sıvılar yada gazlar neden kaldırır?yada nasıl kaldırır.?etkileşen sıvı-gaz ve cisimler arasındaki molekül bazında olan şey nedir?

fahir altıparmak 22 Mayıs 2016
    kaldirma olayı böyle bir etkileşimden kaynaklanıyorsa içine helyum konmus bir balon nasıl iki farklı gaz cinsinin arasında balon bariyeri varken yukselebilmektedir.?
    fahir altıparmak 22 Mayıs 2016
    Kaldırma yok aslında. Yoğun olan ortamın içinde bulunmanın zorluğu var. bir ortam sizden daha yoğunsa sizi yukarı kaldırır. Örneğin atlama tahtasından atladığınızda hava sizi tutamaz (Altınızda kalan hava molekülleri, çünkü yoğunluğu çok düşüktür ve sizin kütleniz karşısında -neredeyse- hiç direnç gösteremeden çekilirler. Hız artınca gösterdikleri direncin bir anlamı olmaya başlar (birim zamanda çok daha fazla hava molekülünü iteklemeye çalışıyorsunuz) ama suya girdiğiniz anda yavaşlarsınız çünkü su molekülleri çok daha yoğundur ve içinde hareket etmek bir o kadar zordur. Dolayısı ile içinde bulunduğu ortamdan hafif bir cisim yükselir. Balon bariyeri konusuna gelince, balonun hacmi içerisindeki yoğunluğun toplamı (Balonun kendisi yoğundur ama hacim içerisinde çok az yer tutar) içinde bulunduğu havadan hafifse, yine uçar. Devasa gemilerin suyun üzerinde durabilmesi de, o koca çelik cüssesinin toplam kapladığı alanın içerisinde devasa bir hava boşluğu var. Su havadan 800 kat daha yoğun.
    Mustafa Okat 22 Mayıs 2016
    şimdi yanlış anlamadıysam asagı yukarı şöyle diyorsunuz.molekül/atom agırlıkları nispeten fazla ve birbirinne yakın dizilmiş bir atom denizine girmeye çalışan, molekul veya atom agırlıgı nispeten daha hafif ve molekul/atom dağılımları daha seyrek/aralıklı yapıların bu sık atom denizine girmeye çalışırken karşılastıgı direnç.bu denize ondan daha sık molekül dizilimli bir sey bırakırsak boşluklarından geçebiliyor yani batabiliyor.doğrumudur?
    fahir altıparmak 22 Mayıs 2016
    Sıvılar ve gazlar için evet bu durum geçerli. Katılarda ise eğer küçük ve çok parçalı katılardan söz ediyorsak (Toz halinde) bu durum nispeten geçerli olur. Mesela bir denizaltı suyun altına batabilmek için içerisine su alır. Böylece toplam hacim değişmese de hacim içerisindeki ağırlık (Yani kütle, Çelik + Su + Hava) artacağı için denizaltı sadece sudan daha yoğun olur ve batmaya başlar. Çıkmak istediğinde içindeki suyu dışarı pompalar, çelik + havanın toplam ağırlığı denizaltı hacmindeki sudan daha hafif olur ve denizaltı su üstüne çıkar.
    Mustafa Okat 23 Mayıs 2016