• 0

    Bilim Dünyasını görüş ayrılığına sokan ve Darwin'in ortaya attığı Evrim Teorisi gerçek midir? nasıl açıklanabilir?

    Doğukan Göker 19 Ocak 2014
  • 0
    Dünyanın güneş etrafında döndüğü nasıl bir bilimsel gerçek ise evrimde o kadar gerçektir. Eğer tarafsız bilim organlarından araştırma yaparsanız nasıl açıklandığını göreceksiniz.
    Muhammed Bozar 20 Ocak 2014
  • 0
    Evrim açıklanabilir ise neden hala Bilim Dünyasında, Bilim adamlarının yarısı bu Teoriye karşı çıkılıyor?
    Doğukan Göker 20 Ocak 2014
  • 0
    Fikriniz için teşekkür ederim, burada size katılıyorum.
    Doğukan Göker 24 Ocak 2014
  • 0
    Can kavramını hiç bir biyolog hakkıyla açıklayamamıştır.Zaten maddenin var oluşu konusunda kesin bilgiye varamayan bilim insanları can denen şeyi anlayamamıştır.Biyolojiyle ilgili çok bilgim olmasa da evrime ihtimal vermiyorum.Sonuç sebep gerektirir her zaman.Can varsa can verende vardır.
    Onur ARI 22 Ocak 2014
  • 0
    Peki bu Evrim Teorisi ne zaman kesin bir sonuca ulaşabilir? bunun hakkında bir fikriniz var mı?
    Doğukan Göker 23 Ocak 2014
  • 0
    Evrim konusunda kesin sonuca ulaşmanın tek ihtimali 4-4.5 milyar ışık yılı uzaklığa bir kanal vasıtasıyla gidip dünyanın o zaman ki görüntülerine bakmaktır bana göre.Bu şimdilik pek mümkün görünmüyor.Darwin'in evrim teorisi mantıklı gibi görünse de türlerin yok oluşunu çok güzel izah etmesine rağmen,yeni türlerin var oluşu konusunda çok yeterli açıklama yapamamıştır.Tür içi varyasyonlardan apayrı bir takım türemesi çok akla yatkın değildir.Bahsettiğim geriye bakış olmadan insanlar her ispatı boş gerekçelerle reddedebilir,edecektirler de
    Onur ARI 23 Ocak 2014
  • 0
    eğer evrim var ise canlı türü sayısının artmasından sonra azalması gerekirdi ya da mükemmel türe ulaşmak için içgüdüsel bir savaş olmalıydı en gelişmiş tür diğerlerini öldürmeliydi sonuç olarak bunlar henüz yaşanmadı yaşanması zor gibi görünüyor
    ERDEM EMRE 03 Şubat 2014
  • 0
    Bu durum mantıksal olarak doğru
    Doğukan Göker 06 Şubat 2014
  • 0
    dünyadaki diğer canlılara bakarsanız hep doğaya uygun davranıyorlar. doğada yapıcı bir etkinlikleri var hep doğadaki dengeye göre hareket ederler işlevlerini gerçekleştirirler. ama insan yıkıcıdır doğayı mahvediyor. dünyanın oluşması milyar yıllarda gerçekleşirken insan bir kaç bin yılda mahvetmeyi başarıyor. evrim varsa neden insanlarda yapıcı değil yıkıcıdır. ya da yıkıcıysa da neden bunu doğanın dengesine göre yapmıyor?
    melek monis 18 Şubat 2014
  • 0
    Bence bu olay insanı diğer canlılardan ayıran özellik olan düşünme yetisini kötüye kullanımdan kaynaklanıyor..Ayrıca insanoğlu evrendeki herşeyin kendisi için yaratıldığı görüşünü savunarak bir bencillik göstermekte..Evrim de bi nevi buna karşı bi tavır sergiliyor..Sınıflandırma yapılırken merdiven değil de dallanma kullanımı akla yatarsa durum daha anlaşılır olacaktır..
    kübra kendirci 25 Şubat 2014
  • 0
    Evrim teorisi gerçek ise , günümüzde evrim geçirmekte olan bir canlıyı örnek gösterin. milyarlarca yıl önce bu tür bir evrim gerçekleşmiş ise şu anki zamanda da aynı canlı aynı evrimi geçirmeli. Bunu bilimsel olarak kanıtlayın o zaman evrim gerçektir diyebilirsiniz. Ayrıca uzun yıllar önce ortaya atılan ve dört büyük doğa elementinin yanında 5.madde olarak ortaya çıkan şey fizikte 'Esir madde' olarak ortaya çıkıyor. Tabi ki bu düşünce de uzun yıllar fizikçileri birbirine düşürmüştür. Ancak doğru olmadığı kanıtlanmadığı sürece doğru olduğuna itiraz edilemez.
    büşra yılmaz 27 Şubat 2014
  • 0
    Evet, yani ortak fikrimiz Evrim yok mu?
    Doğukan Göker 14 Mart 2014
  • 0
    Ben şöyle söyleyeyim, bence evrimin en güzel iki örneği: dinozorlar ve kuşlar arasındaki bağlantı ile adaptasyondur. Bunların ışığında evrim mantıklı gelmiyor değil aslında. Günümüzde evrim geçiren bir canlının örneğini vermemi bekleyemezsin, çünkü evrim uzun bir zaman diliminde gerçekleşir. Örneğin kuşların ve dinozorların ilk ortaya çıktığı andan beri aralarında yaklaşık 200 milyon yıl hatta daha fazla bir süreç var.
    Aylin Demir 25 Mart 2014
  • 0
    Evrim 'in gerçekliği söz konusu olursa o halde çok uzun zaman dilimi içerisinde gerçekleşir öyle mi?
    Doğukan Göker 25 Mart 2014
  • 0
    Araştırmalarıma göre evet.
