullah Saydan 15 Temmuz 2016
  • 0
    Hamburger olacak degil ya
    Arif Hikmet Saydan 15 Temmuz 2016
  • +1
    Evren denilen yer insanlığın ilk zamanlarında çinliler için çin kadar, ingilizler için britanya kadardı onlarda evrenin dışını merak etmiştir. Yani evrenin dışına gidip orayı keşfettiğimizde orası da evren olur sanırım.. :)
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap