Dünya bir karadelik olsaydı Hangi gezegen ve uyduları etkilerdi ?

YinYang 30 Haziran 2016
    Dünya şu anki kütlesi ile bir karadeliğe dönüşseydi Ay dahi etkilenmezdi bundan.
    Mustafa Okat 01 Temmuz 2016
  • +1
    Olay ufkuna kadar yaklaşmadığın sürece maruz kaldığın çekim kuvveti yıldızlarınkinden daha farklı olmayacağı söyleniyor. Tabi bizim güneş sistemimizin çapından çok daha büyük karadelikler var ama dünya karadelik olsaydı elbette ay bundan etkilenirdi. Yörüngesi zamanla daha çok eliptik olmaya başlar ve zamanla karadelik tarafından yokedilirdi. Daha büyük ölçekte tüm gezegenlerin yörüngeleri "zamanla" değişir ve bu yeni kuvvete uyum sağlayacak bir yörüngeye geçer ya da çarpışmalar sonucunda yok olurlardı.
    Vide supra 01 Temmuz 2016
  • +1
    not: Dünya boyutunda bir karadeliği kastetmekteyim, dünya kütlesinde bir karadelik konusunda Mustafayla aynı düşünüyorum.
    Vide supra 01 Temmuz 2016
    Mustafa Okat... Dünya şu anki kütlesi ile karadeliğe dönüşemez.
    Çağatay Açıkgöz 01 Temmuz 2016
    Dünya şu anki kütlesi ile karadeliğe dönüşemez.
    Çağatay Açıkgöz 01 Temmuz 2016
    dünya şu an karadeliğe bir şekilde dönüşse kütle çekiminde hiç bir değişme olmaz. Ay olduğu yörüngede dönmeye devam eder mesela. Bir karadeliğin kütleçekimi kendi içine çökmeden yani yıldızkende aynıydı. Fakat karadelik halinde çok küçük olduğu için aynı miktardaki kütlenin tamamına çok daha fazla yaklaşabiliyorsun. Halbuki yıldızken devasa bir boyutta olduğu için, yaklaşabileceğin son nokta olan yüzeyine dahi değmiş olsan bu devasa yıldızın diğer ucu sana o kadar uzak olurdu ki kütleçekimin etkisi neredeyse hiç kalmaz böylece sen bu yıldızın sadece bir kısmının kütleçekimine maruz kalırdın. Ama karadelik halindeyken artık tamamı senin burnunun dibinde oluyor.
    Emin Akben 01 Temmuz 2016
    @Emin AKBEN; Güzel bir noktaya değindiniz. Kütleçekim kuvveti uzaklığın karesi ile ters orantılıdır. Kütleye haddinden fazla yaklaşabiliyorsunuz. Ayrıca kütle sıkışmış olduğu için yoğunluk da büyüyor.
    Mustafa Okat 01 Temmuz 2016