Ay'da hava yoksa ABD bayrağı nasıl dalgalanıyor?

ege arca 12 Mart 2016
    Bayrak havasiz ortamda çok daha iyi dalgalanir da ondan.
    Mehmet Ali 12 Mart 2016
    yerçekimi dünyaya göre az olduğundan bayrağı oraya gotururken böyle bir şekil alması çok normal
    Kemal Faruk OĞUZ 12 Mart 2016
    Bilginize hayranım jshdhdj bayrağın üstüne tel ile dalgalanma şekli veriyolar cevabı bu. Ve ayrıca ayda yer çekimi az da olsa vardır, hava gibi bir güç olmadan peçeteyi atsan bile yere düşer.
    ege arca 13 Mart 2016
    İleri zekalı genç Ege Arca, üzerindeki tel bayrağın dik durmasını sağlıyor:) Bayrağın dalgalanmasının sebebi ayda atmosfer olmayışıdır. Çünkü rüzgarsız ortamda hava bayrağa direnç uygular ve o şekilde dalgalanmasını engeller. Ayda atmosfer olmamasından dolayı bayrağı tutan direkteki en ufak hareket bayrağı dalgalandırmaktadır.
    Mehmet Ali 13 Mart 2016
    Ayda hava olmaması yerçekimi falan değildir. O dalgalanmada değildir o bayrağın kırışık olmasından kaynaklıdır dikkat ederseniz bayrağın hem üst kısmı hemde yanından direklerle sabitlenmiş teknik olarak bayrağın üst kısmının sabitlenmesinden bayrak dalgalanmayacaktır zaten bayrak ayda dalgalanmaz dalgalanması için onu ittiren bi kuvvet olması lazım bayrak orda dalgalanmıyordur o bayrağın kırışıklıklarıdır.
    Yavuz Selim Oral 13 Mart 2016
    Shdhdjsj popular science okursan arkadaşım ayda donmuş su bulunduğunu ve bu verilerle ayda atmosfer olduğu açıklandı. ;)
    ege arca 14 Mart 2016
    Bu arada telde hareket mi varda bayrağı dalgalandırsın ? Bak bunu çözemedim.
    ege arca 14 Mart 2016
    Şöyle bir şey, Ayda atmosfer olmadığı için (Hepi topu 25 tonluk bir atmosferik var. Yok sayılır) bayrağın ataletini, hareketini durduracak hiç bir şey yok. Dünyada atmosfer, yani hava molekülleri var. Yüzeyde herhangi bir sebeple ısınan (Güneşin ısıttığı yüzeyden ısı alan, yerdeki insanların v.b ısılarıyla ısınan) hava molekülleri yükselme eğilimine girer. Bunun sebebi havanın ısınmadan dolayı yoğunluğunun düşmesidir. Böylece hava yükselir, orası boş kalamayacağına göre orada bir vakum etkisi oluşur ve etraftan daha serin olan hava oraya çekilir. Rüzgarlar böyle oluşur. Bayrağı dalgalandıran da bu rüzgar. Ama aynı hava molekülleri, hareketi de engelliyor aynı zamanda. Bir otomobille giderken camdan elinizi çıkardığınızda elinizi kuvvetli bir şekilde geriye iten şey de bu havadır. Sırf bu hava direncinden en az etkilenmek için "Aerodinamik" denilen bir dal vardır. Araçları daha "havaya uyumlu" yapmaya çalışırlar. Ayda ise atmosfer olmadığı için hareketi kısıtlayacak, durduracak ya da engelleyecek pek de bir şey yoktur. Dolayısıyla bayrağı yerine dikerken ister istemez dalgalanacak olan bayrak bu hareketini sonsuza kadar olmasa da (Sonuçta 25 toncuk da olsa bir atmosfer var :D ) uzuunca bir süre devam ettirecektir. Çünkü Sir Isaac Newton der ki "Hareketli bir cisim dışarıdan bir kuvvete maruz kalmazsa doğrusal hareketini sürdürür." Yani bayrağı durduracak herhangi bir kuvvet yoksa o bayrak sonsuza kadar da dalgalanır.
    Mustafa Okat 15 Mart 2016
    Aydaki atmosfer yoğunluğu santimetreküpe 100 moleküldür. Santimetreküp için bir çay şekeri boyutlarını düşünebilirsiniz. Bir bakteride bile 100 milyar molekül olduğunu düşünürsek bir çay şekeri kadar alandaki 100 adet molekül için aydaki atmosfer yoğunluğunun ne kadar düşük olduğunu söylemeye gerek yok. Dolayısıyla bayrak bir süre boyunca dalgalanmaya devam edecek ve sonra ayın yer çekiminin etkisiyle duracaktır.
    Mehmet Ali 15 Mart 2016
    Aydaki atmosfer yoğunluğu santimetreküpe 100 moleküldür. Santimetreküp için bir çay şekeri boyutlarını düşünebilirsiniz. Bir bakteride bile 100 milyar molekül olduğunu düşünürsek bir çay şekeri kadar hacimdeki 100 adet molekül için aydaki atmosfer yoğunluğunun ne kadar düşük olduğunu söylemeye gerek yok. Dolayısıyla bayrak bir süre boyunca dalgalanmaya devam edecek ve sonra ayın kütle çekiminin etkisiyle duracaktır.
    Mehmet Ali 15 Mart 2016
    Konuyla ilgili olarak mythbusters'ın (mit avcıları) ilgili bölümünü izlemenizi tavsiye ederim.
    Hüseyin Göktaş 17 Mart 2016