evrenin bilinen yaşı 13,5 yıl olduğu söyleniyor. Bu 13,5 milyar yıl içindeki her bir yıl dünyanın kendi ekseni etrafında 1 tur dönmesi suretiyle günümüzde geçen süreden mi oluşuyor?

tarık srn 25 Mayıs 2016
    Günümüzdeki Güneş Etrafındaki bir tam tur dönüşümüz bir yıl olarak kabul ediliyor. Süreyi ifade etmek için bunu referans alıyoruz. Tıpkı Işık Yılı tabirimiz gibi. Işığın boşlukta 1 yıl boyunca aldığı yolu referans alıyoruz.
    Mustafa Okat 25 Mayıs 2016
    Evet.Bahsettiğin ölçüm Dünya Zamanı yani bizim zamanımızla yapılmıştır.
    Zafer Kaan Karan 26 Mayıs 2016
    Evrenbilimiciler evrenin yasını bulmak icin önce şöyle bir yaklasım sergilediler.Dediler ki bizim içinde bulunduğumuz samayolu galaksisinde yakalaşık olarak 200 milyar yıldız var.Evrenimizde de kaba bir hesaplama ile 200 milyar galaksinin varliğı biliniyor.Bu galaksiler arasındaki uzaklık bilinir ve galaksilerin birbirinden uzaklasma hızları da bulunursa evrenimizin kaç yasında olduğu bulunabir.
    Gercekten sürdürülen bir seri gözlemler, arastırmalar yapay uydulardan elede edilen en saglıklı veriler sonucunda şu değerler elde edlidi.
    Önce iki galaksi arasındaki urtalama uzaklık hesaplandı.:4.6×10^26 cm
    Daha sonra da galaksilerin birbirinden uzalaşma hızları bulundu:10^9 cm/sn.
    Bundan sonra 4.6×10^26/10^9=4.6×10^17 sn.bu kadar saniye tam 15 milyar yıl demek.
    Ancak sonradan yapılan daha duyarlı gözlemler sonucu bu değerde ufak sapmalar yapıldı.
    Ve 1.5 milyar öne çeklilerek evrenin yasının 13.5 milyar yıl olduğu kesinlesti.Yani evet saniyeler yıla çevrilerek evrenin yaşı hesaplandı.
    Fizikist 26 Mayıs 2016
    cevaplar için teşekkür ederim.
    tarık srn 26 Mayıs 2016
    Necmi Tüfek,sizde takdir edersiniz ki yukarıda paylaştığım sabite ve rakamlar bana ait değil.2010 tarihli bir fizik kitabından alınmıştır.Hesaplama sisteminin doğluluğunu sınama yoluna gittiğinize göre sanırım ortada yanlış giden bir şeyler var.Paylaşıp beni de bilgilendirirseniz çok sevineceğim.
    Fizikist 27 Mayıs 2016
    Necmi Tüfek,korkuttunuz beni :) Siz hesaplamayı sınamaktan bahsedince acaba dedim hatalı mı yazdım.Çünkü sizin bilgi birikiminize güveniyor ve saygı duyuyorum.
    Ben herkesin de anlaması durumunu gözeterek yazarım genelde ama bu sefer olmamış galiba
    Bu arada en güncel ve hassas hesaplamalara göre Evren'imizin yaşı 13.798 milyar yıldır ve bunun üzerinde 37 milyon yılı hata payı vardır. Yani %95'ten yüksek bir ihtimalle Evren'in yaşı en az 13.761, en fazla 13.835 milyar yıldır. Ancak Gözlenebilir Evren'in yarıçapı 46.5 milyar ışık yılı, çapı ise 93 milyar ışık yılıdır! Peki bu nasıl olabilir? Eğer Evren'deki hız limiti ışık hızıysa, 13.8 milyar yıllık bir Evren'in sınırları nasıl olur da Büyük Patlama'da bir noktadan başladıktan sonra 46.5 milyar ışık yılı mesafeyi kat edebilmiştir? Evren, ışık hızından hızlı mı genişlemiştir? Bu durumda Evren'in çapı, yaşından nasıl büyük olabilir? Sorularını soran ve cevap veren bir yazı okudum.Pek anlamadım ama kafam karıştı.Sizin fikrinizi almam mümkün mü acaba ? Teşekkürler şimdiden.
    Fizikist 28 Mayıs 2016
    Ben bu iddianın doğru olduğunu düşünmüyorum. Evrenin yaşını hesaplarken bir hata yapılmış olduğunu düşünüyorum. Başlangıçta Işığın hızının 1 katrilyon km olmadığını nereden biliyoruz ? Bu ilk oluşum sırasındaki hız ise ve sonradan bugünkü değerine gelmiş ise, başlangıç hızını ve değişimini bilmeden bu değer nasıl bulunmuştur.
    Ayrıca madem ki sürekli genişlemektedir. O takdirde genişlemeye başladığı bir nokta olmaldır. Bu durumda da bu noktalar oldukça yakın olacaktır.
    Yüksek ve dik bir tepeden aşağı ovaya doğru inerken hızlı koşulur ancak ovada hız nerede ise sabittir.
    Murat ÇAĞLIYAN 09 Haziran 2016