0

cevaplarsanız sevinirim

galiba 8 yıl önce 0
0

Fizikte \"Neden\" sorularının çoğu zaman cevabı yoktur. Bu yüzden, \"Nasıl oluyor da, kütle uzayzamanı büküyor\" diye sorarsanız fizik cevap verir. Ama bunun \"neden\" olduğu açıklanamaz. Açıklamak için sorudaki elemanların yapılarının tam olarak bilinmesi gerekir. Kütlenin ne olduğunu biliyor, ölçebiliyor tartabiliyoruz. Uzayın ne olduğunu, nasıl bir yapı olduğunu bilmiyoruz. Var olduğunu ikincil etkilerle ancak anlayabiliyoruz. Zaman da aynı şekilde. Ölçebiliyoruz ama maddi bir şekilde bir muhtevası olmadığı için uzay kavramıyla birlikte kullanıyoruz. \"Uzayzaman\" olarak birleşik bir yapı olarak kullanıyoruz ve bu her zaman tam olarak tüm denklemlerde tutarlı, doğru ve kesin sonuçlar veriyor. Yanlış anlamadıysam, sorunuzdaki \"uzay zamanı bükebilir mi?\" kısmı uzayı ve zamanı ayrı şeylermiş gibi ele almayı gerektiriyor ve bu doğru bir yaklaşım olmuyor. Uzay ve zaman ayrı şeyler değildir, uzay büküldüğünde zaman da bükülmüş olur. Zamanın bükülmüş olduğu bir yer varsa, orada uzay da aynı oranda bükülüdür. \"Kütleçekim Kuantum termodinamikle birleştirilebilir mi? Zaten tüm çaba kütleçekimi evrenin dokusunda açıklayıp, denklemlere katabilmek içindir. Bunun için sicim fiziği geliştirildi. Yetmedi, \"zar\" kavramıyla devam edildi. Ama, her durumda kütleçekim oyun bozan niteliğini kaybetmedi. Ama tabi insanlar duracak değiller. Çalışmaya devam ediyorlar. Eğer bir gün kütleçekimi de içeren tam bir birleşik kuram bulunursa artık fizik orada biter diyenler var. \"Yani tüm evren her şeyiyle açıklanmış olur.\"