Parçacıklar neden bozunur?Bozunma sonucu neden başka parçacıklar ortaya çıkar?

Mr.Physics 11 Mart 2016
    Bozuma kararsız atomlarda meydana gelmektedir. Kararsızlık genellikle protonların nötronlardan daha fazla olduğu durumlarda gerçekleşir. Kararsız atomlarda atom çekirdeğini bir arada tutan bağlayıcı kuvvet çekirdeği bir arada tutmakta yeterli olmamaktadır. Böyle durumlarda atom, bozunma diye tabir ettiğimiz şekilde dışarıya enerji ve parçacıklar göndererek kararlı hale gelmeye yani çekirdeği bir arada tutacak yeterli kuvveti sağlayacak duruma gelmeye çalışır. Örneğin Uranyum atomu alfa bozunması gerçekleştirerek atom çekirdeğinden 2 adet proton +2 adet nötron (Elektronsuz helyum atomu) gönderir ve kararlı hale gelmeye çalışır. Bu parçacıklar gönderildikten sonra uranyum atomu başka bir elemente dönüşmüş olur.
    Mehmet Ali 13 Mart 2016
    Bozuma kararsız atomlarda meydana gelmektedir. Kararsızlık genellikle proton ve nötron sayılarının eşit olmadığı durumlarda gerçekleşir. Kararsız atomlarda atom çekirdeğini bir arada tutan bağlayıcı kuvvet çekirdeği bir arada tutmakta yeterli olmamaktadır. Böyle durumlarda atom, bozunma diye tabir ettiğimiz şekilde dışarıya enerji ve parçacıklar göndererek kararlı hale gelmeye yani çekirdeği bir arada tutacak yeterli kuvveti sağlayacak duruma gelmeye çalışır. Örneğin Uranyum atomu alfa bozunması gerçekleştirerek atom çekirdeğinden 2 adet proton +2 adet nötron (Elektronsuz helyum atomu) gönderir ve kararlı hale gelmeye çalışır. Bu parçacıklar gönderildikten sonra uranyum atomu başka bir elemente dönüşmüş olur.
    Mehmet Ali 13 Mart 2016
    Yukarıdaki açıklamaların ikisi de doğru ve geçerli bence...
    Bir de duruma sistem dinamiği açısından bakabilirsiniz.
    Evrensel düzenin temel sabitleri var. Bu sabitlerden biri değiştiği zaman, sistem yeni denge durumuna ulaşmak için değişime uğruyor. (Kararlı kalmak için)
    Kimi zaman bir atoma ya da parçacığa (sistemine) enerji girişi/çıkışı ile, yeni denge noktasına doğru yönelirken parçalanma oluyor.
    Aslında bu her zaman geçerli değil. Mesela kuarklarda, "birleşmek zorunda" (?) diye biliyorum.

Benim bozunmadan kastım atom çekirdeğinin değil,parçacık bozunmasıdır.Bir parçacık kendini oluşturan parçacıklara dönüşmesi nasıl gerçekleşir?Bunun parçacığın ömrüyle bir alakası var mı?
    Mr.Physics 14 Mart 2016