0

Bu soru, içinde bilinmeyenler de dahil pek çok incelikli ve ispatı henüz yapılamamış konu bulunan bir soru olmuş. Arada varsayımlarda bulunmak, bilinmeyenleri tahmin etmek gerekir. Yani oldukça uzun sürer ve tartışma yaratır. \"Esir\" kavramı Maxwell\'in elektromanyatik etkileşmenin uzayda da yol alabilmesi için var saydığı bir dokudur. Salt boşlukta birbirini etkileyecek parçacıklar olmadan etkileşme olamayacağı sanılıyordu o zamanlar. Yani sesin yayılması gibi dalgalanma yada titreşimleri aktaracak bir zemin elemanı yerine kullanıldı sanırım. Ancak, doğal olarak bu esirin nasıl bir madde olduğu çözülemedi. Einstein ışığın boşlukta yayıldığını ispatlayıp, denklemlerle çözümledikten sonra bir esir kavramına gerek olmadığı anlaşıldı ve \"esir\" kavramı çöpe gitti. Yine de eksik bir şeyler var gibiydi... Rölativite denklemleri evrenin dengede (stabil) olamayacağını gösteriyordu. Ya genişlemesi, ya da büzülmesi gerekiyordu. Einstein evrenin değişmez bir durumda kalabilmesi için denklemlere \"kozmolojik sabit\" denilen bir ekleme yaptı. Amaç, Tanrının yarattığı bu evrenin yaratıldığı gibi kalmasını, değişmemesini sağlamaktı. Ama çok geçmeden Hubble evrenin genişlemekte olduğunu kesinlikle ortaya çıkardı ve kozmolojik sabit de çöpe gitti. Daha sonra evrenin genişlemekle kalmayıp, hızını da gittikçe arttırdığı ortaya çıktı. Buna neyin neden olduğu arandı ve boş uzayın belirli bir enerji içerdiği (Kara enerji 10^-123) çok çok minik bir enerji içerdiği ortaya atıldı. Yani sonuçta uzayın tamamen boş bir zemin olmadığı kabul edilmek zorunda kalındı. Esir kavramının kullanım amacıyla örtüşmese de sonuçta uzayda bir veya daha fazla zemin elemanı olabileceği ortaya çıkmış oldu. Son zamanlarda maddeye kütlesini veren \"Higgs\" alanı da uzayın dokusuna katıldı ve görüldüğü gibi uzay-zaman dokusunun tanımında bir hayli yol alınmış gibi oldu. Ama henüz matematik tüm bunları harmanlayıp büyük bir birleşik kuram ortaya çıkaramadığı için demek ki daha söylenecek veya ortama katılabilecek başka elemanların da bulunması gerekiyor veya elemanlar yeterliyse birleşik bir kuramın ortaya çıkması gerekiyor. Şimdilik benim bildiğim kadarıyla olay bu...(Hatalar yapılabilir. Sonuçta akıl yürütme yoluyla bir yere varmaya çalışıyoruz.)