Uzayın sonu varmı? Varsa sonunda ne var yokluk mu? Yokluk diye bir şey varm?

Cem YALÇIN 21 Şubat 2016
  • +1
    Yokluk dediğin bir şeyin olmaması ise olmayan bir şeyin içinde bir şey olabilir mi?
    Emin Akben 21 Şubat 2016
  • +2
    Evrenin bir başlangıcı olduğuna inanıyorsak bir sonu olacağına da inanmak durumundayız.fizikte buna entropi deniyor.Bu termodinamiğin ikinci yasasıdır.yani baslangıçta kararlı,düzgün,intizamlı olan bir sistem zamanla daha az kararlı daha az düzgün ve daha az intizamlı olacaktır.kısaca yıpranacaktır.bu başlangıçta çok sıcak ve yoğun halde, ancak zamanla soğuyup bu günkü sıcaklığına(-270℅) ulaşaşmış olan evren icinde geçerli tabiEvrende daima artan bir entropi gözlenmekte.yoklukla ilgili sorunuza gelince biraz çelişkili bir soru.var olan birşey için yokluktan söz edilemez.zaten yok olan bir şeyde var olamaz.aslında bu daha çok felsefi bir konu.
    Fizikist 21 Şubat 2016
  • +1
    Evrenin bir sonu olabilir ama uzayın bir sonu oldugunu sanmıyorum :)
    zihni ates 22 Şubat 2016
    Evren uzayı da kapsadığına göre aynı şey uzay içinde geçerli bence.Entrpi heryerde entropidir :)
    Fizikist 22 Şubat 2016
  • +1
    Soruyu soran arkadaş kusura bakmasın lütfen.bu aralar kafayı evrenle bozduğumdan olsa gerek uzayı evren olarak anlamışım.uzayın herşeyden arındırıldığını varsayalım(gezegenler,galaksiler...). O zaman bos bir uzayla karşılaşırız(sıfır enformasyon).uzayında sonunun olması demek bir mekansızlık olgusunu ortaya çıkarır ki gayet sınırlı bir kapasiteye sahip olan beynim bunu idrak edemiyor.yani uzayın bir sonu varmı?sanmıyorum :)
    Fizikist 22 Şubat 2016
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Astrofizik ve fizik konularında akademik bir bilgiye sahip değilim, sadece kendimce araştırmalar yapıyorum, yani merak :) Sizelrinde dediği gibi olaya sanırım felsefik bir yaklaşım oldu benimki, yokluğun içinde varlık... Ya da sonsuzluk kavramı, insanın düşünebildiğinden bu yana merak ettiği bir bilinmez.
    Cem YALÇIN 24 Şubat 2016