    Aylin Demir 29 Mart 2014
  • 0
    Evrim konusunda hiçbir aklı başında bilim adamı karşıt görüşe sahip değil. Evrim ürerken dönüşmek demektir. Ve nasıl ki babanıza benziyor ama tam aynısı değilseniz milyonlarca yıl sonra bu ayrılık öyle noktalara varır ki aynı türden bahsetmek bile zorlaşır. OLaya bu şekilde bakarsanız daha net anlarsınız.
    Evrim mikro organizmalar ve çok hızlı üreyen bazı canlılarda da defalarca gösterilmiştir. Dini propaganda yapanlar bu teoriyi dine aykırı göstermek istemekte ve ortada bir tartışa var havası yaratmak istemektedir. Ancak ortada bir tartışma yoktur.
    başar tanrıken 11 Nisan 2014
  • 0
    Evet haklısınız, aslında Evrim tartışmadan ziyade bir gerçektir ve bunu herkesin kabullenmesi gerekir.
    Doğukan Göker 29 Nisan 2014
  • 0
    sadece tek bir protein nin oluşması için sıralanan dizilim milyon ihtimaller içinden bir tanesi ile gerçeklesirken canlılığın evrim ile açıklanmaya calışılması ve bu ihtimaller zincirine inanmak anlamsız bir fantzi
    mustafa Gözüaçık 04 Mayıs 2014
  • 0
    Evrim bir gerçek olsaydı bunu bütün biyologlar, genetikçiler kabul ederdi. Ayrıca örnek gösterememenizin nedeni evrimin milyonlarca yıllar içinde gerçekleşmesiyse; dünyanın yaşı zaten kaç milyar yıl ki biz böyle bir ihtimalden bahsediyoruz. Ayrıca dünyada milyonlarca yıllık fosiller bulundu da hala ara geçiş canlıları bulunamadı neden dersiniz!? Çünkü bu Darwin'in uydurduğu bir safsatadır ve haliyle insanlara aciz olmak ağır geldiğinden her şeye ilahlık yüklemek daha cazip geliyor. Bizim diğer canlılardan daha uyumsuz olduğumuzu görmeyen yoktur sanırım. İradelerimizi kullanarak mahvetmeye devam ediyoruz.Ayrıca biyolojik olarak maymunlardan daha çok farelere benziyorken ve sadece 4 adet nükleotidten oluştuğumuza göre olasılıklara binaen zaten her canlıyla yaklaşık olarak %20 oranında bir benzerliğimiz oluyor. Ayrıca Kur'an Hz.Muhammed'in uydurması olsaydı Big Bang teorisini ilk olarak o söylemiş olmaz ve nitekim gökyüzünde 7 kat tabakanın bulunduğunu, ayrıca dünyadan başka bir gezegene veya uzaya gitmek için belli bir enerjiye ihtiyaç olduğunu (Kurtulma-Bağlanma enerjisi) ... Bunun örnekleri uzar gider en iyisi mi açıp biraz Kur'an meali okuyup sonradan evrimin gerçekliğinin kesinliğini(!) savununuz, lütfen. Ve benim klasik sorum şudur ki, dil duyularak öğrenilen bir şeydir ve sadece seslerden bu derece düzenli bir sisteme ulaşımalaz.
    Özge Yelek 05 Nisan 2015
  • 0
    Ya lütfen burada güzel bir şekilde bilgi alış verişi yapıyoruz. Kişisel görüşlerimizi paylaşırken saygılı olun biraz. Benim kendi görüşüm de evrim olmuş olabilir fakat bu dinin yokluğuna işaret değildir. Olduysa da belli bir sınırı vardır. Daha sadece klorofilin oluşması bile neredeyse imkansızken mükemmel canlıları tamamen evrime bağlayıp üstelik bunu ahlaki boyutlara taşımayı yanlış buluyorum. Evrim olarak savunduğunuz şey:
    Emin Kartcı 07 Nisan 2015
  • 0
    İnsan hariç diğer tüm canlılar bu gezegenin bir parçasıdır. Fakat Mitolojilerdeki olayların özetini şu şekilde yorumluyorum. Dış sistemlerdeki canlılar bizim atalarımızın evrimini hızlandırarak önce bizi kullandılar, daha sonra (sümer-akad) onların ırkına benzer dönüştürdükleri canlılarla (atalarımızla) birlikte olarak ilk insanı (adamu) ortaya çıkmıştır. Yavaş yavaş bizim başımızdan çekilip dünyayı bize veren ırklar sonrasında bu gezegene insan hükmetmeye başlamıştır. Belki gitmelerinin sebebi bizi deney faresi olarak kullanmaları. Çok tanrı dedikleri olay bu. Fakat diğer tüm canlılar evrimin bir parçası olduğu için hareket ve dünya üzerindeki özellik ve davranışları DNA yolu ile aktarılırken, biz insanlar sanki kırma ve mutasyon bir hayvan gibi, doğadaki yerimizi bulamayıp, onlar gibi bir düzen kurmaktansa tanrıyı oynamaya çalışıyoruz. Bir pitbulun tatlılığı ve hırçınlığı gibi düşünün bunu. Biz kırmayız ve evrim üzerimizde daha yeni yeni etkisini gösteriyor. Fakat biz yeterince içgüdü ve evrimsel kalıntıya sahip olamadığımızdan hislerden çok düşüncelerin mahkumu oluyoruz. Nearndanteller doğayla barışık yaşarken, homosaphiens neden insanları kurban edecek ainler yapıyordu?
    Anzkam Wolf 30 Nisan 2015
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.
İSTATİSTİKLER

4.632 soru

27.430 cevap

30.087 kullanıcı

Giriş Yap