Merkür'ün bazen yörüngesinden sapma sebebi nedir?Nasıl açıklanabilir?

Mr.Physics 10 Mart 2016
    Bilim ve Teknik dergisinin bu yılki mart sayısının Kütleçekim Özel Ek'inde yer alan bir bölümü direkt aktarıyorum:
    Eren Yüksel 10 Mart 2016
    Bilim ve Teknik dergisinin bu yılki mart sayısının Kütleçekim Özel Eki'ndeki bir paragrafı aynen aktarıyorum:
    "...Genel görelilik kuramına göre, uzay-zaman bükülmesi Merkür eliptik yörüngesinde Güneş'e daha yakın konumdayken, Güneş'e daha uzak konumda olduğundakinden hissedilir derecede fazladır. Sözgelimi, Merkür Güneş'e yakınken Merkür'de saatler görece daha yavaş ilerler. Sonuçta uzay zaman bükülmesi, Merkür'ün yörüngesinde bir yalpalama hareketine neden olur...
    ... Uzay-zaman bükülmesi sadece Merkür'ün yörüngesini etkilemez. Diğer tüm gezegenler de bundan nasibini alır..."
    Eren Yüksel 10 Mart 2016
    Bende zaten oradan okudum.Benim aklıma takılan soru işte bu:Güneş'e yakın olmasıyla neden yörüngesi bazen yanlış hesaplanmış?Neden yörüngesinde bazı sapmalar var?Yani dünya güneşe en yakın gezegen olsaydı onunda mı yörüngesinde sapma olacaktı?
    Mr.Physics 11 Mart 2016
    Merkür yörüngesinden "bazen" sapmaz, merkürün yönü devamlı sapar. Merkür devamlı olarak aynı yörünge çizgisi üzerinde dönmez. Merkür dünyamızın ve diğer gezegenlerin aksine gayet belirli bir şekilde eliptik yörünge çizer ve güneşe en yakın olduğu mesafe 46 milyon kilometreyken, en uzak mesafesi 76 milyon kilometredir ve güneş çevresinde her bir yılını büyük oranda sapmış bir açıyla çizer, yani bir geçtiği yörüngeden asla tekrar geçmez.Yörüngesinin böyle büyük oranda sapma yapabilmesi sadece görelilik teorisine göre güneşin kütle etkisinden dolayı uzayın bükülmesiyle açıklanabiliyor. Einstein teorisini ortaya atmadan önce bilim adamları güneşe çok yakın büyük bir gezegen olduğunu ve merkürü etkilediğini, bu sebeple merkürün yörüngesinin devamlı olarak saptığını düşünmekteydiler.
    Mehmet Ali 11 Mart 2016