evren genişliyorsa neden dünyanın dönüş hızı değişmiyor?

Ep 04 Haziran 2016
    Neden değişsin?
    Ahmet Kalkan 05 Haziran 2016
  • +1
    Nasıl bir ilinti kurdunuz açıklarsanız, biz de fikir veya bilgi beyan edebiliriz.
    Cihan Şenyüz 05 Haziran 2016
  • -2
    genişledikçe güneşten de uzaklaşması gerektiğini düşünmüştüm
    Ep 05 Haziran 2016
  • +2
    Aralarındaki kütle çekim birbirlerinden uzaklaşmalarını engelliyor. Düşündüğünüz gibi olsaydı zamanında yıldızlar parlayamazdı çünkü evrenin genişlemesinden ötürü madde yoğunlaşamaz, sürekli seyrelirdi (üstelik ilk yıldızlar zamanında evren daha hızlı büyüyor sanıyorum).
    Cihan Şenyüz 05 Haziran 2016
    peki saçma olabilir ama kütle çekimini dengeleyici bir kuvvet olması da gerekmez mi dünyanın sürekli güneşe çekilmesini engelleyen
    Ep 06 Haziran 2016
  • +2
    Gezegenlerin dönüş hızı ile kütle çekim kuvveti(güneşin)dengelenir.Dünya dönerken kütleçekim kuvveti onu yörüngede tutar.Merkezkaç kuvvetidir bu
    Mr.Physics 06 Haziran 2016
  • +1
    Evrenin genişlemesinin dünyanın dönüş hzından ziyade Işık hızının ve dolayısı ile Evrensel zamanın değerlerine etki ettiğini düşünüyorum. Işık Uzay-Zamanda hareket eden bir enerji türüdür. İlerlemek için Uzay-zaman dokusunu kullanır, Evrenin genişlemesi Uzay zaman dokusunu seyreltir, dolayısı ile Evrensel sabitler ve ışık hızı değişir, Bu durumda zamanda aynı hızla akmaz, bu sebeple Evrenin yaşının yaklaşık 14 milyar yıl olduğunu düşünmüyorum.
    Murat ÇAĞLIYAN 07 Haziran 2016
    Mesela çelikten imal edilmiş bir cetvelle çelik bir çubuğun boyunu ölçmeye çalıştığınızı düşünün. Hava soğusa da ısınsa da çubuğun boyunu aynı ölçersiniz. Oysa çubuk genleşmektedir. Ancak referans alabileceğimiz şey de aynı oranda genleşiyor. Bu yüzden şayet öyle bir şey oluyorsa bile bunu anlayamayız. Zira referans için kullandığımız her şey bundan etkileniyor.
    Mustafa Okat 08 Haziran 2016
    Murat Çağlıyan'ın görüşünü kısmen paylaşıyorum. (Işık ve evrenin yaşı hakkındaki yaklaşımları) ... Evren genişlemesinin,sabitleri üzerindeki etkisini ölçümleyeceğimiz, bağımsız bir referans olmadığı için bilemiyorum. Mesela bu durumda, evrensel genişlemeden dolayı, kütlenin uzay-zaman dokusunda oluşturduğu bükme/çökme sabiti olan altın oran (varsayımdır) ve pi sayılarının değişmesi gerekir.

Uzay dokusunun seyrelme konusunda ise farklı düşünüyorum. Eğer ortamı dolduranın enerji olduğunu varsayarsak, birim başına enerji yoğunluğu azalırken, mevcut birimdeki enerjinin hızı arttığı için (fotondaki gibi kütlesiz momentum), ortalamada yoğunluk sabit kalır gibi geliyor.
    @Murat Çağlıyan'ın görüşünü kısmen paylaşıyorum. (Işık ve evrenin yaşı hakkındaki yaklaşımları) ... Evren genişlemesinin,sabitleri üzerindeki etkisini ölçümleyeceğimiz, bağımsız bir referans olmadığı için (@ Mustafa Okat) bilemiyorum.

