• -5

Kutsal kitaplarda yazılan Tanrı Tanımı ile Evren arasındaki benzerlik . Tanrı Kavramı ile Evren bağdaştırılabilir mi?

James Summer Grey 22 Haziran 2016
  • -1
    Burası bilim sitesi.
    Cengiz 22 Haziran 2016
  • -2
    Beyinler şavsın isterdim dostum ama silahsız gelmişsin burda sorulan soru din temeli üzerine sorulan bir soru değil . Kavram kesişme noktası . burası bilim sitesi değil bir portal öncelikle portalın bu bölümüde beyin fırtınası için açık kullanıcılara özğür fikir ve görüş belirtebilecekleri sosyal bir platform burda sana allah ne diye sormuyoruz kavramlar arasındaki benzerlik bağdaştırlabilirmi diye soruyoruz . Öncelikle saygı duyarak cevap ver saygı duymadan insalara itamlar veya yüklemler yapma . Yorum yapmak yada mantığını kullanmak zorunda değilsin . @cengiz
    James Summer Grey 22 Haziran 2016
    Bilimin uzanamadığı yerlerde insan evreni felsefe ve din kullanarak anlamaya, anlamlandırmaya çalışır. Bu yüzden felsefe ve din gibi kavramları bilimsel tartışmalardan direkt soyutlamamak gerekir.

Üstelik adı Beyin Fırtınası olan bir platformda, bilimsel bilgi sahibi insanların olaylara felsefik bakış açısını da bir insan merak edebilir. Bunda yadırganacak bir şey yok.

Meraklı bir insan düşünür. Bilimsel düşünür, felsefik düşünür, dini düşünür. Düşünelim arkadaşlar. Yadırgayarak düşünmekten vaz geçmeyelim.
    Cihan Şenyüz 22 Haziran 2016
    Evren ve özellikleri, Tanrı'yı tanımlamak için çok yetersiz. Tanrı kavramı, evrenin de çok üstünde bir kavram. Belki , en fazla olsa olsa bir başka ismi (sıfatı) olur. Gene de O'nu kavramsal olarak tanımlamaya yetmez. Bu açıdan bakınca bir bağdaştırılabilirlik var. Ama bence çok yetersiz.

Bazen olanı, olduğu gibi kabul etmek, daha rahatlatıcı ve zihinsel enerji tasarrufu sağlayıcı olur.
    Bu sorudan önce, insanın cevaplaması gereken ve olgunlaşmasını sağlayacak çok konu var öncelikte...