Uzayda bulunan galaksideki yıldızların etrafında yörüngesi olan gezegenlerin yörünge düzlemleri sabitmidir?

bahadır doğrusöz 19 Mart 2016
    Bahadır Bey sorunuzu çok dolaylı yoldan sormuşsunuz.Birazda kafiyeli olması sorunuzu dikkat çekici hale getirmiş."Gezegenlerin yörüngeleri sabit midir ?" diye sormanız daha kolay anlaşılır olabilirdi.
    Zafer Kaan Karan 21 Mart 2016
    xGezegenlerin yörüngeleri sabittir.Hep bir düzen içindedir.1cm olarak bile yörüngesinden sapmaz."Ama Sistemimizdeki bazı gezegenler Güneş'e yaklaşıp uzaklaşıyor" demenizi duyar gibiyim.Gezegenlerin belirli saat ve zamanlarda yıldızlarına yakınlaşıp-uzaklaşmalarıda bu sabit yörüngeye dahildir.Yani bu yakınlaşma ve uzaklaşma yörünge sapması olarak kabul edilmez.

Zafer Kaan Karan 21 Mart 2016

Gezegenler belirli dönemlerde yıldızlarına yaklaşıp-uzaklaşırlar.Bunu sürekli yaparlar.Bir gezegenin yörüngesi tamamen daire olmak zorunda değil.Zorunda olan hareketlerini sürekli tekrarlaması.
    Zafer Kaan Karan 21 Mart 2016
    Öncelikle her iki arkadaşıma da teşekkür ederim . evet soru biraz dolaylı oldu Zafer bey .
    bahadır doğrusöz 21 Mart 2016