BENCE,
    Mesela bu durumda, evrensel genişlemeden dolayı, kütlenin uzay-zaman dokusunda oluşturduğu açısal sabiti "altın oran (varsayımdır)" ve çökme/bükülme sabiti "pi" sayılarının değişmesi gerekir. (belkide sürekli değiştikleri için, sürekliler :-)

• +1
    Ne Dünya, ne güneş sistemi, ne de Samanyolu genişlemektedir. Bu nesneler kütleçekimi etkisinin altında oluşmuş ve birbirlerinden uzaklaşmayı bırakmışlardır. Kütleçekimi, gökadaları da gruplar ve kümeler halinde bir arada tutmaktadır. Asıl olarak, evrende birbirinden uzaklaşanlar gökada grupları ve kümeleridir.İşte bu sebeple DÜNYANIN DÖNÜŞ HIZI VS. DEĞİŞECEĞİNİ DÜŞÜNMÜYORUM . DEĞİŞEN TEK ŞEY GÖK CİSİMLERİ ARASINDAKİ UZAKLIK O DA KONTROLLÜ BİR ŞEKİLDE
    yağmur aygün 14 Haziran 2016
    Evren her 1 ışık yılında yaklaşık 22 kilometre genişler. Yani dünya ile güneş arasındaki mesafe o kadar yavaş genişliyor ki hiçbir şey hissetmiyoruz. Aslında hissedebilmemiz için milyonlarca yıl geçmeli.
    Evren her 1 ışıkyılı için saniyede yaklaşık 20 kilometre genişler. Güneş dünya arası 150 milyon kilometre yaklaşık. 1 ışık yılıysa 9,4 trilyon kilometre sanırım. Yani genişleme plutonu bile hissedilir biçimde etkilemiyor
    Evren genişleme sürecini ele almışsınız, ancak bunu gezenlere bağlayabilmeniz için öncelikle hangi evren modeli üzerinde durduğunuzu belirtmeniz gerekir. Sarmal teorisine göre evren bazı arkadaşların söylediği gibi genişlerken diğer gezekenler çok az miktarda etkilenecektir. Ancak balon modelinde sanıldığı gibi olmayacak gezenlerin birbirinden uzaklaşması göz ardı edilebilir noktada olacaktır. Buna karşın evren şişmesi sanıldığı gibi sürmüyor olabilirde durmuş, büzülüyor ya da şişiyor bilim hala kesin bir cevap bulmuş değil. Alınan kızıl ötesi ışınlar, en güçlü teleskoplara bile onlarca ışık yılı süresince ulaşmakta. Kısacası bizim bildiğimiz herşey insanlık tarihinden daha eski olabilir... Öyle 10 yıl önce pek de üstünde durulmayan iç içe evren modeli bu gün en gözde konulardan biri ki bu pek çok düşünceyi değiştirebilir de...
    celal 19 Haziran 2016
    evet evren genişliyor evet ama dünyanın dönme hızını etkilemez ki dünya hala aynı özelliklre sahip
    esra içaçan 21 Haziran 2016
    Öncelikle dünya kendi ve güneş etrafında döner. Güneş sistemi Samanyolu Gökadasında hareket halindedir. Samanyolu Gökadsı da saatte yaklışık 300 bin km hızla hareket halinde yol almaktadır. Bunun ilerde kıyamet şeklinde denildiği Andromedia Gökadsına uzun bir zaman sonra (belli bir Işık yıllı ) çarpışacağı düşünülüyor. Her iki gökada da bulunan karadeliklerin birleşeceği ve adalardaki çoğu gezegeni yutacağı ön görülüyor. Tabi ondan önce güneş bir kırmızı deve dönüşüp hayatı yok etmese...

Öte yandan dünyanın dünme hızı genişlemeden çok merkezcil kuvvet dediğimiz çekim kuvveti etkiliyor. Sürtünme kuvveti dünyanın dönme hızını ters yönde etki eder ve dünyanın yavaşlamasına neden olur. Bu edenle dünyanın dünüş hızının yaklaşık bir saniye gerilediği tahmin ediliyor.

Genişlmeye gelince Evren genişlerken öz kütle değişmemekte bu bize çekim kuvvetinin de değişmediği anlamına gelmektedir. Kahinatın yoğunluğunun değişmesi mezkezcil kuvvetinin değişmesine neden olur ki bu evrenin hızlıca değılmasına ya da içine çökmesine neden olur.
    İşte bu nedenle genişle merkezcil kuvveti değiştirmemektedir. Bu ancak büzülmeden sonra olabilecek bir durum olur..
    celal 22 Haziran 2016

Öte yandan dünyanın dönme hızı genişlemeden çok merkezcil kuvvet dediğimiz çekim kuvveti etkiliyor. Sürtünme kuvveti dünyanın dönme hızını ters yönde etki eder ve dünyanın yavaşlamasına neden olur. Bu edenle dünyanın dünüş hızının yaklaşık bir saniye gerilediği tahmin ediliyor.

celal 22 Haziran 2016